راهنمای گردشگری سلامت

راهنمای گردشگری سلامت یکی از رشته های خوب با بازار‌کار مناسب در ایران و جهان می‌باشد. همچنین یکی از دروس اصلی برای دریافت دیپلم گردشگری می‌باشد.

در گردشگری درمانی مباحثی چون: مفاهیم گردشگری سلامت، گردشگری درمانی، گردشگری پزشکی، گردشگری درمانی، گردشگری طبیعت درمانی، مراکز درمانی گردشگری، وظایف گردشگری سلامت، مجوز گردشگری سلامت، قوانین و مقررات گردشگری سلامت تدریس می‌شود. آموزشگاه بیلگی سایار ارائه بهترین کیفیت آموزشی را در کلاس آموزش راهنمای گردشگری سلامت با مدرک رسمی سازمان فنی و حرفه‌ای (معادل ۱۰۸ ساعت آموزشی) تضمین می‌نماید.

معرفی دوره آموزش راهنمای گردشگری سلامت (گردشگری درمانی)

راهنمای دیپلم گردشگری ییلگی سایار

راهنمای گردشگری سلامت فردی است که توانایی هدایت و راهنمایی گروه مسافران درمانی برای مقاصد پذیرایی گردشگری سلامت را دارا می باشد و همچنین شناخت کافی از گردشگران پزشکی و درمانی و نحوه خدمات رسانی به آنها را دارد. اصطلاح انگلیسی Health Tourism Guide معادل راهنمای گردشگری سلامت می باشد.

راهنمای گردشگری سلامت شغلی از حوزه گردشگری است که دارای شایستگی های: مفاهیم گردشگری سلامت ، وظایف راهنمای گردشگری سلامت ، برقراری ارتباط راهنمای گردشگری سلامت با نهادهای ذیربط ، سازماندهی و برنامه ریزی گردشگری سلامت در ایران و جهان و کاربرد قوانین و مقررات خدمات گردشگری سلامت می باشد.

راهنمای گردشگری سلامت مجرب و آموزش دیده در حیطه گردشگری سلامت و درمان می تواند هم برای بیماران و همراهان‌شان و نیز افرادی که به دنبال حفظ سطح سلامتی‌شان هستند، خدمات راهنمایی گردشگری سلامت ارائه کند.

راهنمای گردشگری سلامت باید تسلط و آگاهی لازم در مواردی چون: شناخت انواع گردشگری، گردشگری درمانی و مباحث مربوط به آن، آشنایی با گردشگری پزشکی و سلامت، شناخت اهداف توریسم سلامت، درک تفاوت مراکز درمانی گردشگری بهداشت، مراکز درمانی و پزشکی، حقوق گردشگران بهداشت، قوانین مربوط به گردشگری پزشکی و درمانی، واکسیناسیون گردشگری سلامت، تاثیر زباله ها در سلامت و وظیفه گردشگری پزشکی، اصول راهنمایی گردشگری سلامت، قابلیت ها و مهارت های راهنمای گردشگر سلامت، معرفی سایت های گردشگری سلامت، حقوق مسافران و راهنمای گردشگری بهداشت و سلامت، کمک های اولیه در تورهای گردشگری، شناخت مسیر و مقصد ایستگاه های پزشکی در ایران و جهان، اجرای تور های گردشگری در ایران و جهان، قوانین گردشگری در ایران و جهان، توجه به بیماری های شایع در مقاصد مختلف گردشگری، آشنایی با خطراتی که مسافران ممکن است با آنها رو به رو شوند، اختیارات و وظایف راهنمای گردشگری سلامت، مجوز گردشگری سلامت و موارد مربوط به آن، موارد تخلف و جریمه در گردشگری سلامت و درمان، رعایت حقوق مربوط به میزبان در گردشگری و آشنایی با پروتکل های بهداشتی و مراقبتی داشته باشد.

آموزش گردشگری سلامت

  • شغل راهنمای گردشگری سلامت با مشاغلی چون راهنمای طبیعت گردی ، راهنمای گردشگری محلی ، راهنمای گردشگری فرهنگی در ارتباط است.
  • مهارت های پیش نیاز شغل راهنمای گردشگری سلامت، کسب مهارت و آموزش راهنمای عمومی گردشگری ، آموزش راهنمای اکوتوریسم و اخذ مدرک فنی و حرفه ای می باشد.
  • گواهینامه و مدرک راهنمای گردشگری سلامت فنی و حرفه‌ای (گواهینامه گردشگری سلامت) معادل ۱۰۸ ساعت سابقه آموزشی می باشد. همچنین با ترجمه رسمی این مدرک می توانید از مزایای مدرک بین المللی گردشگری سلامت در کلیه کشورها جهت کار و استخدام و یا ادامه تحصیل بهره‌مند شوید. کد استاندارد مهارت راهنمای گردشگری سلامت در سازمان آموزش فنی و حرفه ای: ۹۱/۳۷/۱/۱

شهریه دوره آموزش راهنمای گردشگری سلامت (گردشگری درمان) مطابق با مصوبه سازمان فنی و حرفه ای میباشد.

سرفصل های آموزش مهارت راهنمای گردشگری سلامت :

  • مفاهیم گردشگری سلامت
    آشنایی با مفاهیم گردشگری و انواع آن ، تجزیه و تحلیل مقاصد گردشگری سلامت ، تفکیک مراکز گردشگری درمانی و پزشکی
  • وظایف راهنمایی گردشگری سلامت
    آشنایی و بکارگیری اصول حرفه ای راهنما در اجرای تور ، استفاده از سایت های گردشگری سلامت ، آشنایی با ویژگی های فردی راهنمای گردشگری سلامت
  • برقراری ارتباط راهنمای گردشگری سلامت درایران و جهان
    مفاهیم ارتباط و انواع آن ، اصول برقراری ارتباط با سازمانهای داخلی و بین المللی ، بکارگیری اصول ارتباط داخلی (گفتاری – نوشتاری) ، استفاده از ابزارهای ارتباطی بین المللی
  • سازماندهی و برنامه ریزی گردشگری سلامت در ایران و جهان
    آشنایی با تاریخچه گردشگری سلامت در ایران ، تاریخچه گردشگری سلامت در جهان ، معرفی مقاصد گردشگری سلامت ایران و جهان

انواع گردشگری سلامت چیست؟

گردشگری پزشکی
گردشگری پزشکی یکی از انواع گردشگری سلامت محسوب می‌شود، و جزء مهم‌ترین عناصر گردشگری سلامت می باشد. این نوع گردشگری به طور مستقیم با سلامت افراد ارتباط دارد. معمولا گردشگران یا توریسم پزشکی قصد انجام عمل جراحی و درمان پزشکی در کشوری که دارای امکانات پزشکی بهتر و مناسب تر است را دارند.

گردشگری طبیعت درمانی
گردشگری طبیعت درمانی یکی از انواع گردشگری سلامت محسوب می‌شود، مسافرت کردن به مراکزی که دارای منابع و خدمات درمانی طبیعی هستند. این نوع مسافرت را که باید تحت نظارت پزشکی گردشگری صورت گیرد را طبیعت درمانی می گویند. در طبیعت منابع مختلف طبیعی وجود دارند، مانند چشمه های آب گرم، دریاچه نمک، حمام گیاهی، و دیگر منابعی که می‌تواند به سلامت گردشگران کمک کنند.

گردشگری تندرستی
گردشگری تندرستی مناسب آن دسته از افرادی است که قصد دارند چند روزی را به دور از شلوغی ها و تنش های زندگی روزمره در محیطی آرام سپری کنند. بعنوان مثال در ایران ویلاهای جنگلی و منابع بسیاری که در کویر و سواحل ایران وجود دارند، می توانند مقاصد مناسبی برای گردشگری تندرستی محسوب شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *