فعالیت های کاری تعمیم یافته

فعالیت های کاری تعمیم یافته

فعالیت های کاری تعمیم یافته

فعالیت های کاری تعمیم یافته

فعالیت های کاری که در تعداد بسیار زیادی از مشاغل رایج است. آنها تقریباً در تمام خانواده های شغلی و صنایع انجام می شوند.
  • ورودی اطلاعات
    اطلاعات و داده هایی که برای انجام این کار مورد نیاز است از کجا و چگونه به دست می آید؟
    • جستجو و دریافت اطلاعات مرتبط با شغل
      اطلاعات برای انجام این کار چگونه به دست می آید؟
      • گرفتن اطلاعات
        مشاهده، دریافت و در غیر این صورت کسب اطلاعات از تمامی منابع مرتبط.
      • نظارت بر فرآیندها، مواد، یا اطراف
        نظارت و بررسی اطلاعات از مواد، رویدادها یا محیط برای شناسایی یا ارزیابی مشکلات.
    • شناسایی و ارزیابی اطلاعات مربوط به شغل
      چگونه اطلاعات برای انجام این کار تفسیر می شود؟
      • شناسایی اشیاء، اقدامات و رویدادها
        شناسایی اطلاعات از طریق طبقه بندی، برآورد، تشخیص تفاوت ها یا شباهت ها و تشخیص تغییرات در شرایط یا رویدادها.
      • بازرسی تجهیزات، سازه ها یا مواد
        بازرسی تجهیزات، سازه ها یا مواد برای شناسایی علت خطاها یا سایر مشکلات یا عیوب.
      • تخمین ویژگی های قابل سنجش محصولات، رویدادها یا اطلاعات
        تخمین اندازه ها، فواصل و مقادیر؛ یا تعیین زمان، هزینه ها، منابع یا مواد مورد نیاز برای انجام یک فعالیت کاری.
  • فرایندهای ذهنی
    چه فعالیت های پردازش، برنامه ریزی، حل مسئله، تصمیم گیری و نوآوری با اطلاعات مربوط به شغل انجام می شود؟
    • اطلاعات و پردازش داده ها
      چگونه اطلاعات برای انجام این کار پردازش می شود؟
      • قضاوت در مورد کیفیت اشیا، خدمات یا افراد
        ارزیابی ارزش، اهمیت یا کیفیت چیزها یا افراد.
      • پردازش اطلاعات
        گردآوری، کدگذاری، طبقه بندی، محاسبه، جدول بندی، ممیزی یا تأیید اطلاعات یا داده ها.
      • ارزیابی اطلاعات برای تعیین انطباق با استانداردها
        استفاده از اطلاعات مرتبط و قضاوت فردی برای تعیین اینکه آیا رویدادها یا فرآیندها با قوانین، مقررات یا استانداردها مطابقت دارند یا خیر.
      • تجزیه و تحلیل داده ها یا اطلاعات
        شناسایی اصول اساسی، دلایل یا حقایق اطلاعات از طریق تجزیه اطلاعات یا داده ها به بخش های جداگانه.
    • استدلال و تصمیم گیری
      در انجام این کار چه تصمیماتی گرفته می شود و چه مشکلاتی حل می شود؟
      • تصمیم گیری و حل مشکلات
        تجزیه و تحلیل اطلاعات و ارزیابی نتایج برای انتخاب بهترین راه حل و حل مشکلات.
      • تفکر خلاق
        توسعه، طراحی یا ایجاد برنامه‌های کاربردی، ایده‌ها، روابط، سیستم‌ها یا محصولات جدید، از جمله مشارکت‌های هنری.
      • به روز رسانی و استفاده از دانش مرتبط
        از نظر فنی به روز نگه دارید و دانش جدید را در شغل خود به کار ببرید.
      • توسعه اهداف و استراتژی ها
        تعیین اهداف بلند مدت و تعیین راهبردها و اقدامات برای دستیابی به آنها.
      • برنامه ریزی کار و فعالیت
        برنامه ریزی رویدادها، برنامه ها و فعالیت ها و همچنین کارهای دیگران.
      • سازماندهی، برنامه ریزی و اولویت بندی کار
        توسعه اهداف و برنامه‌های خاص برای اولویت‌بندی، سازماندهی و انجام کارتان.
  • خروجی کار
    چه فعالیت‌های فیزیکی انجام می‌شود، چه تجهیزات و وسایل نقلیه‌ای اداره/ کنترل می‌شوند و چه فعالیت‌های پیچیده/ فنی به عنوان خروجی‌های شغلی انجام می‌شوند؟
    • انجام فعالیت های فیزیکی و دستی
      چه فعالیت هایی با استفاده از بدن و دست برای انجام این کار انجام می شود؟
      • انجام فعالیت های بدنی عمومی
        انجام فعالیت های بدنی که مستلزم استفاده قابل توجه از بازوها و پاها و حرکت دادن کل بدن شماست، مانند بالا رفتن، بلند کردن، حفظ تعادل، راه رفتن، خم شدن و دست زدن به مواد.
      • جابجایی و جابجایی اشیاء
        استفاده از دست و بازو در جابجایی، نصب، قرار دادن و جابجایی مواد و دستکاری اشیا.
      • کنترل ماشین آلات و فرآیندها
        استفاده از مکانیسم‌های کنترلی یا فعالیت فیزیکی مستقیم برای کار با ماشین‌ها یا فرآیندها (به استثنای رایانه‌ها یا وسایل نقلیه).
      • وسایل نقلیه عملیاتی، دستگاه های مکانیزه یا تجهیزات
        دویدن، مانور، ناوبری، یا رانندگی وسایل نقلیه یا تجهیزات مکانیزه، مانند لیفتراک، وسایل نقلیه مسافربری، هواپیما یا کشتی های آبی.
    • انجام فعالیت های مجتمع و فنی
      چه فعالیت های ماهرانه ای با استفاده از حرکات هماهنگ برای انجام این کار انجام می شود؟
      • کار با کامپیوتر
        استفاده از کامپیوترها و سیستم‌های کامپیوتری (شامل سخت‌افزار و نرم‌افزار) برای برنامه‌نویسی، نوشتن نرم‌افزار، تنظیم توابع، وارد کردن داده‌ها یا پردازش اطلاعات.
      • پیش نویس، چیدمان، و مشخص کردن دستگاه های فنی، قطعات و تجهیزات
        ارائه مستندات، دستورالعمل‌های دقیق، نقشه‌ها، یا مشخصات برای اطلاع دیگران از نحوه ساخت، ساخت، مونتاژ، اصلاح، نگهداری یا استفاده از دستگاه‌ها، قطعات، تجهیزات یا سازه‌ها.
      • تعمیر و نگهداری تجهیزات مکانیکی
        سرویس، تعمیر، تنظیم و آزمایش ماشین‌ها، دستگاه‌ها، قطعات متحرک و تجهیزاتی که اساساً بر اساس اصول مکانیکی (نه الکترونیکی) کار می‌کنند.
      • تعمیر و نگهداری تجهیزات الکترونیکی
        سرویس، تعمیر، کالیبراسیون، تنظیم، تنظیم دقیق یا آزمایش ماشین‌ها، دستگاه‌ها و تجهیزاتی که اساساً بر اساس اصول الکتریکی یا الکترونیکی (نه مکانیکی) کار می‌کنند.
      • مستندسازی/ ضبط اطلاعات
        وارد کردن، رونویسی، ضبط، ذخیره یا نگهداری اطلاعات به صورت مکتوب یا الکترونیکی/ مغناطیسی.
  • تعامل با دیگران
    چه تعاملاتی با سایر افراد یا فعالیت های نظارتی در حین انجام این شغل رخ می دهد؟
    • ارتباط و تعامل
      در حین انجام این کار چه تعاملاتی با افراد دیگر رخ می دهد؟
      • تفسیر معنای اطلاعات برای دیگران
        ترجمه یا توضیح اینکه اطلاعات به چه معناست و چگونه می توان از آنها استفاده کرد.
      • برقراری ارتباط با سرپرستان، همتایان یا زیردستان
        ارائه اطلاعات به سرپرستان، همکاران و زیردستان از طریق تلفن، کتبی، ایمیل یا حضوری.
      • برقراری ارتباط با افراد خارج از سازمان
        برقراری ارتباط با افراد خارج از سازمان، نمایندگی سازمان به مشتریان، عموم، دولت و سایر منابع خارجی. این اطلاعات را می توان به صورت حضوری، کتبی یا از طریق تلفن یا ایمیل رد و بدل کرد.
      • ایجاد و حفظ روابط بین فردی
        ایجاد روابط کاری سازنده و مشارکتی با دیگران و حفظ آنها در طول زمان.
      • کمک و مراقبت از دیگران
        ارائه کمک های شخصی، مراقبت های پزشکی، حمایت عاطفی یا سایر مراقبت های شخصی به دیگران مانند همکاران، مشتریان یا بیماران.
      • فروش یا تأثیرگذاری بر دیگران
        متقاعد کردن دیگران برای خرید کالا/ کالا یا تغییر عقیده یا اعمالشان.
      • حل تعارض و مذاکره با دیگران
        رسیدگی به شکایات، حل و فصل اختلافات، و حل و فصل نارضایتی ها و درگیری ها، یا مذاکره با دیگران.
      • اجرا یا کار مستقیم با مردم
        اجرا برای مردم یا برخورد مستقیم با مردم. این شامل خدمات رسانی به مشتریان در رستوران ها و فروشگاه ها و پذیرایی از مشتریان یا مهمانان می شود.
    • هماهنگی، توسعه، مدیریت و مشاوره
      در حین انجام این کار چه فعالیت های هماهنگی، مدیریتی یا مشاوره ای انجام می شود؟
      • هماهنگی کار و فعالیت دیگران
        وادار کردن اعضای یک گروه برای همکاری با یکدیگر برای انجام وظایف.
      • توسعه و ایجاد تیم
        تشویق و ایجاد اعتماد متقابل، احترام و همکاری بین اعضای تیم.
      • آموزش و آموزش دیگران
        شناسایی نیازهای آموزشی دیگران، ایجاد برنامه‌ها یا کلاس‌های آموزشی یا آموزشی رسمی و آموزش یا آموزش به دیگران.
      • هدایت، هدایت و ایجاد انگیزه در زیردستان
        ارائه راهنمایی و راهنمایی برای زیردستان، از جمله تعیین استانداردهای عملکرد و نظارت بر عملکرد.
      • مربیگری و توسعه دیگران
        شناسایی نیازهای رشدی دیگران و مربیگری، راهنمایی یا کمک به دیگران برای بهبود دانش یا مهارت‌هایشان.
      • ارائه مشاوره و مشاوره به دیگران
        ارائه راهنمایی و مشاوره تخصصی به مدیریت یا سایر گروه ها در مورد موضوعات فنی، سیستمی یا فرآیندی.
    • اداره کردن
      چه فعالیت های اداری، ستادی، نظارتی یا کنترلی در حین انجام این کار انجام می شود؟
      • انجام فعالیت های اداری
        انجام امور اداری روزمره مانند نگهداری فایل های اطلاعاتی و پردازش اسناد.
      • کارکنان واحدهای سازمانی
        استخدام، مصاحبه، انتخاب، استخدام و ارتقای کارکنان در یک سازمان.
      • نظارت و کنترل منابع
        نظارت و کنترل منابع و نظارت بر مصرف پول.

         

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه