آموزش طراحی تابلو سردر مغازه

اخت تابلوهای چوبی از گذشته در میان مردم رواج داشته است. اما با گذشت زمان تابلوهای دیگری با مواد جذابتر وارد بازار شد. امروزه تابلوهای چوبی هنوز هم طرفداران مخصوص به خود را دارند و  شما می‌توانید با یادگیری نحونه ساخت چگونگی تابلوهای چوبی، به همراه دیگر تابلوهای پرطرفدار، درآمد خوبی داشته باشید.

آموزشگاه 118فایل با معرفی یک دوره کاربردی به شما در یادگیری این دوره کمک می‌کند. در پکیج آموزشی تابلوسازی صفر تا صد ساخت انواع تابلو را یاد خواهید گرفت. شما می‌توانید پس از اتمام این دوره و تمرین و تکرار به راحتی وارد بازار کار شغل  تابلوسازی شوید. علاوه‌ بر نحوه‌ی ساخت تابلو شما می‌توانید در این پکیج آموزشی نحوه تعمیر و آموزش ساخت تابلوهای روان را یاد بگیرید. شما می‌توانید پس از یادگیری حرفه‌ای ساخت انواع تابلو به آموزش آن به دیگران بپردازید.  همچنین می‌توانید با تمرین کافی و مهارت داشتن در این کار یک کارگاه ساخت تابلو راه اندازی کنید.

دوره‌ی جامع و کاربردی آموزش ساخت انواع تابلو را که طی 4 ساعت ویدئو  ارائه شده است را می‌توانید از آموزشگاه 118فایل تهیه کنید. در ادامه‌ی مقاله به معرفی این حرفه، بازار کار و درآمد آن پرداخته‌ایم. همچنین به بررسی مقدار سرمایه اولیه برای شروع این حرفه صحبت کرده‌ایم.

مزایای شغل ساخت تابلو

1. هزینه‌ی کم برای یادگیری و سرمایه کم برای ایجاد کسب ‌و کار

2. فرصت شغلی زیاد و امکان کسب درآمد بیشتر

3. بازار کار خوب و امکان سودآوری بیشتر

چرا آموزش ساخت تابلو را فرا بگیرم؟

شغل تابلوسازی یک شغل محبوب در بین مردم است و امروزه در بسیاری از شرکت‌ها و کارخانجات، مراکز تجاری، اداری، آموزشی و بعضی از مراکز دیگر کاربرد دارد. احتیاجی به پیش نیازهای خاصی ندارد و افراد می‌توانند بلافاصله پس‌ از آموزش روش‌های سریع ساخت تابلو وارد بازار کار شوند. امکان مهاجرت کاری از این طریق نیز فراهم است.

آموزش ساخت انواع تابلو 118فایل مناسب چه افرادی است؟

خلاصه‌ای از محتویات آموزش ساخت انواع تابلو

پیش نیاز و مهارت لازم برای ساخت انواع تابلو

باید بدانید که برای این کار نیاز به هیچ پیش نیاز و مهارت خاصینیست و شما می‌توانید تنها با شرکت در کلاس‌های آموزش ساخت انواع تابلوها و یادگیری‌ لازم در این رشته به موفقیت دست پیدا کنید. البته در این زمینه به مهارت‌هایی نیز نیاز خواهید داشت از جمله این مهارت‌ها می‌توان به تسلط به کامپیوتر، مهارت در طراحی، مهارت در ساخت تابلوهای مختلف مانند پلکسی نوری اشاره کرد که به این منظور می‌توانید از پکیج آموزش ساخت تابلو پلکسی نوری استفاده کنید.

مدت زمان لازم برای یادگیری ساخت انواع تابلو چقدر هست؟

به‌ طور کلی شما باید زمانی حدود یک ماه برای آموزش خود در نظر بگیرید و البته لازم است مدت زمانی را بسته به استعدادتان برای کارآموزی در نظر بگیرید تا بتوانید مهارت‌ای کافی را به دست آورید.

لیست قیمت ابزارهای مورد نیاز در ساخت انواع تابلو

مانند هر شغل دیگری شغل تابلوسازی نیز به ابزارهای خاص خود نیاز دارد که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

بروزرسانی : 21 بهمن ماه 1401

ردیف ابزار و وسایل تابلو سازی قیمت (تومان)
1 دستگاه جوش تفنگی ( در مدل های متنوع ) 2,000,000-4,000,000
2 دستگاه برش تفنگی ( در مدل های متنوع ) 150,000,000-300,000,000
3 دستگاه برش کامپیوتری ( در مدل و اندازه های متنوع ) 70,000,000-170,000,000
4 دستگاه حکاکی ( در مدل های متنوع) 2,000,000-6,000,000
5 ابزار خم چلنیم 1,000,000-4,000,000
6 لامپ نئون (در انداره های متنوع) 50,000-200,000
7 دستگاه چاپ (در مدل های متنوع) 3,000,000-10,000,000
8 دستگاه پانچ ( در مدل های متنوع) 180,000-230,000
9 اره برقی ( در مدل های متنوع) 3,000,000-10,000,000

قیمت تابلو

در این زمینه باید به یاد داشته باشید قبل‌ از شروع کار ابتدا باید از طریق کارفرما طرح انتخاب‌ شده و بعد قیمت نهایی را با استفاده از نرم‌افزارها و متریال مختلف محاسبه کنید. اگر این هزینه مورد قبول دو طرف واقع شد تابلو اجرا و نصب می‌گردد. دقت داشته باشید که هر چقدر متریال گران‌تر باشد قیمت انواع تابلو نوری نیز بیشتر می‌شود. در کل قیمت تابلوها از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان است.

سرمایه لازم برای شروع ساخت تابلو

اولین نکته در بحث سرمایه‌ شغل ساخت تابلو بخش آموزش آن است. لازم است ابتدا سرمایه‌ای را صرف آموزش و یادگیری در این حوزه کنید تا بتوانید خود را برای ورود به بازار کار آماده کرده و از این بابت آمادگی داشته باشید.

همچنین سرمایه‌ای که برای شغل تابلوسازی در نظر می‌گیرید بسته به مکان مغازه و کارگاه شما و همچنین نوع کاری که انجام می‌دهید متغیر است. همچنین باید در نظر بگیرید که برای تابلوسازی به تجهیزات ساده و پیچیده‌ای احتیاج خواهید داشت که باید آن‌ها را تهیه کنید. اما در حالت کلی اگر بخواهید مکانی اجاره کنید و تجهیزات کامل در آن قرار دهید سرمایه‌ای که به این کار تعلق می‌گیرد، حدود دویست میلیون تومان است.

در پایان آموزش ساخت انواع تابلو چه اتفاقی می‌افتد؟

شما پس‌ از گذراندن این دوره‌ آموزش ساخت انواع تابلو می‌توانید انواع تابلوها را بسازید و سفارشات متعددی بگیرید. همچنین می‌توانید به تعمیر انواع تابلوهای روان بپردازید. علاوه بر موارد ذکر شده تدریس این رشته نیز جز فعالیت‌هایی است که بعد از آموزش تابلوسازی می‌توانید انجام دهید.

بازار کار ساخت تابلو در ایران چگونه است؟

همان‌ طوری که ذکر شد امروزه کسب ‌و کارهای مختلف در انواع عرصه‌ها نیازمند دیده شدن هستند و یکی از راه‌های شناخته شدن برند آن‌ها تابلوی مناسب و شکیل است. از این‌ رو شغل تابلوسازی یکی از شغل‌هایی است که بازار کار مناسبی دارد. علاوه‌ بر آن فرصت‌های شغلی متنوعی که در این شغل وجود دارد باعث می‌شود که بازار کار این شغل بیش‌ از پیش بهتر و مؤثرتر باشد.

درآمد ساخت انواع تابلو در ایران

مانند هر شغل دیگری در شغل تابلوسازی نیز میزان درآمد به فعالیت شخص بستگی دارد. بهتر است برای افزایش درآمد خود در ابتدا قدم به قدم تعداد خدمات و نوع آن‌ها را افزایش داده و تنوع کاری خود را بیشتر کنید به‌ طور مثال علاوه بر یادگیری ساخت و تعمیر تابلوهای ساده، از پکیج‌ آموزش ساخت لوگو با نئون نیز استفاده کنید و این کار را نیز یاد بگیرید تا درآمدتان افزایش پیدا کند. اما حدوداً می‌توان این‌ طور بیان کرد که میزان درآمد این شغل از پنج میلیون تومان در ماه شروع می‌شود و بسته به فعالیت شما بیشتر خواهد بود.

درآمد ساخت انواع تابلو در خارج از ایران

با گسترش تکنولوژی و افزایش روش‌های تبلیغاتی صنعت تابلوسازی نیز در کشورهای خارجه رو به‌ رشد است و گسترش بسیار زیادی پیدا کرده‌ است. بنابراین می‌توان گفت که این شغل در کشورهای مختلف دارای محبوبیت بسیار زیادی است. از همین‌ رو فرصت‌های شغلی زیادی برای این شغل در کشورهای مختلف وجود دارد و افراد می‌توانند با مهاجرت کاری از این طریق به سود خوبی دست پیدا کنند.

تابلو لایت باکس

1 ساعت

آموزش ساخت انواع تابلو

4 ساعت

آموزش تعمیر LED

1 ساعت

کیفیت این آموزش تضمین شده است و در صورت عدم رضایت به انتخاب شما

آموزش طراحی تابلو سردر مغازه

راهنمای محل نصب تابلو برای کسب و کار


نکات کلیدی طراحی تابلو مغازه

مجله تابلوسازی
اخبار و مقالات تابلوسازی
آموزش طراحی تابلو سردر مغازه

طراحی تابلو سردر مغازه
اولین چیزی که توجه رهگذران را به سوی مغازه جلب میکند، تابلوی آن است. این روزها تبلیغات برندها و مغازه های مختلف تبدیل به رقابت تنگاتنگی شده که برای پیروزی در این رقابت باید نهایت خلاقیت، هنر و جذابیت را به کار بگیرید. در این مقاله قصد داریم به نکات طلایی در زمینه آموزش طراحی تابلو سردر مغازه بپردازیم. با ما همراه باشید.

نکات طلایی طراحی تابلو سردر مغازه
تابلوی تبلیغاتی جذاب مانند قلابی مشتری را مجذوب خود کرده و به دام می اندازد. اما به خصوص با توجه به انواع مختلف تابلو برای فروشگاه، طراحی تابلو سردر مغازه نکاتی دارد که در صورت رعایت آنها می توانید یک تابلوی خاص و جذاب داشته باشید.

لزوم طراحی تابلو هماهنگ با نوع کسب و کار
طراحی تابلو باید متناسب با نوع کسب و کار شما باشد. به عنوان مثال نمی توان از تابلویی که برای مغازه سوپرمارکت مناسب است، برای بانک استفاده کرد. همچنین باید به نوع محدوده فعالیت شما خدماتی است یا فروشگاهی؟ نمی توان از یک نوع طرح برای فعالیت ها و کسب و کارهای مختلف استفاده کرد چون به جای اثر تبلیغاتی، تاثیر منفی خواهد داشت. پس اولین نکته این است که طراحی تابلوی سردر مغازه هماهنگ با نوع فعالیت شما باشد.

تابلو را شلوغ نکنید
مشتری باید بتواند در نگاه اول متن تابلو را خوانده و مفهوم آن را متوجه کرد. تابلویی که باعث سردرگمی مخاطب شود، قطعا گزینه مناسبی برای تبلیغات کار شما نخواهد بود. بنابراین برای طراحی یک تابلوی مناسب و جذاب، بنا را بر سادگی بگذارید و از به کار بردن طرح های شلوغ، مبهم یا با خط شکسته اجتناب کنید تا مشتری بتواند به سرعت با منظور شما ارتباط برقرار کند.

اهمیت استفاده از عناصر مرتبط با نوع شغل در تابلو مغازه
بهتر است برای تاثیر پذیری بیشتر، یک نشانه از کار خود در تابلو به کار ببرید مثلا اگر نمایشگاه ماشین دارید، می توانید از تصویر یک خودروی لوکس یا بامزه روی تابلو استفاده کنید. همچنین دیده شده که برای تابلوی رستوران یا کافه ها از تصویر غذا، کلاه آشپزی یا وسایل مرتبط با آشپزی روی تابلو استفاده می شود. این تصاویر و نشانه ها باعث شده تا مخاطب سریعتر با شما ارتباط برقرار کرده و در ذهنش ماندگار شوید.

استفاده مناسب از رنگ ها در طراحی تابلو مغازه
یکی از مهم ترین نکات در طراحی تابلو سردر مغازه ترکیب رنگ ها و استفاده از بهترین رنگ ها برای تابلو مغازه ست. اگر روانشناسی رنگ ها را مطالعه کرده باشید، به خوبی می دانید که ترکیب رنگ های موجود در تابلو چقدر روی ذهنیت و جلب توجه مشتری نسبت به کسب و کار شما موثر است. از رنگ هایی که در یک طیف رنگی قرار دارند استفاده کنید؛ مثل زرد و سبز. همچنین برای هر نوع فعالیتی باید از یک ترکیب رنگی منحصربه فرد استفاده کنید. مثلا ترکیب رنگ های زرد، قرمز و نارنجی، اشتها را تقویت کرده و در طراحی تابلو سردر مغازه های مواد غذایی، فست فود یا رستوران ها استفاده می شود. همچنین رنگ های آبی و سفید برای پارک های آبی، قهوه ای و سفید یا مشکی برای سردر فروشگاه های مبلمان و.. مورد استفاده قرار می گیرند.

نورپردازی جذاب و خیره کننده
مردم به سوی مغازه ای که تاریک و بی نور باشد جذب نمی شوند! پس یکی از راه های جذاب کردن تابلوی مغازه، نورپردازی مناسب آن است. البته در نورپردازی افراط و تفریط نکنید. نورپردازی نباید به گونه ای باشد که چشم را اذیت کند، همچنین نباید بی روح و کم رمق باشد. برای نورپردازی جذاب تر می توان از اعداد یا حروف روی تابلو استفاده کرد. معمولا تابلوهای امروزی خودشان قابلیت نورپردازی را دارند و از لامپ های اس ام دی یا ال ای دی در این زمینه استفاده می کنند. البته برای برخی از تابلوهای استیل که نمی توانند نور را از خود عبور دهند، لامپ های اس ام دی یا لامپ هالوژن تعبیه می شود.

شعار گیرا و مناسب
یکی دیگر از نکات مهم در زمینه طراحی تابلو سردر مغازه شعار روی آن است! شعار در واقع جمله ایست که برند یا فعالیت شما را معرفی میکند و باید مخاطب را سرجای خودش میخکوب کند! دو نکته اساسی درباره شعار این است که تکراری و طولانی نباشد! شعار تکراری جذابیتی ندارد و خواندن شعار طولانی از حوصله مخاطب خارج است. پس خوب فکر کنید و یک جمله جذاب و غافلگیر کننده پیدا کنید که به خوبی معرف کسب و کارتان باشد.

به کاربردن لوگو در تابلو مغازه
اگر می خواهید در ذهن مشتری ماندگار شوید، یک لوگو برای خود انتخاب کنید! طراحی یک لوگوی خاص و جذاب و نصب آن روی تابلو، کارت مغازه، باکس یا کیسه خرید فروشگاه باعث می شود تا در ذهن مشتری ماندگار شوید و مخاطب با دیدن آن به یاد شما بیوفتد. در طراحی لوگو باید خلاق باشید و از تکرار و پیچیدگی زیاد بپرهیزید! یک طراحی جذاب، خاص و عامه پسند که برند شما را به خوبی معرفی کند.

از طرح های گرافیکی حرفه ای استفاده کنید
یکی از نکاتی که باعث جذابیت بیشتر طراحی تابلو سردر مغازه شما می شود؛ طرح های گرافیکی آن است. برای این کار باید از یک گرافیست خلاق و هنرمند کمک بگیرید تا بتواند ایده های جذابی به شما ارائه دهد. نصب این طرح های گرافیکی روی تابلو، باعث جلب توجه بیشتری به سوی فروشگاه شما خواهد شد.

اهمیت انتخاب محل نصب مناسب برای تابلو مغازه
نصب تابلو دور از مغازه یا در جای نامناسب، از تاثیر آن می کاهد چون باعث سردرگمی مخاطب می شود. بهترین جا برای نصب تابلو، دقیقا بالای در ورودی مغازه شماست. جهت اطلاعات بیشتر نیز می توانید مقاله راهنمای محل نصب تابلو برای کسب و کار را مطالعه نمایید.

کلام آخر
در این مقاله به بررسی نکات طراحی تابلو سردر مغازه پرداختیم. امیدواریم برایتان مفید بوده باشد. در ضمن مقاله نکات کلیدی در طراحی تابلو مغازه نیز می تواند در این مورد به شما کمک کند. با مقالات بعدی ما در رد گرافیک همراه باشید.

سوالات متداول طراحی تابلو سردر مغازه
جنس تابلو سردر مغازه چیست؟
چوب، کامپوزیت آلومینیوم، آلومینیوم و فولاد (از فولاد ملایم یا فولاد ضد زنگ تمام شده برس خورده / صیقلی)
چند نوع تابلو در صنعت تابلو سازی وجود دارد؟
تابلوها بر اساس هدفی که دارند به ۴ نوع شناسایی، جهت دهی، اطلاعاتی و نظارتی تقسیم می شوند.
چه اطلاعاتی روی تابلو مغازه قرار می گیرد؟
نام فروشگاه یا برند شما، شماره تلفن، وبسایت، آدرس شبکه های اجتماعی، شعار و لوگوی برند شما.