چالش محتواهای باشگاه

سلام و آرزوی سلامتی برای همه عزیزان
عزیزان رهیار توجه بفرمایید:
دوره آموزشی رهیاری در دو بخش آفلاین و آنلاین به شرح زیر خدمت شما ارائه خواهد شد.

۱.بخش آفلاین شامل مهارتهای پنجگانه کووچینگ و قابل مشاهده و مطالعه در سایت باشگاه bashgah-nojavan.com
❗️قبل از شروع دوره این بخش مطالعه و تمرین مربوطه انجام گردد❗️

۲.بخش آنلاین شامل سرفصلهای ارتباط با نوجوانان، فرآیند و روش آموزشی باشگاه ، و فعالیت و بازیهای باشگاه که در دو جلسه خدمت شما ارائه خواهد شد.

۳.کلاس آنلاین در فضای اسکای روم و غیرقابل ضبط می باشد.

۴.تایید نهایی رهیاران منوط به حضور کامل در جلسات، مشارکت و انجام تمرین ها می باشد.

با سپاس🌸

 

تمرین جلسه اول:
کلیپ بالا را ببینید و نظر خود را بیان کنید

تمرینات دوره: ❗️مهلت ارسال تا شنبه۲۷خرداد❗️
۱٫ کلیپ زیر را مشاهده و تحلیل خود را بیان کنید

۲٫ یک بازی با هدف تقویت مهارت پرسشگری برای رده سنی نوجوان طراحی کنید.

در این کلیپ در مرحله اول سرایت خشم بصورت امری تکرار شونده در طول مسیر سرایت آن ( از پدر به مادر )بود که اگر باز گسترش پیدا میکرد شاید خشنوت فرزند را نیز با همسالان میدیدیم ،یا حتی اگر عقب تر هم میرفت شاید خشونت فرد دیگری با نقش پدر نمایش را نیز میدیدیم ،ولی نکته جالب توجه نحوه برخورد مشاهده کنندگان بود ،نحوه همدردی و همراهی با خواندن بروشورهایی که در صحنه بود، نگاه مرد در مقابل عکس العمل بی منطق نقش مرد نمایش و مطالعه بروشور،نگاه مادر به فرزندش در مقابل عکس العمل نقش زن نمایش ،جالب تر کودکی که به سمت بروشور رفت تا او هم همزاد پنداری با کودک نمایش داشته باشد، بنظر من ،دیدن و سپس مطالعه بروشور نوعی اعتراض به ناهنجار خشونت را نشان داد.


طراحی سوال دوم

در کلاس رهیار دو گروه ۵نفره از بچه ها را انتخاب میکند وبه گروه اول می‌گوید یک شی یا میوه یا… را انتخاب کنند و به ذهن خود بسپارند
از گروه دوم میخواد که هر کدام از اعضا یک الی دو سوال بپرسند تا اسم ان شی یا جسم یا میوه را حدس بزنند.

bashgah.rahyar

 

 

9 thoughts on “چالش محتواهای باشگاه

  1. سلام و عرض ادب
    سحر فریدونی
    به نظر من خشونت مسری هست با مشاهده خشونت و افرادی که بی پروا خشم رو به یکدیگر انتقال می‌دهند، می‌توان این موضوع مسری بودن را اثبات کرد هر شخصی که در معرض این خشونت باشه، بصورت ناخودآگاه این پدیده رو دریافت میکنه چه در خانواده و چه در جامعه حتی مشاهده خشونت هم آسیب زاست به همین دلیل مادر چشم فرزندش رو میگیره و چه بسا افراد رهگذری که ذهن و روح شون تا مدت ها درگیر اتفاقی باشه که مشاهده کرده اند

  2. سلام
    خدایاری.
    این کلیپ بیانگر مفهوم یادگیری مشاهده ای هست.که هر آنچه ما میبینیم و رویت میکنیم در ذهن ما میمونه و به یادگیری ما کمک میکنه .و ذهن با دیدن و مشاهده تکمیل میشه . مفهوم این کلیپ این هستش که باید همه ما به رفتار و حرکتمون در جامعه دقت کنیم و اینو باید همیشه بیاد داشته باشیم که رفتار هر فرد بیانگر شخصیت اوست . واین رفتار در ذهن اطرافیان تاثیر خواهد گذاشت.

  3. سلام.
    در این کلیپ در مرحله اول سرایت خشم بصورت امری تکرار شونده در طول مسیر سرایت آن ( از پدر به مادر )بود که اگر باز گسترش پیدا میکرد شاید خشنوت فرزند را نیز با همسالان میدیدیم ،یا حتی اگر عقب تر هم میرفت شاید خشونت فرد دیگری با نقش پدر نمایش را نیز میدیدیم ،ولی نکته جالب توجه نحوه برخورد مشاهده کنندگان بود ،نحوه همدردی و همراهی با خواندن بروشورهایی که در صحنه بود، نگاه مرد در مقابل عکس العمل بی منطق نقش مرد نمایش و مطالعه بروشور،نگاه مادر به فرزندش در مقابل عکس العمل نقش زن نمایش ،جالب تر کودکی که به سمت بروشور رفت تا او هم همزاد پنداری با کودک نمایش داشته باشد، بنظر من ،دیدن و سپس مطالعه بروشور نوعی اعتراض به ناهنجار خشونت را نشان داد.

  4. در این ویدیو انرژی های منفی را نشان میدهد که بر فرض مثال اگر روزی عصبی بودیم و انرژی منفی را از خود ساطع کردیم تمام افراد اطراف ما درگیر این انرژی خواهند شد و اگر رفتار ناشایستی از ما سر بزند افرادی که در این ناراحتی دخیل نبودند درگیر خواهد شد

    برای مهارت پرسشگری میتوانیم از بازی بیست سوالی استفاده کنیم یا میتوانیم مسیر پرپیچ خمی طراحی کنیم برای مثال با دومینو و سپس از بچه ها بخواهیم که ماشینی یا توپی را بدون برخورد به دومینو ها از مسیر حرکت دهند و به مقصد برسانند تا دومینو ها ریزش نداشته باشند

  5. بازی “پرسش و پاسخ”:
    در این بازی، دو تیم از دانش آموزان به صورت مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. هدف این بازی، پرسش و پاسخ در مورد یک موضوع خاص است مثلادرس تاریخی که جلسه قبل آن را خوانده اند. هر تیم باید به نوبت یک سوال بپرسد و تیم دیگر باید به آن پاسخ دهد. اگر پاسخ صحیح باشد، تیم امتیاز می‌گیرد.سپس جای تیم ها عوض میشود و این روال تکرار میگردد.سوالات نباید تکراری باشند،مربی از قبل بازیکنان را با استفاده از داستانی که جلسه قبل در رابطه با موضوع بوده و همچنین خود درس کتاب از لحاظ معلوماتی آماده کرده است ،گروههای پنج نفری تشکیل میشود و در نهایت امتیازات خوانده میشود. این بازی می‌تواند به تقویت مهارت پرسشگری، تحقیق و همچنین توسعه همکاری و تعامل در گروه کمک کند.

  6. سلام
    زهراشاهب

    در اینجا هر کسی بسته به میزان زور و قدرتش خشم و ناراحتی های خودش را، روی سر زیردستی خودش پیاده سازی میکندد در این نمایش خانواده هایی که دور انها جمع شده اند را به فکر وا میدارد که ایا خودشان هم ازین مدل اخلاقیات دارن درخانواده و خانه با زیردستان خود یا خیر..

  7. مهدیه ترکمان:
    سلام شب خوش 🌸🌸

    در این فیلم چند دقیقه ایی ، شاهد پورفورمنس از بازیگران هستیم و مشاهده کنندگان عابران در سنین مختلف هستیم که بعضی ها کنجکاو شده اند تا ماجرا را دریابند

    سیکل خشونت از مرد به زن و زن به کودک انتقال می یابد یادگیری مشاهده آیی همیشه جنبه مثبت و خوب ندارد بلکه فرد با حضور در لحظه و تصمیم درست تر از این سیکل خارج می شود

    🌿🌿🌿🌿🌿🌿
    فکر میکنم با نمایش رفتار بعضی پدر مادر ها باهم رو بازسازی کرده مادری که کودکش رو کنار خودش گرفته نگران به او نگاه می‌کنه یادگیری مشاهده ای کلا میگه ما از تقلید می آموزیم البته سویه ی دیگه ای هم میتونن داشته باشه ادب از که آموختی از بی ادبان ..

  8. بازی مهارت پرسشگری
    جعبه ای آماده میکنیم و جملاتی را که با فرض میکنیم آغاز شده است و در واقع بیان و توصیف یک‌مشکل است و آنرا را داخل جعبه قرار میدهیم بر فرض مثال فرض میکنیم امروز امتحان داریم یا مثلاً فرض میکنیم کلاس شلوغی داریم. و… سپس یکی از دانش آموزان را صدا میکنیم و از اون میخواهیم که جمله را بخواند و با نظر دادن و پرسش و پاسخ از یکدیگر به جوابی معقول برسند تا این مشکل را حل کنند.

  9. نعیمه محمدی:

    امام صادق علیه السلام می فرمایند:علم قفلی است که کلید آن پرسش است.
    در موضوع پرسشگری؛ میتوان برای ارزشیابی میزان آموخته فراگیران یا دانش آموزان از پرسش استفاده کرد قابل ذکر است طرح پرسش بایستی هدف محور باشد تا نتیجه مطلوبی حاصل گردد.
    دبیر یا مدرس کلاس با طرح ریزی و اجرای بازی مهارت پرسشگری و پاسخگویی میتواند به دانش آموزان خود، خوب پرسیدن و پاسخ دادن را آموزش دهد.
    نمونه ای از مسابقه افزایش مهارت پرسشگری و پاسخگویی بشرح زیر:
    اشیاء(لیوان،کتاب،طرح های نقاشی و …) را بر روی میز می گذاریم و از تمامی دانش آموزان کلاس میخواهیم درباره آن اشیاء سوالاتی را تهیه نمایند و سپس پاسخی را در خور سوال خود تهیه نمایند و سپس از یکایک آنها دعوت میشود که سوالات خود را ارائه نمایند و سپس از دانش آموزان درخواست میشود به سوالات همدیگر پاسخ دهند که نهایتا خروجی این مسابقه میشود، چالش فکر برای برانگیختن علاقه مندی، کنجکاوی، الگو سازی برای پرسش کردن و تفکر دانش آموزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *