09144451769
مدل علمی و کاربردی DISC اولین بار در سال ۱۹۲۸ توسط دکتر مارستون استاد دانشگاه هاروارد و کلمبیا مطرح شد و بعدها توسط متخصصین حوزه رفتارشناسی توسعه پیدا کرد و در دهه اخیر جزء پکیج های مطرح و کاربردی در کشورهای توسعه یافته شد.
.
علاوه بر این, ابزار DISC در شناسایی سبک رهبری ، افزایش فروش و ارتباط با مشتری, ارزیابی ریسک رفتاری افراد و بهبود روابط بین فردی کاربرد دارد . از این پکیج به شکل گسترده ای در سازمان های تراز اول جهانی استفاده می شود.
پکیج DISC که با تلاش پژوهشگران ایرانی بومی و کاربردی شده است در شرکت ها و سازمان های زیادی اجرا گردیده و نظر سنجی از مدیران شرکت کننده در دوره و مدیران آموزش نشان از کارآمدی این پکیج دارد.
پکیج DISC یک پکیج بین رشته ای است که با حوزه های ، روانشانسی، جامعه شناسی ، مدیریت و طب سنتی در ارتباطات است و قدرت، اثرگذاری ، دقت و ثبات خود را در حوزه کسب و کار نشان داده است .
DISC یک دوره آموزشی نیست بلکه یک پکیج یکپارچه و بسیار کارامد است که به زعم انجمن مدیریت آمریکا در زمینه های زیر کاربرد دارد:
انتخاب شغل
بهبود ارتباطات حرفه ای تشکیل تیم های کاری بهبود رفتار سازمانی مدیریت موثر منابع انسانی حفظ و نگهداری افراد کلیدی تشکیل تیم های کاری با رویکرد کارآفرینی بهبود فروش و بازاریابی شناخت تیپ های شخصیتی خود ارزیابی توسعه فعالیتهای مدیریتی و رهبری سبک های مدیریتی و رهبری |
مذاکره
زبان بدن سبک های یادگیری مدیریت زمان تصمیم گیری انگیزش فردی و گروهی حل و فصل تنش های درون سازمانی (مدیریت تعارض) بررسی تعارضات کارکردی و غیر کارکردی بهبود روابط بین فردی بهبود روابط خانوادگی بهبود عملکرد و بهره وری سازمانی شناسایی نقش های مکمل |
مربی گری
آموزش و توسعه بهبود مهارتهای فردی و گروهی بررسی سطوح انرژی بررسی الگوهای ذهنی بررسی زون آسایش فردی مفهوم اتوپایلوت فردی بررسی سنسورهای فردی نحوه چینش کارکنان در کارهای تیمی جذب و استخدام پیش بینی رفتار بررسی ریسک های فردی استعدادیابی |
-۱پس از اجرای این پکیج شرکت کنندگان به نقاط قوت و قابل بهبود رفتار خود بشکل دقیق آشنا می شوند .
-۲راه کارهای خود توسعه ای شرکت کنندگان در این پکیج به شکل کاربردی و عملیاتی ارایه می شود.
-۳مدیران نسبت به توانایی ها و نقاط ضعف کارکنان خود و نحوه تعامل با آنها آگاه می شوند.
-۴فرآیند تغییرات سازمانی زودتر و سریعتر پیش می رود.
-۵در تشکیل تیم های کاری ماموریت محور حسب نوع ماموریت محوله افراد با آگاهی کامل دست به انتخاب نفرات تیم می زنند.
-۶با داشتن نقشه الگوی رفتاری کلیه افراد سازمان، مدیران می توانند نسبت به جابجایی ، ارتقاء و توسعه افراد تصمیم گیری های آگاهانه تر و دقیق تری انجام دهند .
-۷این پکیج بسیاری از تعارضات غیر کارکردی سیستم، که به دلیل سوء برداشت مدیران و کارکنان است را کاهش می دهد .
-۸استعدادها و توانمندی های کارکنان شناسایی می شود و سازمان می تواند آگاهانه برای این توانمندی ها برنامه ریزی کند
-۹برای ساختن تیم های حرفه ای مذاکره و ارتباطات درون و برون سازمان می توان برنامه ریزی کرد
-۱۰در سازمان می توان به شکل حرفه ای شبکه سازی کرد و از مزایای این شبکه سازی استفاده نمود .
-۱۱برای ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان دیدگاه بهتری به مدیران ارشد ارایه می کند
-۱۲هر الگوی رفتاری و اصطلاحا تیپ شخصیتی، انگیزه متفاوتی در انجام کارها دارد که با شناخت این موضوع می توان برای انگیزش کارکنان آگاهانه برنامه ریزی کرد.
-۱۳مدیران می توانند بهبود چشمگیری در نفوذ بر کارکنان داشته باشند و ارتباطات حرفه ای خود را به شکل چشمگیری ارتقاء دهند .-۱۴ریسک رفتاری مدیران وکارکنان درانجام کارها شناسایی ومدیران آگاهانه میدانندچه فردی باچه درجه ریسکی مناسب انجام چکاری است
شناسایی و درک مدل رفتاری خویش |
شناسایی مدلهای رفتاری دیگران | توانایی تطبیق مدل رفتاری خویش با دیگران |
برقراری ارتباطات مؤثر |
طول دوره : ۸ ساعت یک روزه / ۴ ساعت نیم روزه / ۲ساعت یک جلسه
مخاطبین : مدیران ، سرپرستان ، کارشناسان و …
شیوه برگزاری : تعاملی بوده و کارهای عملی و تحلیل تست دیسک می باشد .
محل برگزاری و امکانات کارگاه : کلاس به شکل U , دارای میز و صندلی متحرک به تعداد فراگیران ، فضای کلاس با توجه به تعداد فراگیران به ازاء هر نفر دو متر مربع ، امکان استفاده از فضای بیرون کلاس برای فعالیت های تیمی و بازی های مدیریتی ، امکان نمایش فایل های پاورپوینت ، نمایش فیلم و …
ثبت نام در کارگاهاین کارگاه آموزشی افق های جدیدی را به روی شرکت کنندگان باز می نماید. در این دوره سعی خواهد شد تا تفاوت رفتارهای فردی در افراد مختلف ، که همانا کلید موفقیت در برقراری ارتباط موثر است ، مشخص گردد. شناخت روش های برقراری ارتباطات موثرتر ، به افراد کمک می کند تا نه تنها در روابط شغلی به خواسته های شان برسند، بلکه در زندگی شخصی نیز موفق تر عمل نمایند.
با استفاده از ابزار جهانی DISC و تلفیق آن با مباحث مدیریتی در سازمان ، مدیران و کارشناسان با اثربخشی بیشتری به رهبری ، مدیریت و کارکرد تیم خود خواهند پرداخت که نتیجه آن مدیریت بهتر ، هماهنگی و برنامه ریزی دقیق تر و انجام دادن پروژه ها با کارایی بیشتر در زمان مقرر خواهد بود .
با توجه به برگزاری موفق این دوره در سازمان های طراز اول ایران و اخذ فیدبک واکنش فراگیران در تمامی دوره ها ، نتایج ارزیابی شاخص های مدرس و محتوا ( بجز شاخص هایی که مرتبط با کارفرما ) مطلوب بوده است.
انجام موفقیت آمیز این کارگاه منوط به همکاری موثر و جدی مدیران ، کارشناسان و نماینده کارفرما با مدرس می باشد بنابراین حسن نظر این افراد خصوصآ در هماهنگی برای برگزاری جلسات آموزشی و روند اجرایی قبل از آن ،تاثیر بسزایی در دستیابی به نتایج حاصله دوره خواهد داشت.
اهداف دانشی :فراگیر می بایست بعد از این دوره ،مدل دیسک را بشناسد. · کاربرد ابزار دیسک را بداند. · ابعاد DISC را بشناسد و ویژگی های هر بعد را نام ببرد. · نقاط قوت و ضعف هر الگو را نام ببرد. · نقاط قوت و ضعف الگوی خود را درک کند. · مفاهیم و اصول دیسک را در کار استفاده نماید. · |
اهداف مهارتی :فراگیر می بایست بعد از این دوره ،زبان بدن خود را در ارتباطات مدیریت کند )متناسب با هر الگو عمل کند( در ارتباط با دیگران به رفتارهای دیگران توجه کند. · الگوی رفتاری دیگران را تشخیص دهد و عکس العمل های مناسب ارائه کند. · رفتارهای نامناسب خود را کنترل کند. · |
اهداف نگرشی:فراگیر می بایست بعد از این دوره ،نسبت به تاثیر رفتارهای نامناسب خود با دیگران آگاهی نشان دهد. · نسبت به نیازهای دیگران و انگیره های آنها حساسیت نشان دهد. نسبت به رعایت حال دیگران حساسیت نشان دهد. · نسبت به تحلیل رفتارهای دیگران علاقه نشان دهد. · به نقش الگوهای رفتاری در زندگی ارج نهد. · |
محل برگزاری و امکانات کارگاه : کلاس به شکل U , دارای میز و صندلی متحرک به تعداد فراگیران ، فضای کلاس با توجه به تعداد فراگیران به ازاء هر نفر دو متر مربع ، امکان استفاده از فضای بیرون کلاس برای فعالیت های تیمی و بازی های مدیریتی ، امکان نمایش فایل های پاورپوینت ، نمایش فیلم و …
فیلم ها و مطالب آموزشی با موضوع و تایید کارگروه تخصصی در سایت باری گذاری شد
فیلم ها و مطالب آموزشی با موضوع و تایید کارگروه تخصصی در سایت باری گذاری شد
فیلم ها و مطالب آموزشی با موضوع و تایید کارگروه تخصصی در سایت باری گذاری شد
فیلم ها و مطالب آموزشی با موضوع و تایید کارگروه تخصصی در سایت باری گذاری شد
فیلم ها و مطالب آموزشی با موضوع و تایید کارگروه تخصصی در سایت باری گذاری شد
فیلم ها و مطالب آموزشی با موضوع و تایید کارگروه تخصصی در سایت باری گذاری شد
فیلم ها و مطالب آموزشی با موضوع و تایید کارگروه تخصصی در سایت باری گذاری شد
فیلم ها و مطالب آموزشی با موضوع و تایید کارگروه تخصصی در سایت باری گذاری شد
فیلم ها و مطالب آموزشی با موضوع و تایید کارگروه تخصصی در سایت باری گذاری شد
فیلم ها و مطالب آموزشی با موضوع و تایید کارگروه تخصصی در سایت باری گذاری شد
فیلم ها و مطالب آموزشی با موضوع و تایید کارگروه تخصصی در سایت باری گذاری شد
فیلم ها و مطالب آموزشی با موضوع و تایید کارگروه تخصصی در سایت باری گذاری شد