دیپلم گردشگری

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

دیپلم گردشگری چیست؟

دیپلم گردشگری شاخه ای از دیپلم های رسمی آموزش و پرورش در شاخه کاردانش است که دانش آموز میبایست علاوه بر دروس عمومی که در مدارس آموزش و پرورش میگذراند دروس مهارتی را نیز در آموزشگاه های فنی و حرفه ای گذرانده و نمره قبولی بگیرد. اگر در مقطع روزانه باشید یعنی زیر ۱۸ سال و بدون فراغت از تحصیل میتوانید رشته گردشگری در هنرستان های آموزش و پرورش را انتخاب کنید در غیر اینصورت مهارتها در آموزشگاههای فنی و حرفه ای (بیلگی سایار) و دروس عمومی در مدارس گذرانده میشود. با گذراندن هر دوره یک مدرک گردشگری فنی و حرفه ای برای متقاضی صادر میگردد که این مدارک دارای اعتبار بین المللی بوده و قابل ترجمه میباشند.

راهنمای دیپلم گردشگری ییلگی سایار

دوره های گردشگری فنی و حرفه ای به شرح زیر است:

 

دیپلم گردشگری

دیپلم گردشگری بدلیل جذابیت دروس دیپلم گردشگری و سادگی و درصد قبولی بالا در مقایسه با سایر دیپلم ها مخصوصا برای شاغلین بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. متقاضیان اخذ دیپلم گردشگری در مدت کوتاهی معمولا بین ۴ تا ۸ ماه می توانند موفق به گرفتن دیپلم گردشگری آموزش و پرورش شوند.

فارغ التحصیلان دیپلم گردشگری می توانند به فعالیتهای مرتبط با صنعت توریستم، ایرانگردی و جهانگردی پرداخته و در این صنعت نوپا راه موفقیت را در پیش گیرند. همچنین با اخذ دیپلم گردشگری امکان ادامه تحصیل و ورود به دانشگاه بدون کنکور در دانشگاههای معتبر ایران و جهان محیا خواهد شد.

در انتهای دوره دیپلم گردشگری آموزش و پرورش در صورت شرکت در آزمون های هماهنگ سازمان فنی و حرفه ای و کسب نمره قبولی مدارک بین المللی گردشگری صادر میگردد.

کتابهای مرتبط با دیپلم کاردانش گردشگری براحتی در دسترس است. با این حال نمونه سوالات دیپلم گردشگری و جزوات دوره های دیپلم گردشگری آموزش و پرورش بصورت مختصر، مفید و مناسب برای امتحان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

شرایط اخذ دیپلم کاردانش گردشگری

کلیه افرادی که مدرک پایه سوم راهنمایی (سیکل) یا پایه نهم تحصیلی آموزش و پرورش دارند ، دیپلم ردی ها ، کسانی که می خواهند دیپلم خود را تغییر دهند (تطبیقی ها) ، و کسانی که دوست دارند جدا از مدرک تحصیلی خودشان، دیپلم گردشگری فنی حرفه ای نیز بگیرند.

مزایای تحصیل در رشته گردشگری و اخذ دیپلم گردشگری

  • گذراندن دوره دیپلم گردشگری به صورت حضوری و غیر حضوری در کوتاه ترین زمان
  •  اخذ مدرک رسمی و بین المللی از سازمان فنی و حرفه ای قابل ترجمه رسمی و ارائه در کشورهای خارجی
  •  ادامه تحصیل بدون کنکور : پس از اخذ مدرک دیپلم گردشگری براحتی ادامه تحصیل بدون کنکور در دانشگاه های معتبری چون: دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه جامع علمی و کاربردی ، دانشگاه پیام نور و دانشگاه های غیرانتفاعی و دولتی در مقطع کاردانی ، مقطع کارشناسی و بالاتر امکانپذیر می باشد.
  •  دارندگان دیپلم گردشگری فرصت راهیابی به دانشگاه در رشته های: مدیریت هتلداری ، مدیریت جهانگردی ، خدمات گردشگری ، تشریفات ، مهمانداری هواپیما ، حفاظت و مرمت آثار باستانی ، باستان شناسی ، راهنمای موزه و بناهای تاریخی ، مردم شناسی و تمام رشته های مرتبط با صنعت گردشگری را کسب می نمایند.
  • پس از گرفتن لیسانس گردشگری امکان خود اشتغالی در رشته های گردشگری و فرصت های کارآفرینی نوین محیا می باشد.
  • میلیونها فرصت شغلی مرتبط با صنعت گردشگری در ایران و جهان، آماده پذیرش شما خواهد بود.

آینده شغلی و بازار کار رشته گردشگری

اشتغال در دفاتر هواپیمایی – اشتغال در دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی – اشتغال در دفاتر فروش بلیط های مسافرتی – اشتغال در تورهای مسافرتی و تورلیدری – اشتغال در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری – اشتغال در موزه ها و راهنمای موزه – اشتغال در مهمانداری هواپیما در صورت ادامه تحصیل – و…

سطح آموزشی مهارت ها

صنعت توریسم اگر از مهمترین عناصر مورد توجه در سیاست گذاری های کشورها در قرن حاضر نباشد، بی شک یکی از پر اهمیت ترین آن ها است. این توسعه مستلزم مهیا شدن محیطی مناسب در گرو ایجاد فرهنگ گردشگری و به دنبال آن مناسب ترین نوع آن یعنی گردشگری فرهنگی است. همانگونه که پروفسور جعفری(شخصیتی که دایره‌المعارف توریسم، زیر نظر وی در سال ۲۰۰۳ تنظیم گردید)در بحث توسعه گردشگری تنها مسیر مستقیم میل به این هدف را ایجاد فرهنگ گردشگری خود سوق دهد. و امام لازمه ایجاد این فرهنگ ، ایجاد ارتباطات بیشتر که در نهایت به گسترش گردشگری ختم می شود ، پدید می آید.

تا زمانی که تمامی آحاد جامعه مفهوم گردشگری را حس نکنند و آن را در قالب تعاریف فرهنگی نگنجانند و یا به عبارت دیگر احساس نیاز فرهنگی ایجاد نشود، کاربرد اقتصادی نمی توان برای آن در نظر گرفت. بر این اساس ، فرهنگ هر جامعه بستر مناسبی جهت رشد و تکامل گردشگری است و گردشگری ایجاد شده می تواند بر مبنای فرهنگ رایج در جامعه تعریف شود. با توجه به مطالب بیان شوه فوق نیاز به افراد متخصص و ماهر در رشته راهنمای گردشگری جهت نیل به این اهداف بیش از بیش احساس می شود.

آینده تحصیلی و شغلی

توانایی شناخت صنعت سفرو انواع گردشگری ، آشنایی با مفاهیم کلی راهنمایی سفر های داخلی و  خارجی،زبان تخصصی سفرو گردشگری، آداب و رسوم و سنن و قومیت های مختلف کشورها، روحیات ملل، ویژگی های تاریخی ایران، ویژگی های جغرافیای ایران، سخنوری و فن بیان، الگو های رفتاری بین المللی ،کاربرد قوانین و مقررات مرتبط با صنعت گردشگری ، مذاهب گوناگون. به کارگیری کمک های اولیه و بهداشت سفر، تعیین مراحل و زمان انجام کار، تعیین ابزار کار، بازرسی و کنترل درستی انجام کار، به کارگیری اصول رفتار حرفه ای، بکار گیری فنون اقتصاد و بهره وری ، بهره گیری از اصول ارگونومی و حفظ تندرستی.بکارگیری فنون اقتصاد و بهره وری، بهره گیری از اصول ار گونومی و حفظ تندرستی.

دفاتر هواپیمایی_ سازمان هواپیمایی کشور در بخش صدور بلیط_در صورت ادامه تحصیل مهمانداری هواپیما و…

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row height=”auto” columns_gap=”0.5rem” content_placement=”middle”][vc_column width=”1/1″][vc_tta_accordion c_position=”left”][vc_tta_section title=”این دیپلم برای چه گروهی مناسب است؟” bg_color=”rgba(233,80,149,0.15)” css=”%7B%22default%22%3A%7B%22background-color%22%3A%22_header_middle_bg%22%7D%7D”][vc_column_text]

چند دسته متقاضی دریافت دیپلم های شاخه کاردانش آموزش و پرورش هستند.

  • متقاضیان بازمانده از تحصیل
  • علاقمندان دریافت دیپلم مجدد یعنی متفاضی که دیپلم دارد اما به هر دلیلی می خواهد دیپلم دوم یا … دریافت کند.
  • ترک تحصیل ها کسانیکه به هر دلیلی نتوانسته اند در مدارس روزانه تحصیل کنند و امروز تصمیم به دریافت دیپلم دارند.

[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”سلام برای دریافت دیپلم به چه دروسی نیاز داریم؟”][vc_column_text]

برای اخذ دیپلم رسمی آموزش و پرورش متقاضی بایستی دو گروه درسی را پاس کند.

  • دروس عمومی ۴۲ واحد درسی است.
  • دروس تخصصی یا مهارتی که بین ۴۶ تا ۵۹ واحد می باشد.

[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”نحوه برگزاری آزمون ها به چگونه است؟” bg_color=”rgba(233,80,149,0.15)”][vc_column_text]

پس از گذراندن دوره آموزشی مهارت در هر حرفه مهارت آموز به آزمونهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور معرفی و بایستی در دو مرحله آزمون کتبی تستی با حداقل نمره ۵۰ و آزمون عملی با حداقل نمره ۷۰ موفق به گذراندن آزمون مربوطه شده و گواهینامه مهارت دریافت نماید. تعداد مهارت های هر رشته براساس جدول بالا می باشد.

[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”فرآیند دریافت دیپلم به چه صورت است؟”][vc_column_text]

بعد از اخذ گواهینامه های مهارت و ارائه آن به مدارس بزرگسال شبانه و یا مراکز آموزش از راه دور زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و گذراندن حداقل ۹۶ واحد درسی موفق به دریافت دیپلم رسمی آموزش و پرورش در شاخه کاردانش خواهید شد.

[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”آیا کارآموزان مرد که مشکل سربازی دارند می توانند در دوره ها شرکت کنند؟” bg_color=”rgba(233,80,149,0.15)”][vc_column_text]

ثبت نام متقاضیان در دروس مهارتی و تخصصی (آموزشگاههای آزاد ) نیازمند تعیین تکلیف وضعیت سربازی نیست اما جهت ثبت نام در مدارس برای دروس عمومی شرایط نظام وظیفه بایستی مشخص باشد یعنی یا باید دارای معافیت از سربازی ،عدم غیبت و یا کارت پایان خدمت باشید.

[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”ادامه تحصیل در شاخه کاردانش چگونه است؟”][vc_column_text]

تمامی دارندگان دیپلم شاخه کاردانش می توانند در ادامه تحصیل با به سایت سازمان سنجش مراجعه و در زمان مقرر نسبت به دریافت دفترچه کنکور دانشگاههای فنی و حرفه ای ،علمی و کاربردی ،دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”آیا دیپلم های شاخه کاردانش می توانند در کنکور سراسری شاخه ریاضی ،تجربی ،علوم انسانی شرکت کنند؟” bg_color=”rgba(233,80,149,0.15)”][vc_column_text]

بله در سال ۹۷ شرایط حضور دیپلم های شاخه کاردانش و فنی و حرفه ای فراهم گردید که در کنکور سراسری شرکت و در رشته های فنی و مهندسی ،پزشکی و علوم انسانی ادامه تحصیل دهند.اما ما به شما پیشنهاد نمی کنیم به این دلیل که شاخه کاردانش فرصت اشتغال بهتری نسبت شاخه نظری فراهم خواهد کرد.

[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”آیا اساتید آموزشگاه دارای تجربه و سابقه کار هستند ؟”][vc_column_text]

بله ، تمامی اساتید دارای چندین سال سابقه در بازار کار هستند.

[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”آیا به وعده برخی مراکز و افراد برای اخذ دیپلم در سریعترین زمان و بدون شرکت در آزمون اعتماد کنیم؟” bg_color=”rgba(233,80,149,0.15)”][vc_column_text]

صد در صد و با قطعیت اعلام میکنیم تمام افرادی که با فریب سریعترین زمان و بدون آزمون سعی به جذب متقاضی اخذ دیپلم می کنند متخلف بوده و صرفا یک فریب برای شماست تنها مرجع رسمی صدور دیپلم وزارت آموزش و پرورش بوده ،و تنها با حضور در آزمون و گذراندن مدت زمان مورد نیاز شما موفق به دریافت دیپلم خواهید شد.

[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”آیا آموزشگاه نزدیک وسایل حمل و نقل عمومی می باشد ؟”][vc_column_text]

بله ، در نزدیکی آموزشگاه خطوط استفاده از تاکسی یا اتوبوس

[/vc_column_text][/vc_tta_section][/vc_tta_accordion][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *