استعدادیابی و ارزیابی فردی و سازمان برای چیست؟!!!!!
برای درک رفتار سازمانی، درک رفتار فردی ضروری است. ماهیت و شخصیت فردی انسان ریشه اصلی رفتار او می باشد. سازمان نیز تشکیل شده از افراد است و رفتار سازمانی صحیح، کاملا وابسته به کارکنان آن مجموعه میباشد. در مطالعات رفتار سازمانی، شخصیت فردی دارای اهمیت است؛ زیرا شخصیت فردی کارکنان به ساختارهای ذهنی پویا و فرایند هماهنگ سازی ذهن که تعیین کننده تنظیمات عاطفی و رفتاری آنها در سازمان است اشاره دارد. در نهایت این شخصیت کارکنان یک سازمان است که شخصیت کلی سازمان را میسازد.
نیروی انسانی مهمترین رکن سازمان را تشکیل میدهد و تمامی اجزای سازمان شامل فرایندها ، امکانات و حتی اهداف سازمان تحت تاثیر کیفیت انسانی قرار دارد. ازاین رو شناخت استعدادها، دانش، مهارت و علایق نیروی انسانی و تقویت آن با آموزش در راستای اهداف سازمان و مدیریت منابع انسانی همیشه مورد توجه بوده و در عصر حاضر این ضرورت بسیار آشکارتر است .
هر سیستمی امروزه با شناخت دقیق اجزای سیستم و نقاط ضعف و قوت و در پی آن، تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف را در سرلوحه اقدامات خود قرارداده است. این مهم زمانی میسر است که نیازهای سازمان در قسمت های مختلف بصورت دقیق و کارشناسی تشخیص و با طبقه بندی مشاغل لیست سازمانی و شرح وظایف و نیازهای نیروی انسانی اعم از دانش و مهارت و ویژگی های فردی تامین گردد.
بمنظور کمک به مدیریت منابع انسانی سازمانها , ایجاد ( آزمایشگاه نیروی انسانی ) مبتنی بر فناوری اطلاعات ضروری میباشد تا به کمک آن مدیران و متولیان سازمانها قادر باشند با روشهای علمی ، دقیق ، سریع و کم هزینه بواسطه شناخت نیروی انسانی , تدوین و تولید ویژگیها و خصوصیات لازم برای هر شغل مدیریت مناسب را در استخدام ، جایگذاری ، آموزش و هدایت منابع انسانی اعمال نمایند .
در گام اول شناخت دقیق سیستم و ارایه طرحی مناسب در جهت اصلاح و بهبود فرایندها ، اولویت بالاتری نسبت به تجهیز مرکز به امکانات سخت افزاری خواهد داشت. (درخواست خدمات)
مشغله کارکنان در حوضه کار و زندگی مانع برنامه ریزی بلند مدت بوده و نظارت بر کمیت و کفیت خروجی های مورد انتظار نیز هزینه های زمانی ، انسانی و مالی بالایی را در بر خواهد داشت . (درخواست خدمات)
مفاهیم سنتی زمان ، مکان و ساختارهای سازمانی رقابت ، تغییر کرده و هر لحظه در حال تغییر است و مهمترین پدیده حاضر ظهور وگسترش فناوری و تاثیر آن برتمامی جوانب زندگی است. (درخواست خدمات)
راهنماى انجام آزمون را مطالعه نمایید.
آنچه که در مجموع نامش را ارزیابی می گذاریم برآیندی از آزمونهای مختلف شخصیت شناسی، رفتار سنجی، استعدادیابی و تست عواطف و علایق موثر در عملکرد سازمانی پرسنل است
بُعد DISC مشخص می کند شما چطور پاسخ می دهید. – ۱۰۰%
DISC استاندارد یا زبان مشترکی است برای شناخت و بازگشایی رموز رفتاری افراد و پیش بینی رفتارهایی که به طور معمول از آنان مشاهده می شود. اطلاعات کسب شده بر اساس مدل DISC کمک می کند تا با دانستن این که افراد چه تمایلات فکری دارند و زبان بدن آنها چگونه است، بتوان مدل رفتاری ایشان را حدس زد و بهتر با آنان رابطه برقرار کرد. این مدل اولین بار در سال ۱۹۲۸ میلادی توسط دکتر ویلیام مولتون مارستون(William Moulton Marston) بر اساس مطالعات روانشناسی کارل گوستاو یونگ(Carl Gustav Jung) معرفی شد. مارستون اعتقاد داشت که چهار بُعد رفتاری وجود دارد که می توان افراد را بر اساس آن طبقه بندی نمود. هر چهار بُعد رفتاری با شدت و ضعفی متفاوت در همه افراد مشاهده می شوند، اما هر فرد یک بُعد یا چند بُعد غالب رفتاری دارد که معمولا طبق آن نسبت به محیط پیرامون خود واکنش نشان می دهد.
دکمه شروع ارزیابی را بزنید
براى انجام آزمون بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان لازم دارید.
هنگام زدن تست خود را در یک محیط خاص (کار، منزل، مدرسه، دانشگاه، اجتماع) بررسى نمایید، تا نتیجه دقیقترى بگیرید.
دکمه شروع ارزیابی را بزنید
زمانى آزمون را انجام دهید که تمرکز کافى دارید.
حدالمقدور از دکمه Back گوشى یا مرورگر استفاده نکنید و از آزمون خارج نشوید. آزمون شامل ۳۰ صفحه است.
دکمه شروع ارزیابی را بزنید
در هر صفحه ۴ خصوصیت رفتارى عنوان شده است که شما ۲ خصوصیت که بیشترین و کمترین تطابق با شما دارد را انتخاب نمایید.
در هر صفحه از ۸ دایره، تنها ۱ دایره براى بیشترین و ۱ دایره براى کمترین فعال باشد.
با اعتقاد به اینکه افزایش بهره وری دستگاهها تنها درگرو آموزش نیروهای انسانی میسر می شود، این موسسه با داشتن سوابق درخشان در سطح استان و همکاری و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با نهادها و ارگانهای مرتبط آمادگی خود را جهت عقد تفاهم نامه و یا قرارداد همکاری با نهادها و ارگانهای محترم برای طراحی ، تدوین و استاندارد سازی دوره های تک درس یک روزه – دو روزه و چند روزه (کارگاهی و مهارت آموزی) و برگزاری آموزشهای تعهدی با حضور مدرسان مجرب و اساتید و هیئت علمی دانشگاهی اعلام می دارد.
استعدادیابی و ارزیابی فردی و سازمانی
براى انجام آزمون بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان لازم دارید. هنگام زدن تست خود را در یک محیط خاص (کار، منزل، مدرسه، دانشگاه، اجتماع) بررسى نمایید، تا نتیجه دقیقترى بگیرید. زمانى آزمون را انجام دهید که تمرکز کافى دارید. حدالمقدور از دکمه Back گوشى یا مرورگر استفاده نکنید و از آزمون خارج نشوید. آزمون شامل ۳۰ صفحه است. در هر صفحه ۴ خصوصیت رفتارى عنوان شده است که لازم است شما ۲ خصوصیت که بیشترین و کمترین تطابق با شما دارد را انتخاب نمایید. بنابراین لازم است در هر صفحه از ۸ دایره، تنها ۱ دایره براى بیشترین و ۱ دایره براى کمترین فعال باشد.