آموزش طراحی تابلو سردر مغازه
راهنمای محل نصب تابلو برای کسب و کار
نکات کلیدی طراحی تابلو مغازه
مجله تابلوسازی
اخبار و مقالات تابلوسازی
آموزش طراحی تابلو سردر مغازه
طراحی تابلو سردر مغازه
اولین چیزی که توجه رهگذران را به سوی مغازه جلب میکند، تابلوی آن است. این روزها تبلیغات برندها و مغازه های مختلف تبدیل به رقابت تنگاتنگی شده که برای پیروزی در این رقابت باید نهایت خلاقیت، هنر و جذابیت را به کار بگیرید. در این مقاله قصد داریم به نکات طلایی در زمینه آموزش طراحی تابلو سردر مغازه بپردازیم. با ما همراه باشید.
نکات طلایی طراحی تابلو سردر مغازه
تابلوی تبلیغاتی جذاب مانند قلابی مشتری را مجذوب خود کرده و به دام می اندازد. اما به خصوص با توجه به انواع مختلف تابلو برای فروشگاه، طراحی تابلو سردر مغازه نکاتی دارد که در صورت رعایت آنها می توانید یک تابلوی خاص و جذاب داشته باشید.
لزوم طراحی تابلو هماهنگ با نوع کسب و کار
طراحی تابلو باید متناسب با نوع کسب و کار شما باشد. به عنوان مثال نمی توان از تابلویی که برای مغازه سوپرمارکت مناسب است، برای بانک استفاده کرد. همچنین باید به نوع محدوده فعالیت شما خدماتی است یا فروشگاهی؟ نمی توان از یک نوع طرح برای فعالیت ها و کسب و کارهای مختلف استفاده کرد چون به جای اثر تبلیغاتی، تاثیر منفی خواهد داشت. پس اولین نکته این است که طراحی تابلوی سردر مغازه هماهنگ با نوع فعالیت شما باشد.
تابلو را شلوغ نکنید
مشتری باید بتواند در نگاه اول متن تابلو را خوانده و مفهوم آن را متوجه کرد. تابلویی که باعث سردرگمی مخاطب شود، قطعا گزینه مناسبی برای تبلیغات کار شما نخواهد بود. بنابراین برای طراحی یک تابلوی مناسب و جذاب، بنا را بر سادگی بگذارید و از به کار بردن طرح های شلوغ، مبهم یا با خط شکسته اجتناب کنید تا مشتری بتواند به سرعت با منظور شما ارتباط برقرار کند.
اهمیت استفاده از عناصر مرتبط با نوع شغل در تابلو مغازه
بهتر است برای تاثیر پذیری بیشتر، یک نشانه از کار خود در تابلو به کار ببرید مثلا اگر نمایشگاه ماشین دارید، می توانید از تصویر یک خودروی لوکس یا بامزه روی تابلو استفاده کنید. همچنین دیده شده که برای تابلوی رستوران یا کافه ها از تصویر غذا، کلاه آشپزی یا وسایل مرتبط با آشپزی روی تابلو استفاده می شود. این تصاویر و نشانه ها باعث شده تا مخاطب سریعتر با شما ارتباط برقرار کرده و در ذهنش ماندگار شوید.
استفاده مناسب از رنگ ها در طراحی تابلو مغازه
یکی از مهم ترین نکات در طراحی تابلو سردر مغازه ترکیب رنگ ها و استفاده از بهترین رنگ ها برای تابلو مغازه ست. اگر روانشناسی رنگ ها را مطالعه کرده باشید، به خوبی می دانید که ترکیب رنگ های موجود در تابلو چقدر روی ذهنیت و جلب توجه مشتری نسبت به کسب و کار شما موثر است. از رنگ هایی که در یک طیف رنگی قرار دارند استفاده کنید؛ مثل زرد و سبز. همچنین برای هر نوع فعالیتی باید از یک ترکیب رنگی منحصربه فرد استفاده کنید. مثلا ترکیب رنگ های زرد، قرمز و نارنجی، اشتها را تقویت کرده و در طراحی تابلو سردر مغازه های مواد غذایی، فست فود یا رستوران ها استفاده می شود. همچنین رنگ های آبی و سفید برای پارک های آبی، قهوه ای و سفید یا مشکی برای سردر فروشگاه های مبلمان و.. مورد استفاده قرار می گیرند.
نورپردازی جذاب و خیره کننده
مردم به سوی مغازه ای که تاریک و بی نور باشد جذب نمی شوند! پس یکی از راه های جذاب کردن تابلوی مغازه، نورپردازی مناسب آن است. البته در نورپردازی افراط و تفریط نکنید. نورپردازی نباید به گونه ای باشد که چشم را اذیت کند، همچنین نباید بی روح و کم رمق باشد. برای نورپردازی جذاب تر می توان از اعداد یا حروف روی تابلو استفاده کرد. معمولا تابلوهای امروزی خودشان قابلیت نورپردازی را دارند و از لامپ های اس ام دی یا ال ای دی در این زمینه استفاده می کنند. البته برای برخی از تابلوهای استیل که نمی توانند نور را از خود عبور دهند، لامپ های اس ام دی یا لامپ هالوژن تعبیه می شود.
شعار گیرا و مناسب
یکی دیگر از نکات مهم در زمینه طراحی تابلو سردر مغازه شعار روی آن است! شعار در واقع جمله ایست که برند یا فعالیت شما را معرفی میکند و باید مخاطب را سرجای خودش میخکوب کند! دو نکته اساسی درباره شعار این است که تکراری و طولانی نباشد! شعار تکراری جذابیتی ندارد و خواندن شعار طولانی از حوصله مخاطب خارج است. پس خوب فکر کنید و یک جمله جذاب و غافلگیر کننده پیدا کنید که به خوبی معرف کسب و کارتان باشد.
به کاربردن لوگو در تابلو مغازه
اگر می خواهید در ذهن مشتری ماندگار شوید، یک لوگو برای خود انتخاب کنید! طراحی یک لوگوی خاص و جذاب و نصب آن روی تابلو، کارت مغازه، باکس یا کیسه خرید فروشگاه باعث می شود تا در ذهن مشتری ماندگار شوید و مخاطب با دیدن آن به یاد شما بیوفتد. در طراحی لوگو باید خلاق باشید و از تکرار و پیچیدگی زیاد بپرهیزید! یک طراحی جذاب، خاص و عامه پسند که برند شما را به خوبی معرفی کند.
از طرح های گرافیکی حرفه ای استفاده کنید
یکی از نکاتی که باعث جذابیت بیشتر طراحی تابلو سردر مغازه شما می شود؛ طرح های گرافیکی آن است. برای این کار باید از یک گرافیست خلاق و هنرمند کمک بگیرید تا بتواند ایده های جذابی به شما ارائه دهد. نصب این طرح های گرافیکی روی تابلو، باعث جلب توجه بیشتری به سوی فروشگاه شما خواهد شد.
اهمیت انتخاب محل نصب مناسب برای تابلو مغازه
نصب تابلو دور از مغازه یا در جای نامناسب، از تاثیر آن می کاهد چون باعث سردرگمی مخاطب می شود. بهترین جا برای نصب تابلو، دقیقا بالای در ورودی مغازه شماست. جهت اطلاعات بیشتر نیز می توانید مقاله راهنمای محل نصب تابلو برای کسب و کار را مطالعه نمایید.
کلام آخر
در این مقاله به بررسی نکات طراحی تابلو سردر مغازه پرداختیم. امیدواریم برایتان مفید بوده باشد. در ضمن مقاله نکات کلیدی در طراحی تابلو مغازه نیز می تواند در این مورد به شما کمک کند. با مقالات بعدی ما در رد گرافیک همراه باشید.
سوالات متداول طراحی تابلو سردر مغازه
جنس تابلو سردر مغازه چیست؟
چوب، کامپوزیت آلومینیوم، آلومینیوم و فولاد (از فولاد ملایم یا فولاد ضد زنگ تمام شده برس خورده / صیقلی)
چند نوع تابلو در صنعت تابلو سازی وجود دارد؟
تابلوها بر اساس هدفی که دارند به ۴ نوع شناسایی، جهت دهی، اطلاعاتی و نظارتی تقسیم می شوند.
چه اطلاعاتی روی تابلو مغازه قرار می گیرد؟
نام فروشگاه یا برند شما، شماره تلفن، وبسایت، آدرس شبکه های اجتماعی، شعار و لوگوی برند شما.