توضیحات

امروزه با پیشرفت علم و فناوری برای ایجاد ارتباط در عصر اطلاعات، اینترنت مناسب ترین و در عین حال کم هزینه ترین راه ایجاد ارتباطه. وب به عنوان اصلی ترین رابط اینترنت برای تبادل اطلاعات در دنیای مجازی بکار میره. بنابراین برای استفاده موثر از اینترنت پیشنهاد میکنیم طراحی صفحات وب و وب سایت را یاد بگیرین. به هر حال طراحی سایت خیلی لذت بخشه چون می تونید مستقیما نتیجه کار خودتونا ببینین. ما در این مقاله سعی میکنیم رشته طراحی و توسعه صفحات وب کاردانش را به شما معرفی کنیم.

هدف این رشته ایجاد صفحات وب ایستا و پویا با استفاده از  زبان های برنامه نویسی  HTML،PHP  و Java Script و همچنین استفاده از نرم افزارهای Photoshop ، Flash، Dream Weaver است.

رشته طراحی و توسعه صفحات وب در زمینه صنعت و گروه کامپیوتر قرار داره. این رشته دارای ۱۰۸ ساعت آموزشه که ۴۲ ساعت آن برای شایستگی های عمومی، ۲ ساعت شایستگی های پایه، ۵۵ ساعت شایستگی های فنی و ۹ ساعت شایستگی های غیر فنی است.

برای آشنایی بیشتر با این رشته به اختصار توانایی هایی که در دروس اختصاصی این رشته آموزش داده میشه را توضیح می دهیم.

درس رایانه کار مقدماتی

طی گذروندن این مهارت شما به توانایی های زیر می رسید:

۱-شناخت مبانی و مفاهیم رایانه ای و IT

۲-کار با سیستم عامل ویندوز XP

۳-شناخت مفاهیم شبکه و راه اندازی شبکه Peer to Peer

۴-کار با اینترنت و نرم افزار های ویروس یاب

۵-کار با واژه پرداز Word، کار با صفحه گسترده Excel

۶-کار با نرم افزار ارائه مطلب Power point

۷-کار با بانک های اطلاعاتی Access

طراحی امور گرافیکی با رایانه

درس طراحی امور گرافیکی با رایانه

طراحی گرافیکی در واقع رنگ و لعاب سایت های اینترنتی هستن. شما طی این مهارت به توانایی های زیر می رسید:

توانایی ها: توانایی بکارگیری ابزار و تجهیزات کارگاهی گرافیک، تشخیص و ترسیم نقطه و خط، کادرها و سطوح مبانی هنرهای تجسمی، تشخیص و ایجاد انواع بافت و حجم، ایجاد پرسپکتیو-تناسب-تعادل و توازن، ایجاد ریتم و ترکیب بندی در یک اثر گرافیکی، اجرای رنگ بر شاخص‌های خط و سطح و حجم، بکارگیری کنتراست های هفتگانه در ارائه آثار تجسمی-توانایی کار با نرم افزار فتوشاپ برای اجرای موارد بالابه صورت رایانه‌ای، انجام کار با ابزار و پیکسل ها، انجام عملیات رنگ و بررسی تنظیم نور-رنگ و کنتراست تصاویر، کار با لایه ها،Chanel ها، کار با Mask ها، کار با Path  ، رسم و ویرایش تصاویر، فیلتر ها و Action  ها، انجام عملیات چاپ، کار با Image Ready .

طراحی صفحات وب (مقدماتی)

درس طراحی صفحات وب (مقدماتی)

طی این مهارت به شما طراحی مقدماتی وب سایت آموزش داده می شه.  لیست توانایی های زیر در این مهارت تدریس میشه:

آشنایی با مفاهیم مقدماتی وب و اصول طراحی صفحات وب، طراحی صفحات وب ساده، ایجاد متن و پاراگراف‌بندی، افزودن صوت و تصویر به صفحات وب، طرح بندی صفحه با ایجاد جداول و لیست ها، ایجاد ارتباط بین صفحات وب، قالب بندی صفحات وب، توانایی کار با نرم افزار Dream Weaver ، آشنایی با وب سایت ها، توانایی طرح بندی صفحات، افزودن محتوا به صفحات، شناخت محیط کدنویسی، توانایی طرحبندی صفحات با لایه ها وCss ، راه اندازی وب سایت.

درس کاربر Flash

طی این مهارت شما به توانایی های زیر می رسید:

توانایی نصب و کار با محیط Flash.ترسیم و رنگ، کار با رنگ ، انتخاب و گروه بندی اشیاء، کار با Timeline و لایه ها، کار با Text، کار با سمبل ها، بکارگیری کتابخانه، متحرک سازی، کار با دکمه ها و لایه ماسک، وارد کردن و بهینه سازی فایل ها، صداگذاری، کار با امکانات Action Script بکارگیری Component ها و توانایی Publish  کردن فیلم.

رشته طراحی و توسعه صفحات وب

درس طراحی صفحات وب (پیشرفته)

طی این درس شما به توانایی های زیر می رسید:

نصب و راه‌اندازی My SQL و کار با آن، آشنایی با پایگاه داده، آشنایی با دستورات کار با پایگاه داده، نصب Apache ، نصب Phpو راه‌اندازی آن، کار با متغیر ها، عملگرها و ساختارهای کنترلی، برقراری ارتباط با کاربر، مدیریت فایل ها و پوشه ها، کار با توابع، کار با پایگاه داده، بکارگیری کوکی ها و Session ها، ارزیابی وب سایت و صفحات وب.

درس رایانه کار پیشرفته

طی این درس شما به توانایی های زیر می رسید:

توانایی نصب سیستم عامل ویندوز۷ ، تهیه نسخه پشتیبان، کار با امکانات پیشرفته سیستم عامل ویندوز۷، سیستم عامل ویندوز Linux، کار با Open Office، حل مسئله و برنامه نویسی ویژوال بیسیک مقدماتی.

دروس رشته طراحی و توسعه صفحات وب کاردانش

رشته طراحی و توسعه صفحات وب کاردانش

آینده شغلی این رشته چطوره؟

بعد از فارغ التحصیلی در این رشته می تونید در زمینه های طراح و برنامه نویس سایت، تولید نرم افزارهای چند رسانه ای، پشتیبان وب سایت، تولید محتوای الکترونیکی، سرپرست سایت کامپیوتر، تولید و مونتاژ صدا تصویر فیلم انیمیشن، طراحی و ساخت محصولات تبلیغاتی(تیزر، پوستر، کاتالوگ…)، ارائه خدمات کامپیوتری و اینترنتی فعالیت کنین.