مهارت های متقابل عملکردی

مهارت های متقابل عملکردی

مهارت های متقابل عملکردی

مهارت های متقابل عملکردی

ظرفیت‌های توسعه‌یافته که عملکرد فعالیت‌هایی را که در بین مشاغل انجام می‌شوند تسهیل می‌کند
  • مهارتهای اجتماعی
    ظرفیت های توسعه یافته برای کار با افراد برای دستیابی به اهداف
    • ادراک اجتماعی
      آگاه بودن از واکنش دیگران و درک اینکه چرا آنها مانند خودشان واکنش نشان می دهند.
    • هماهنگی
      تنظیم اعمال در رابطه با اعمال دیگران.
    • اقناع
      متقاعد کردن دیگران برای تغییر عقیده یا رفتارشان.
    • مذاکره
      دور هم جمع کردن دیگران و تلاش برای آشتی دادن اختلافات.
    • دستور دادن
      یاد دادن به دیگران چگونه کاری را انجام دهند.
    • جهت گیری خدمات
      فعالانه به دنبال راه هایی برای کمک به مردم است.
  • مهارت حل مسئله پیچیده
    ظرفیت‌های توسعه‌یافته برای حل مشکلات بدیع و نامشخص در محیط‌های پیچیده و دنیای واقعی استفاده می‌شود.
    • حل مسائل پیچیده
      شناسایی مشکلات پیچیده و بررسی اطلاعات مرتبط برای توسعه و ارزیابی گزینه ها و اجرای راه حل ها.
  • مهارتهای فنی
    ظرفیت‌های توسعه‌یافته مورد استفاده برای طراحی، راه‌اندازی، بهره‌برداری و اصلاح نقص‌های مربوط به کاربرد ماشین‌ها یا سیستم‌های فناوری
    • تجزیه و تحلیل عملیات
      تجزیه و تحلیل نیازها و الزامات محصول برای ایجاد یک طرح.
    • طراحی فناوری
      تولید یا تطبیق تجهیزات و فناوری برای پاسخگویی به نیازهای کاربر.
    • انتخاب تجهیزات
      تعیین نوع ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای انجام یک کار.
    • نصب و راه اندازی
      نصب تجهیزات، ماشین آلات، سیم کشی یا برنامه هایی برای مطابقت با مشخصات.
    • برنامه نويسي
      نوشتن برنامه های کامپیوتری برای اهداف مختلف.
    • نظارت بر عملیات
      تماشای گیج‌ها، شماره‌گیرها یا سایر نشانگرها برای اطمینان از اینکه دستگاه به درستی کار می‌کند.
    • عملیات و کنترل
      کنترل عملیات تجهیزات یا سیستم ها.
    • تعمیر و نگهداری تجهیزات
      انجام تعمیر و نگهداری معمول بر روی تجهیزات و تعیین زمان و نوع نگهداری مورد نیاز.
    • عیب یابی
      تعیین علل خطاهای عملیاتی و تصمیم گیری در مورد آن.
    • تعمیر
      تعمیر ماشین آلات یا سیستم ها با استفاده از ابزار مورد نیاز.
    • تجزیه و تحلیل کنترل کیفیت
      انجام تست ها و بازرسی محصولات، خدمات یا فرآیندها برای ارزیابی کیفیت یا عملکرد.
  • مهارت های سیستمی
    ظرفیت های توسعه یافته مورد استفاده برای درک، نظارت و بهبود سیستم های فنی-اجتماعی
    • قضاوت و تصمیم گیری
      در نظر گرفتن هزینه ها و منافع نسبی اقدامات بالقوه برای انتخاب مناسب ترین.
    • تجزیه و تحلیل سیستم ها
      تعیین اینکه یک سیستم چگونه باید کار کند و چگونه تغییرات در شرایط، عملیات و محیط بر نتایج تأثیر می گذارد.
    • ارزیابی سیستم ها
      شناسایی معیارها یا شاخص های عملکرد سیستم و اقدامات لازم برای بهبود یا اصلاح عملکرد، نسبت به اهداف سیستم.
  • مهارت های مدیریت منابع
    ظرفیت های توسعه یافته مورد استفاده برای تخصیص کارآمد منابع
    • مدیریت زمان
      مدیریت زمان خود و دیگران.
    • مدیریت منابع مالی
      تعیین چگونگی هزینه کردن پول برای انجام کار، و حسابداری برای این هزینه ها.
    • مدیریت منابع مادی
      به دست آوردن و مشاهده استفاده مناسب از تجهیزات، امکانات و مواد مورد نیاز برای انجام کارهای معین.
    • مدیریت منابع پرسنلی
      ایجاد انگیزه، توسعه و هدایت افراد در حین کار، شناسایی بهترین افراد برای کار.

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه