ساخت جدول با افزونه TablePress

افزونه TablePress بهترین افزونه رایگان ساخت جدول برای وردپرس است. از این افزونه جدول ساز می توان برای ساخت جداول حرفه ای مثل جدول مشخصات کالا و جدول قیمت استفاده کرد.در صورت نیاز می توانید ویدیو آموزشی این افزونه را هم ببینید.

بهترین افزونه ساخت جدول برای وردپرس

اگرچه تعداد افزونه های جدول ساز در وردپرس زیاد است. اما بی شک می توان گفت افزونه TablePress بهترین افزونه ساخت جدول برای وردپرس است. چون هم رایگان است و هم امکانات خوبی برای ساخت جداول حرفه ای مثل جدول مشخصات کالا و قیمت دارد.

البته برای ایجاد خودکار جدول محصولات می توانید از افزونه جدول محصولات ووکامرس استفاده کنید که امکان افزودن دکمه سبد خرید در جدول را هم فراهم می کند.

از طرفی ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس ، بلوکی به نام جدول ارائه میدهد. اما در صورتی که بخواهید جدول های حرفه ای بسازید به طور مثال درون هر خانه از جدول تصویر یا لینک قرار دهید،خانه های جدول را با هم ادغام کنید. بهتر است از افزونه جدول رایگان وردپرس استفاده کنید.

این افزونه به کاربران اجازه می دهد که بتوانند درون جدول فیلتر و یا جستجو انجام دهند.همچنین امکان صفحه بندی جدول در صورت زیاد بودن تعداد ردیف ها وجود دارد. در ادامه با نحوه ساخت یک جدول قیمت محصولات با افزونه TablePress آشنا خواهیم شد.در تصویر زیر پیش نمایشی از این جدول را می بینید.

TablePress6 1
بهترین افزونه ساخت جدول وردپرس

نصب افزونه جدول ساز TablePress

برای نصب این افزونه با توجه به رایگان بودن افزونه می توانید از قسمت افزونه ها در پیشخوان وردپرس، TablePress را جستجو و نصب کنید . همچنین آخرین نسخه از افزونه را می توانید از بالای همین صفحه دانلود کنید.در این زمینه می توانید نصب افزونه وردپرس به سه روش مختلف را بخوانید.

بعد از نصب نام افزونه در پیشخوان وردپرس قرار می گیرد که با کلیک بر روی آن می توانید جدول هایی را که ساخته اید ببینید همچنین یک جدول جدید بسازید.

 افزونه ساخت جدول برای وردپرس
افزونه ساخت جدول برای وردپرس
  • All Tables:همه ی جدول ها
  • Add new Table:افزودن جدول جدید
  • Import:وارد کردن جدول
  • Export:خروجی گرفتن از جدول برای استفاده در سایت های دیگر
  • Plugin options: تنظیمات افزونه ، در صورت نیاز به استایل های سفارشی برای جداول می توانید کد css مربوط را در این قسمت وارد کنید.

ساخت جدول مشخصات کالا با افزونه

در این قسمت می خواهیم برای آشنایی با ساخت جدول ، یک جدول مشخصات کالا و قیمت محصولات با افزونه TablePress بسازیم. در ابتدا کافی است از فهرست افزونه بر روی Add new Table کلیک کنید.

افزونه جدول ساز وردپرس
افزونه جدول ساز وردپرس

برای ساخت جدول کافی است یک نام برای جدول ، توضیحات(اختیاری) و سپس تعداد ردیف ها( قسمت ۱ در شکل) و تعداد ستون ها(قسمت ۲) را مانند تصویر بالا وارد کنید. در انتها بر روی Add Table کلیک کنید.

در این صفحه مانند تصویر زیر می توانید اطلاعات جدول را وارد کنید. برای نوشتن متن در هر خانه از جدول کافی است روی آن خانه کلیک کنید و شروع به نوشتن کنید.

افزونه جدول برای وردپرس
افزونه جدول برای وردپرس

برای وارد کردن لینک محصول ابتدا باید روی دکمه insert link در پایین جدول کلیک و سپس روی خانه مورد نظر کلیک کنیم و لینک مورد نظر را وارد کنیم. در ویدیو کوتاه زیر می توانید با نحوه وارد کردن لینک محصول به جدول آشنا شوید.

افزونه ساخت جدول برای وردپرس -افزونه TablePress

به طور مشابه برای وارد کردن تصویر به هریک از ستون های جدول کافی است ابتدا بر روی دکمه insert image در پایین جدول کلیک کنید و سپس روی خانه مورد نظر در جدول کلیک کنید . در این صورت کتابخانه رسانه باز می شود و می توانید تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید.در ویدیو کوتاه زیر می توانید این مورد را ببینید.

افزونه جدول ساز وردپرس

در تصویر زیر جدول کامل شده را می بینید با کلیک بر روی دکمه save می توانید تنظیمات را ذخیره کنید. با زدن بر روی preview می توانید جدول کامل شده را ببینید. همچنین در صورت نیاز میتوانید کد کوتاه تولید شده توسط افزونه را در یک برگه یا نوشته قرار دهید و جدول ایجاد شده را ببینید.

در تصاویر زیر می توانید جدول کامل به همراه پیش نمایش آن در یک برگه را ببینید.

ساخت جدول مشخصات کالا ، افزونه TablePress
ساخت جدول مشخصات کالا
TablePress6 1
بهترین افزونه ساخت جدول وردپرس

تنظیمات جدول

Table manipulation( دستکاری جدول)

در این قسمت می توانید جدول را دستکاری کنید به طور مثال یک ردیف کم یا زیاد کنید.

افزونه ساخت جدول وردپرس
افزونه ساخت جدول وردپرس
  • insert links: قرار دادن لینک در هر خانه از جدول (در قسمت های قبل توضیح داده شد)
  • insert image:قرار دادن تصویر در هر خانه از جدول (در قسمت های قبل توضیح داده شد)
  • advanced editor:استفاده از ویرایشگر در هر خانه از جدول مانند تصویر و لینک کافی است روی این دکمه کلیک و سپس روی خانه مورد نظر بزنیم تا ویرایشگر باز شود.

Selected rows:  در این قسمت ردیف هایی را که انتخاب می کنید می توانید اعمال دلخواه خود را روی آن انجام دهید. برای انتخاب ردیف کافی است روی شماره ردیف در سمت راست آن کلیک کنید. با انتخاب ردیف و کلیک بر روی دکمه ی مورد نظر می توانید اعمال مورد نظر خود را انجام دهید.

Add:از این قسمت می توانید با وارد کردن تعداد ردیف ها به تعداد دلخواه ردیف به جدول اضافه کنید.

Hide (پنهان کردن ردیف) ، Show (نمایش ردیف) ، Duplicate (تکرار ردیف) ، insert (قرار دادن یک ردیف خالی بعد از ردیف انتخاب شده) و Delete (حذف ردیف انتخاب شده) از دیگر گزینه های این قسمت است.

Combine cells: در این قسمت می توانید خانه های جدول در یک ردیف و یا یک ستون را با هم دیگر ادغام کنید. in a column ( در یک ستون) و in a row (در یک ردیف).

Selected columns: به طور مشابه با ریف شما با انتخاب یک ستون نیز می توانید اعمال دلخواه خود مثل حذف ستون یا تکرار ستون را انجام دهید. برای انتخاب ستون کافی است در پایین هر جدول برروی مربع هر ستون کلیک کنید.

برای آشنایی کامل با این تنظیمات می توانید آموزش ویدیویی را دنبال کنید.

Table options (تنظیمات جدول):

در این قسمت تنظیمات کلی نمایش جدول برای کاربر وجود دارد.

تنظیمات افزونه TablePress
تنظیمات افزونه TablePress
  • Table Head Row: قرار دادن اولین ردیف جدول به عنوان هدر جدول
  • Table Foot Row: قرار دادن آخرین ردیف جدول به عنوان فوتر جدول
  • Alternating Row Colors:قرار دادن رنگ های ردیف ها به صورت متناوب و یا سایه روشن
  • Row Hover Highlighting: هایلایت رنگ ردیف هنگام قرار گرفتن موس روی آن
  • Print Table Name: نمایش نام (بالا یا پایین)
  • Print Table Description: نمایش توضیحات جدول (در بالا یا پایین جدول)

Use DataTables: در صورتی که بخواهید کاربران بتوانند در جدول جستجو و مرتب سازی انجام دهند . همچنین برای فعال سازی صفحه بندی جدول این گزینه را فعال کنید. در ادامه می توانید تک تک این امکانات را تنظیم کنید.

خلاصه آموزش

در این آموزش با نحوه ساخت جدول های حرفه ای با افزونه جدول ساز وردپرس TablePress آشنا شدیم. افزونه ای که به راحتی با آن می توانید جداول پیشرفته مثل جدول مشخصات کالا و قیمت محصولات بسازید. در پایان توصیه می شود آموزش افزونه های ضروری برای هر سایت وردپرسی را بخوانید.