| | توانایی های شناختی-توانایی های روانی حرکتی-توانایی های بدنی -توانایی های حسی -تواناییهای زبانی-توانایی کمی-توانایی حافظه -توانایی ادراکی-توانایی فضایی-توانایی زمانی و سرعتی-تواناییهای فیزیک -تواناییهای پایداریی-تعادل و هماهنگی-تواناییهای حواس توانایی دیداری-توانایی شنوایی و گفتاری
| واقع گرایانه -کاوشگرانه -هنری -اجتماعی -کسب و کار -قاعده مند
| دستیابی -شرایط کاری-حمایت -مسوولیت پذیری -مستقل بودن -خلاقیت -اختیار
| گرایش به موفقیت ( تاثیر اجتماعی/ رهبری ) گرایش میان فردی ( همکاری / نگرانی برای سایرین / گرایش اجتماعی ) تطبیق ( کنترل خویشتن / حد تحمل استرس / انطباق پذیری / انعطافپذیری ) وجدان کاری ( وابستگی / توجه به جزییات/ یکپارچگی / مستقل بون ) هوش عملی ( نوآوری / تفکر تحلیلی )
|
. | .
| .
| .
| .
| .
|
امور اداری | بخش امور اداری از فعالترین بخشهای یک شرکت است با برنامهریزی نیروی انسانی شامل تمام انتصابات و ترفیعات، انجام طرح تعدیل، بررسی ترفیعات و بررسی سمت کارکنان جدیدالاستخدام و تأمین نیروهای انسانی کارامد شامل استخدام، انتقال و تعیین مأموریتهای داخلی شرکت.
| آشنایی با کارهای اداری مانند کار با رایانه، تنظیم گزارش، اجرای مقررات و آییننامههای اداری کسب مهارت و استفاده از وسایل ارتباط جمعی و ارسال پیام مانند تلفن، فکس، تلکس و رایانه
آشنایی با قوانین و مقررات تأمین اجتماعی و قوانین مربوط به آموزش و اشتغال
آشنایی با مهارتهای شغلی امور اداری، منشیگری بایگانی و دبیرخانه
کسب مهارت در ایجاد ارتباط با مردم با روانشناسی مردم
استفاده از دفتر تنظیم و طبقه بندی انواع نامههای اداری
| | | |
کارشناس استقرار ۲ | بررسی اسناد نیازمندی ها و معماری به منظور شناخت نیازمندی ها در حوزه محیطهای توسعه و عملیات.
طراحی و اجرای عملیات توسعه، استقرار، برپا سازی و پیکربندی در حوزه زیر ساختها، ابزارها و محیطهای توسعه و عملیات متناسب با
نیازمندی های شناسایی شده.
اعمال به روز رسانی و رفع خطا و مشکلات فنی در حوزه زیر ساختها، ابزارها و محیطهای توسعه و عملیات متناسب با نیازمندی های
شناسایی شده.
ارائه و پیاده سازی راه حل ها در حوزه خودکارسازی فرآیندهای توسعه، انتشار و استقرار و بهبود این فرآیندها با بهره گیری از ابزارها و یا
توسعه اسکریپت ها.
نصب و استقرار سامانه ها در محیطهای توسعه و عملیات و اعمال روالهای لازم به منظور به روز رسانی و اعمال اصلاحات بر روی سامانه های
مستقر شده.
طراحی و اجرای روالهای مانیتورینگ، شناسایی اشکال، رفع اشکال و نگهداری سیستم ها و محیط ها.
مشارکت در فرآیند آزمون در فازهای مختلف تولید نرم افزار )تولید، آزمون، استقرار و ...( به منظور حصول اطمینان از انطباق فرآورده های
تولید شده با نیازمندی ها و صحت عملکرد فرآورده های تولید شده.
نگهداری و به روز رسانی کلیه فرآورده های مرتبط با توسعه و عملیات منطبق با روش های استاندارد.
تعامل با تیم های تولید کننده فرآورده ها و محصولات متناسب با ایرادات و اشکالات شناسایی شده و فعالیت در راستای رفع اشکالات و
ایرادات.
مشارکت در فرآیندهای پشتیبانی و نگهداری نرم افزار.
ارائه و پیاده سازی راه حل ها در حوزه یکپارچه سازی محیطها، سیستمها و سرویس های نرم افزاری.
| 1.نگاه سيستمي: توانايي كشف روابط علي و معلولي در موضوعات پيچيده، ميزان و چگونگي تاثيرات عوامل بر يكديگر.
2. ارائه ايده نو: توانايي ارائه ايدههاي هوشمندانه و جديد در مورد يك موضوع يا توسعه روشهاي خلاقانه در جهت حل مشكلات.
3. اعلام اشتباه: توانايي در تشخيص، شناسايي و اعلام رخداد اشتباه و يا يك اشتباه قريب الوقوع.
4.حافظه: توانايي هاي مرتبط با فراخواني اطلاعات موجود و به خاطر سپردن اطلاعاتي هم چون كلمات، اعداد، تصاوير و رويه هاست.
5. دقت نظر: توانايي شناسايي و مشاهده جرئيات طرح، موضوع و پديده ها.
6.سرعت عمل: توانايي درك سريع، تلفيق و سازماندهي اطلاعات در الگوهاي مفهومي.
7. سرعت ادراك: توانايي مقايسه دقيق و سريع تشابهات و تفاوتها در ميان مجموعهاي از حروف، اعداد، اشيا، تصاوير يا الگوهاست.
8.شناسايي: توانايي شناسايي يك الگوي مشخص (تصوير، شيء، لغت يا صوت) كه در پس موضوع ديگري پنهان شده باشد.
| | 1. افزايش توانمندي دانش علمي و اطلاعاتي2. برخوردار از فناوري ها و سامانه هاي پيشرفته 3.امانت دار 4.راز دار 5. متعهد به اصول حرفه ای کار .
| 1. استقلال: امكان انتخاب روش انجام كار، و انجام آن به صورت مستقل و با نظارت نسبي براي شغل وجود دارد2.پذيرش انتقاد: شغل نياز به قبول انتقاد و حفظ آرامش در مواقع پر تنش دارد3.تحمل فشار روحي: براي اين شغل، پذيرش انتقاد و داشتن رفتاري آرام و منطقي در هر شرايطي مهم است4.احترام به ديگران: احترام به احساسات و نيازهاي ديگران، و داشتن روحيه درك و كمك به آنها، در اين شغل مهم است5. روحيه كار اجتماعي: داشتن روحيه اجتماعي و ترجيح كار گروهي به كار فردي، براي اين شغل مهم است.
|
| | | | | |
| | | | | |
1 | 1
| 1
| 1
| 1
| 1
|
| | C۱ مستندسازی )مهارت نوشتاری-عامل اسناد گزارشها ۹۰۰
C۲ برقراری ارتباط موثر-عامل تماس و ارتباطات ۹۰۰
C۳ حل مسأله-پویایی شغل(خلاقیت و ابتکار) ۱۰۰۰
C۴ دقت و تمرکز-عامل فعالیت ذهنی ۱۰۰۰
C۵ توانایی کار گروهی
| | D۱ خطرات ناشی از کار ۲۵-عامل شرایط کار ۷۰۰
D۲ شرایط نامساعد محیط کار ۲۰
D۳ استرس و سایر شرایط غیر عادی ۳۰
D۴ کوشش های جسمانی- خطاهای شغلی متداول -عامل فعالیت جسمانی ۷۰۰
| B۱ مسئولیت منابع انسانی تحت سرپرستی ۴۰-عامل سرپرستی و مدیریت ۱۰۰۰
B۲ مسئولیت منابع فیزیکی
B۳ مسئولیت دارایی های اطلاعاتی شغلی
B۴ مسئولیت مقررات و روش ها
B۵ مسئولیت ایمنی، بهداشت، محیط زیست و اورگونومی
B۶ استقلال کاری و آزادی عمل (اختیارات)-عامل تصمیم گیری و قضاوت و تأثیر آن ۱۰۰۰
B۷ مسئولیت پاسخگویی-
B۸ مسئولیت فعالیت های خاص شغل-عامل دشواری و پیچیدگی وظایف ۸۰۰
B۹ مسئولیتهای مالی:-عامل مسئولیت(مالی، اعتباری، اداری و ...) ۱۰۰۰
|
| | B8 3 نیازمند به کار در محیط عملیاتی
B8 4 نیازمند به حضور در مکان های خاص کاری
C3حل مسأله
D4 کوشش های جسمانی
| | B6 استقلال کاری و آزادی عمل
| C4 دقت و تمرکز
B6 استقلال کاری و آزادی عمل
B7 مسئولیت پاسخگویی
|
| | پوشه ( بسته شد)توانایی های شناختی توانایی هایی که بر کسب و کاربرد دانش در حل مسئله تأثیر می گذارد تواناییهای زبانی: درک شنیداری، درک نوشتاری، بیان شفاهی، بیان نوشتاریتوانایی تولید ایده و استدلال: سیالیت ایدهها، ابتکار، مسئله یابی، استدلال استقرایی، استدلال -قیاسی، ترتیب دهی اطلاعات، انعطافپذیری در طبقهبندیتوانایی کمی: استدلال ریاضی، محاسبات ، حافظه: به خاطر سپردنتوانایی ادراکی: سرعت انتقال، انعطافپذیری انتقال، سرعت ادراکتوانایی فضایی (سه بعدی): جهت یابی فضایی، تجسمتوجه: توجه انتخابی، اشتراک زمان پوشه ( بسته شد)توانایی های روانی حرکتی توانایی هایی که بر ظرفیت دستکاری و کنترل اشیاء تأثیر می گذارد توانایی ظرافت کار دست: همزمانی حرکت دست و بازو، چالاکی دست، چالاکی انگشتانتوانایی کنترل حرکت: دقت کنترل، هماهنگی اعضای مختلف بدن، جهتگیری در واکنش، کنترل آهنگ حرکتواکنش زمانی و سرعتی: زمان واکنش، سرعت انگشت- مچ، سرعت حرکات اعضای بدن پوشه ( بسته شد)توانایی های بدنی توانایی هایی که بر قدرت، استقامت، انعطاف پذیری، تعادل و هماهنگی تأثیر می گذارد توانایی قدرت فیزیکی: قدرت ایستا، قدرت لحظهای، قدرت پویا، قدرت بالا تنهپایداری: استقامتانعطافپذیری، تعادل و هماهنگی: انعطافپذیری وسبع، انعطافپذیری پویا، هماهنگی بدن، تعادل بدن پوشه ( بسته شد)توانایی های حسی توانایی هایی که بر ادراک دیداری، شنیداری و گفتاری تأثیر می گذارد توانایی دیداری: دید نزدیک، دید دور، تمایز رنگها، دید در شب، دید پیرامونی، ادراک از عمق، دید در نور شدیدتوانایی شنوایی و گفتاری: حساسیت شنوایی، توجه به صداها، مکانیابی صدا، تشخیص گفتار، وضوح گفتار
| A2 علایق حرفه ای interestes
| دستیابی ( کاربرد توانایی ها / دستاوردهای کلی ) شرایط کاری ( فعالیت / مستقل بودن / تنوع/ جبران خدمت / امنیت /( پیشرفت / شناخت وضعیت اجتماعی ) روابط ( همکاران / خدمات اجتماعی/ ارزشهای اخلاقی ) حمایت ( سیاستها و اقدامات شرکت/ سرپرستی و روابط انسانی/ سرپرستی و روابط فنی ) مستقل بودن ( خلاقیت / مسوولیت پذیری / اختیار )
| گرایش به موفقیت ( تاثیر اجتماعی/ رهبری ) گرایش میان فردی ( همکاری / نگرانی برای سایرین / گرایش اجتماعی ) تطبیق ( کنترل خویشتن / حد تحمل استرس / انطباق پذیری / انعطافپذیری ) وجدان کاری ( وابستگی / توجه به جزییات/ یکپارچگی / مستقل بون ) هوش عملی ( نوآوری / تفکر تحلیلی )
|
| | B3 مسئولیت دارایی های اطلاعاتی- ابزار مورد استفاده
--------------------------
حفظ کردن
توانایی به خاطر سپردن اطلاعاتی مانند کلمات، اعداد، تصاویر و رویه ها.
-----------------------
| C2 برقراری ارتباط موثر-مهارت
اجتماعی
مشاغل اجتماعی غالباً شامل کار، برقراری ارتباط با افراد و آموزش دادن آنها می شود. این مشاغل اغلب شامل کمک یا ارائه خدمات به دیگران است.
| B6 استقلال کاری-اختیارات :
شرایط کاری
مشاغلی که این ارزش کاری را برآورده می کنند، امنیت شغلی و شرایط کاری خوب را ارائه می دهند. نیازهای مربوطه عبارتند از: فعالیت، غرامت، استقلال، امنیت، تنوع و شرایط کاری.
استقلال
کارگران این شغل به تنهایی کار خود را انجام می دهند.
--------------------
B1 مسئولیت منابع انسانی- ابزار مورد استفاده
پشتیبانی
مشاغلی که این ارزش کاری را برآورده می کنند، مدیریت حمایتی را ارائه می دهند که پشت سر کارمندان قرار می گیرد. نیازهای مربوطه عبارتند از: سیاست های شرکت، نظارت: روابط انسانی و نظارت: فنی.
-------------
| C2 برقراری ارتباط موثر-مهارت
-----------------
جهت گیری اجتماعی
شغل مستلزم ترجیح کار با دیگران به جای تنهایی و داشتن ارتباط شخصی با دیگران در محل کار است.
------------------------
استقلال
کار مستلزم توسعه روشهای انجام کارها، هدایت خود با نظارت کم یا بدون نظارت و وابستگی به خود برای انجام کارها است.
-----------
B7 مسئولیت پاسخگویی- علاقه مندیها توانمندیها:
--------------
وظیفه شناسی
شغل مستلزم قابل اعتماد بودن، تعهد به انجام صحیح و با دقت کار، و قابل اعتماد بودن، پاسخگویی و توجه به جزئیات است
----------------
C4 دقت و تمرکز
--------------
توجه به جزئیات
کار مستلزم دقت در جزئیات و کامل در انجام وظایف کاری است.
-------------
D3 استرس و سایر
--------------------
تحمل استرس
شغل مستلزم پذیرش انتقاد و برخورد آرام و مؤثر با موقعیتهای پر استرس است.
------------
|
| | توانایی ها abilities – :
ویژگیهای پایدار فرد که بر شایستگی اثر میگذارد.
تواناییهای شناختی
تواناییهای زبانی: درک شنیداری، درک نوشتاری، بیان شفاهی، بیان نوشتاری
توانایی تولید ایده و استدلال: سیالیت ایدهها، ابتکار، مسئله یابی، استدلال استقرایی، استدلال -قیاسی، ترتیب دهی اطلاعات، انعطافپذیری در طبقهبندی
توانایی کمی: استدلال ریاضی، محاسبات ، حافظه: به خاطر سپردن
توانایی ادراکی: سرعت انتقال، انعطافپذیری انتقال، سرعت ادراک
توانایی فضایی (سه بعدی): جهت یابی فضایی، تجسم
توجه: توجه انتخابی، اشتراک زمان
تواناییهای روانی حرکتی
توانایی ظرافت کار دست: همزمانی حرکت دست و بازو، چالاکی دست، چالاکی انگشتان
توانایی کنترل حرکت: دقت کنترل، هماهنگی اعضای مختلف بدن، جهتگیری در واکنش، کنترل آهنگ حرکت
واکنش زمانی و سرعتی: زمان واکنش، سرعت انگشت- مچ، سرعت حرکات اعضای بدن
تواناییهای فیزیکی
توانایی قدرت فیزیکی: قدرت ایستا، قدرت لحظهای، قدرت پویا، قدرت بالا تنه
پایداری: استقامت
انعطافپذیری، تعادل و هماهنگی: انعطافپذیری وسبع، انعطافپذیری پویا، هماهنگی بدن، تعادل بدن
تواناییهای حواس
توانایی دیداری: دید نزدیک، دید دور، تمایز رنگها، دید در شب، دید پیرامونی، ادراک از عمق، دید در نور شدید
توانایی شنوایی و گفتاری: حساسیت شنوایی، توجه به صداها، مکانیابی صدا، تشخیص گفتار، وضوح گفتار
| علایق حرفه ای interestes
پروفایلهای علایق حرفهای (OIP) با الگوی هالند تطابق دارد.
در این قسمت موارد زیر بررسی میشود:
واقع گرایانه کاوشگرانه هنری اجتماعی کسب و کار قاعده مند
| ارزشهای کاری Values
جنبههای سراسری کار از نیازهای خاصی که برای رضایت فردی مهم هستند، تشکیل میشود. الگوهای تقویتکننده حرفهای (ORPs)، بر اساس تئوری تطبیق کار (Dawis & Lofquist) است.
در این قسمت موارد زیر بررسی میشود:
دستیابی ( کاربرد توانایی ها/ دستاوردهای کلی )
شرایط کاری ( فعالیت / مستقل بودن / تنوع / جبران خدمت / امنیت / پیشرفت / شناخت وضعیت اجتماعی )
( همکاران / خدمات اجتماعی/ ارزشهای اخلاقی )
حمایت ( سیاستها و اقدامات شرکت/ سرپرستی و روابط انسانی/ سرپرستی و روابط فنی )
مسوولیت پذیری مستقل بودن خلاقیت اختیار روابط
| سبکهای کاری Styles
ویژگیهای شخصی اثرگذار بر نحوه انجام کار توسط فرد.
از جمله آیتمهای مرتبط عبارتند از:
گرایش به موفقیت ( تاثیر اجتماعی / رهبری )
گرایش میان فردی ( همکاری/ نگرانی برای سایرین / گرایش اجتماعی )
تطبیق ( کنترل خویشتن / حد تحمل استرس / انطباق پذیری / انعطافپذیری )
وجدان کاری ( وابستگی / توجه به جزییات / یکپارچگی / مستقل بون )
هوش عملی ( نوآوری / تفکر تحلیلی
|