کامل‌ترین لیستِ راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

کامل‌ترین لیستِ راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

نوجوان ها در حال پریدن روی صخره نزدیک دریا این مقاله از دانشگاه کسب و کار مختص کسب و کار برای نوجوانان است! تصمیم داریم راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان را بررسی کنیم و به معرفی برخی از آن‌­ها بپردازیم. تعداد راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان کم نیستند؛ اما باید توجه داشته باشید، شغلی که نوجوان شما به آن می‌پردازد به صورتی باشد که به تحصیل او ضربه وارد نکند. البته برخی از نوجوانان هم تصمیم می‌گیرند از راهی بجز تحصیل آینده خود را بسازند که در این مقاله سعی کرده‌ایم این قشر را هم در نظر بگیریم.

بهترین امور پیشنهادی برای کسب درآمد در دوران نوجوانی کارهای پاره وقت، کارهای اینترنتی و یا انجام اموری به صورت دورکاری است. کسب تجربه کاری در دوران نوجوانی گاها می‌­تواند به انتخاب حرفه­‌ی اصلی افراد در آینده کمک بسیاری بکند و به یافتن مسیر آن‌ها در زندگی منجر شود. در این مقاله با دانشگاه کسب و کار همراه شوید تا برخی از راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان را بررسی کنیم.

 

راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

همانطور که گفتیم امور پاره وقت یا کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی از بهترین راه­‌های کسب درآمد برای نوجوانان هستند، در ادامه به معرفی برخی از این راه‌ها از جمله از جمله کسب درآمد با گوشی برای نوجوانان میپردازیم.

 

۱. ادمینی یکی از راه‌های کسب درامد با گوشی برای نوجوانان

امروزه با گسترش کسب و کارها در فضای مجازی، بسیاری از صاحبان مشاغل به یک ادمین برای مدیریت صفحات مجازی خود نیاز دارند. کسی که وظایفی همچون تولید محتوا و پاسخگویی آنلاین به مخاطبین را بر عهده بگیرد. پذیرش این مسئولیت یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان درخانه است چرا که به صورت پاره وقت و آنلاین می‌­توانید به آن بپردازید. بنابراین می‌توان گفت ادمین شدن بهترین شغل برای افراد زیر ۱۸ سال است.

 

۲. انجام امور تایپ و ترجمه را برعهده بگیرید

اگر در زبان انگلیسی و یا هر زبان خارجی دیگری تسلط دارید می­‌توانید به انجام امور ترجمه که امروزه متقاضیان بسیاری نیز دارد بپردازید و از این طریق کسب درامد کنید. این کار را می‌­توانید به صورت پروژه­‌ای و در منزل انجام دهید. همچنین قبول پروژ­ه‌­های تایپ نیز یکی از امور ساده‌­ای هستند که اکثر  نوجوانان قادر به انجام آن­ها می‌­باشند.نوجوان دختری که روی مبل نشسته و لپ تاپ رو پاش بازه و گوشی کنارشه

 

۳. گیم بازی کردن یکی از کسب درامد با گوشی برای نوجوانان

شاید برایتان جالب باشد اما امروزه افراد بسیاری از طریق گیمینگ به کسب درآمد می­‌پردازند. اگر در انجام بازی‌­های رایانه‌­ای مهارت دارید و به آن­ها علاقمند هستید، می‌­توانید به جمع این گیمرها بپیوندید. بسیاری از افراد به تماشای نحوه بازی شما علاقمندند. شما می‌­توانید از طریق به اشتراک گذاشتن این ویدیوها در پلتفرم‌­های مختلف کسب درآمد کنید. همچنین برخی تولید کننده‌­های بازی­‌های رایانه­‌ای به عنوان اسپانسر از تبلیغات شما حمایت می‌­کنند.

 

۴. عکاسی از راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

عکاسی از جمله مهارت­‌هایی‌ست که بسیاری از افراد و به خصوص نوجوانان به آن علاقمند هستند. اگر در زمینه عکاسی و ادیت عکس آموزش ببینید حتی با تجهیزات بسیار ساده­ای نیز می­توانید به این حرفه بپردازید. برای مثال بسیاری از پیج­‌ها و وبسایت‌های فروشگاهی این روزها به عکاسانی حرفه­‌ای برای عکاسی از محصولات خود نیازمندند. شما می­توانید به عنوان یک شغل پاره وقت روی آن حساب کنید.

 

۵. صنایع هنری دستی بسازید

شما می­توانید به ساخت انواع صنایع هنری در منزل بپردازید و سپس اقدام به فروش آن­ها از راه­‌های مختلف کنید. برای مثال می‌توانید تابلوهای هنری طراحی کنید، زیورآلات بسازید، به طراحی ماگ و ظروف سفالی مشغول شوید یا حتی به تولید محصولات بافتنی بپردازید. سپس با راه اندازی یک پیج در شبکه­‌های اجتماعی محصولات خود را عرضه کنید. حتی می­‌توانید از فروشگاه­‌های سطح شهر برای فروش کالاهای خود کمک بگیرید و با آن­‌ها همکاری کنید.

 

۶. به تدریس زبان بپردازید

اگر سطح زبان خوبی دارید می­‌توانید در آموزشگاه‌­های زبان برای آموزش به خردسالان و افراد با سطح زبان پایین تدریس کنید. این کار را به صورت خصوصی نیز می­‌توانید انجام دهید؛ فقط کافی است چند شاگرد پیدا کنید. بسیاری از افراد این روزها از طریق صفحات اجتماعی خود به تدریس زبان و امور آموزشی می‌­پردازند و از این طریق درآمد خوبی نیز کسب می‌­کنند.

دختری که با لپ تاپ باز روی تخت اتاقش نشسته

 

۷. از برنامه نویسی درآمدزایی کنید

یکی از راه­‌های کسب درآمد برای نوجوانان در خانه برنامه نویسی است. این روز‌ها بسیاری بر این باور هستند که بهترین شغل برای افراد زیر ۱۸ سال برنامه نویسی است. نوجوانان و نسل­‌های جدید امروز استعداد خوبی در یادگیری سریع اینگونه مهارت­‌ها دارند. اگر به دنبال مهارتی برای کسب درامد می­‌گردید ما به شما پیشنهاد می­‌کنیم با استفاده از آموزش­‌های آنلاین موجود در فضای مجازی به یادگیری یکی از زبان­‌های برنامه نویسی پر کاربرد و کسب مهارت در این حرفه بپردازید. انتخاب این مسیر می‌­تواند در آینده شغلی و حرفه‌­ای شما تاثیر گذار باشد.

 

۸. فتوشاپ و برنامه‌­های طراحی را فرا‌ بگیرید و کسب درآمد کنید

امروزه با گسترش فعالیت افراد و کسب و کارها در شبکه­‌های اجتماعی، وبسایت‌­ها و در کل فضای مجازی نیاز به طراحان و فتوشاپ کاران بیش از پیش احساس می­‌شود. شما با یادگیری این نرم افزار و برنامه­‌های مشابه و کسب مهارت در آن­‌ها، به راحتی می­‌توانید برای صفحات و وبسایت‌­های مختلف امور پروژه‌­ای در زمینه­‌ی فتوشاپ و طراحی انجام دهید. اگر کارتان در این زمینه خوب باشد سن و سال شما برای کارفرما تفاوتی نمی­‌کند و رفته رفته می­‌توانید در این مسیر پیشرفت کنید. این روش به دلیل امکان کسب مهارت یکی از بهترین راه­ های کسب درآمد برای نوجوانان است.

 

۹. فعالیت در یوتیوب از راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

تولید محتوای ویدیویی برای یوتیوب یکی از راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان است که این روزها طرفداران بسیاری نیز دارد. البته شما در پلتفرم داخلی آپارات نیز می‌­توانید به فعالیت و کسب درآمد بپردازید. یوتیوب در ازای تبلیغاتی که در ویدیوهای تولیدی شما از برندها و کسب و کارهای مختلف قرار می­‌دهد، مبلغی دریافت می­‌کند که درصدی از آن را به شما به عنوان تولید کننده محتوا پرداخت می­‌کند.دختری که بالش روی پاشه و در حال کار کردن با لپ تاپه

 

۱۰. داشتن یک کسب و کار کوچک یکی از راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

پس از اینکه اینستاگرام بخش تجارت و خرید خود را در سال ۲۰۱۶ ایجاد کرد، فعالیت کسب و کار آنلاین را افزایش داد. در چند سال گذشته، حتی نوجوانان نیز این حوزه را جدی گرفته‌اند و در این زمینه مشغول هستند. اکانت‌های زیادی در اینستاگرام وجود دارد که نوجوانان آن‌ها را مدیریت می‌کنند. آنها نقاشی، کالا، هدایای دست ساز و چیزهای دیگر را از طریق این پلتفرم می‌فروشند و به صورت آنلاین درآمد کسب می‌کنند. شما نیز می‌توانید اکانت تجاری خود را در اینستاگرام باز کنید و به کسب درآمد بپردازید. در حالی که در ابتدا، مدتی طول می‌کشد به درآمد برسید، اما پس از رشد کسب و کارتان، می‌توانید درآمد بسیار بیشتری از آن چه تصور می‌کنید کسب کنید.

 

۱۱. وارد کردن داده‌ها یکی از راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان در خانه

شغل وارد کردن اطلاعات اغلب به عنوان چیزی در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند به شما کمک کند پول زیادی کسب کنید. این شغل با زمان بندی انعطاف پذیری ارائه می‌شود و می‌توان حتی آن را از خانه انجام داد. تنها چیزی که نیاز دارید سرعت تایپ خوب و لپ تاپ یا دستگاه کامپیوتری است. بدون سرمایه گذاری، نوجوانان به راحتی می‌توانند از این طریق به صورت آنلاین درآمد کسب کنند. وب‌سایت‌های زیادی در اینترنت وجود دارند که نوجوانان را استخدام می‌کنند تا داده‌هایی را برای آنها ایجاد یا دسته‌بندی کنند. به علت این که این یک کار پیش پا افتاده است و نیاز به تخصص خاصی ندارد، شرکت‌ها معمولاً نوجوانان را به صورت موقتی برای انجام کار انتخاب و استخدام می‌کنند؛ بنابراین به همین علت این شغل در بین نوجوانان بسیار محبوب است.

 

۱۲. مراقبت از حیوانات خانگی یکی از راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان در خانه

اگر عاشق گربه‌ها، سگ‌ها و به طور کلی حیوانات خانگی هستید، پس چرا خدمات مخصوص حیوانات خانگی خود را ارائه ندهید! این کار می‌تواند شامل بردن حیوانات خانگی همسایه به گردش باشد. می‌توانید در فیس بوک، اینستاگرام، اطراف محله خود یا حتی از طریق سایت‌های مختلف برای کسب و کار خود تبلیغ کنید! دریافت دستمزد برای عشقی که نسبت به حیوانات خانگی دارید معامله خوبی است نه؟

چند نوجوان کنار هم که سرشان را به هم چسبانده‌اند

 

۱۳. به صورت آزاد نویسندگی کنید

اگر نویسنده‌ای با استعداد هستید یا اگر روزی به نوشتن علاقه داشتید، نویسندگی آزاد راهی عالی برای تمرین و ایجاد رزومه است. مردم دائماً به دنبال استخدام دیگران هستند تا برای آنها پست‌های وبلاگ بنویسند یا حتی قسمت‌هایی از کتاب‌هایشان را ویرایش کنند. حتی می‌توانید وبلاگ خود را راه اندازی کنید تا نمونه‌هایی از نوشته‌های خود را به مردم نشان دهید، سپس آن را به رزومه لینکدین یا رسانه‌های اجتماعی خود اضافه کنید و این‌گونه مشتریان بیشتری را برای کسب و کار خود به دست آورید.

 

۱۴. تحویل مواد غذایی درب خانه مشتری به عنوان یکی از راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

یک راه آسان برای کسب درآمد اضافی این است که با خرید کردن و رساندن آن‌ها به مردم درآمد به دست آورید. شما می‌توانید برای خرید مواد غذایی دیگران به مغازه بروید و آنها را مستقیماً درب منزل تحویل دهید. اگر این کار را در ساعات اوج مصرف انجام دهید، می‌توانید تا صد هزار تومان در ساعت نیز درآمد داشته باشید! البته فراموش نکنید که برای انجام این کار حداقل باید ۱۵ سال داشته باشید.

این مقاله را هم بخوانید:  راهنمایی بدون پرده برای آغاز کسب و کار آنلاین

۱۵. غذای رستوران را به مشتریان تحویل دهید

شما غذاهایی را که مردم از رستوران‌ها سفارش داده‌اند به آن‌ها تحویل خواهید داد و به این صورت درآمد کسب می‌کنید. برای انجام این کار باید حداقل ۱۸ سال یا بیشتر داشته باشید، زیرا نیاز به گواهینامه رانندگی دارید. ساعات این کار مشخص است از این رو می‌توانید بقیه ساعات روز خود را به یادگیری مهارت‌های مختلف بپردازید.

 

۱۶. به عنوان یکی از راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان در یک سینما مشغول به کار شوید

بوی پاپ‌کورن کره‌ای و فضای سرگرم کننده سینما می‌تواند محل کار شما باشد! به علاوه، معمولاً می‌توانید برای زمانی که می‌خواهید یک فیلم تازه اکران شده را ببینید، تخفیف بزرگی در تهیه بلیط دریافت کنید. این یک مزیت است!

 

۱۷. آموزش موسیقی یکی از راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

مردم همیشه به دنبال یادگیری درس‌های موسیقی هستند. به خصوص مبتدیان! اگر یک ساز یا مهارت موسیقی وجود دارد که در آن مهارت دارید، پس این می‌تواند یک کار سرگرم کننده برای شما باشد! شما می‌توانید در ازای آموزش هر درس مبلغی را دریافت کنید و با انجام آن پول خوبی کسب کنید. از دیگر مزیت‌های این شغل این است که می‌توانید ساعات کاری آن را باب میل خود تنظیم کنید.

۴ عدد بچه دختر و پسر که سرشون رو به هم چسبوندن

 

۱۸. دستیار نظافت منزل نمونه ای از راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

با بزرگسالی تماس بگیرید که نظافت منزل را انجام می‌دهد و ببینید آیا می‌توانید به تیم او بپیوندید یا خیر! به عنوان یک نوجوان، احتمالاً نمی‌توانید این کار را به تنهایی انجام دهید. با این حال، اگر به تیم مناسبی بپیوندید، می‌توانید با آنها کار کنید و درآمد خوبی به دست آورید!

 

۱۹. ماشین‌ها را بشویید

خدمات شستشوی ماشین خود را در محله زندگی خودتان تبلیغ کنید! اگر مردم بدانند که مجبور نیستند برای شستن ماشین یا رانندگی به سمت کارواش رانندگی کنند، بیشتر آن‌ها باکمال‌میل به کسی پول می‌دهند تا برای شستن ماشینشان نزد آنها بیاید. این حرفه در میان نوجوانان بسیار محبوب است. روی همسایه‌های خود سرمایه گذاری کنید!

 

۲۰. در یک بستنی فروشی کار کنید

این یک شغل فصلی یا کار تمام وقت عالی است. با سرو بستنی مقداری پول به دست آورید و مهارت‌های خدمات مشتری خود را افزایش دهید!

 

۲۱. تعمیر و نگهداری زمین گلف نمونه از راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

زمین‌های گلف همیشه به دنبال استخدام نوجوانان برای کمک در اطراف زمین هستند. چه در حال جمع کردن توپ‌های گلف از محدوده رانندگی باشید، چه در حال چمن زنی یا کمک در فروشگاه حرفه‌ای، همیشه کاری برای انجام دادن در زمین گلف برای نوجوانان وجود دارد!

 

۲۲. به مردم اطراف خود کمک کنید

در کشور امریکا برنامه‌ای به نام TaskRabbit وجود دارد که نوجوانان می‌توانند خود را ثبت نام کنند تا به افراد مختلف در مورد کارهایشان کمک کنند. شما نیز می‌توانید از این موضوع ایده بگیرید و به افراد اطرافتان در ازای دریافت پولی کمک کنید. از نصب تلویزیون، کمک به جابه‌جایی اثاثیه، کمک به بسته‌بندی جعبه‌ها تا کاشت گل می‌توانید با کمک به شخصی در انجام این کارها در خانه‌اش درآمد کسب کنید!

 

۲۳. عکس‌هایی که گرفته‌اید را بفروشید

اگر یک عکاس با استعداد هستید، فروش عکس‌های خود برای استفاده در جاهای مختلف همیشه ایده خوبی است! اگر این حرفه مورد علاقه شماست، برای کسب ایده می‌توانید سری به سایت‌های  Shuttershock، Adobe Stock و Photoshelter بزنید. فروش عکس بهترین شغل برای افراد زیر 18 سال است که به عکاسی علاقه دارند.

بچه های مدرسه ای در کلاس جلو تخته سیاه

 

۲۴. فروش کتاب های قدیمی یکی از راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

سایت‌های مختلفی برای فروش کتاب دست دوم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. حتی می‌توانید کتاب‌های خود را به صورت حضوری به کتاب‌فروشی‌های مختلف ببرید و از فروش آن‌ها درآمد کسب کنید.

 

۲۵. در یک گل فروشی کار کنید

هزاران نوجوان وجود دارند که به عنوان شغل در گل‌فروشی‌ها کار می‌کنند. آنها به گل‌های مختلف و گل آرایی برای رویدادها و جشن‌ها علاقه دارند. همچنین می‌توانند در رساندن گل‌ها به درب خانه نیز کمک کنند. این یک فضای سرگرم کننده و آرام است که اجازه می‌دهد خلاقیت شما جریان یابد! اگر به گل و گیاه علاقه دارید حتماً درباره این حرفه تحقیق کنید.

 

۲۶. آموزش شنا نمونه‌ای از راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

اگر شناگر با استعدادی هستید یا فقط از شنا کردن لذت می‌برید، آموزش شنا به همسالان خود می‌تواند ایده خوبی برای کسب درآمد بیشتر باشد!

 

​​۲۷. وبلاگ نویسی را شروع کنید

با ساخت وبلاگ خود می‌توانید نوشته‌ها و یا حتی عکس‌های مختلفی را در آن پست کنید. پس از رشد وبلاگ و افزایش مخاطبانتان می‌توانید با گرفتن تبلیغات مختلف از این طریق کسب درآمد کنید.

۲۸. آموزش یک ورزش به همسالان یکی از راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

اگر در ورزش خاصی مهارت دارید، بسیاری از والدین به شما پول می‌دهند تا بچه‌هایشان را آموزش دهید و به آن‌ها کمک کنید تا کمی تمرین کنند. چه دویدن مسیرهای فوتبال، اصول بسکتبال یا هر ورزش دیگری در این زمینه، قطعاً می‌توانید با کمک کردن پول کسب کنید. در حال حاضر بچه‌ها در حال توسعه مهارت‌های خود هستند، بنابراین می‌توانید درآمد خوبی را از این زمینه به دست آورید!

 

۲۹. در یک باشگاه ورزشی کار کنید

اگر دوست دارید در باشگاه باشید، می‌توانید به عنوان مسئول پذیرش در باشگاه مورد علاقه خود کار کنید. پاسخ دادن به تلفن‌ها، کمک به افراد برای عضویت و ملاقات با افراد زیادی برای برقراری ارتباط با آنها می‌تواند یک کار عالی باشد!

 

۳۰. به صورت پاره وقت در یک رستوران کار کنید

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه در دوران نوجوانی پول به دست آورید، فست‌فودها و رستوران‌های مختلف همیشه به کمک نوجوانان نیاز دارند. بسیاری به دنبال نوجوانانی هستند که مثلاً صندوق یا میز مهماندار را در اختیار بگیرند. سایر فرصت‌های شغلی دیگر در رستوران‌ها ممکن است شامل کمک آشپز، پیشخدمت و موارد دیگر باشد.

بسته به نوع فعالیتتان در رستوران، می‌توانید دستمزد بگیرید یا حتی فرصت کسب انعام داشته باشید. بعلاوه، اکثر رستوران‌ها مزیت یک غذای رایگان یا تخفیف دار را برای کارمندان خود نیز دارند.

دو دختر و یک پسر سر کلاس درس مدرسه یا دانشگاه در حال گوش دادن به درس

 

۳۱. ارائه خدمات چمن کاری و محوطه سازی یکی از راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

وقتی صحبت از نحوه کسب درآمد در دوران نوجوانی به میان می‌آید، محوطه سازی ایده خوبی برای این کار است! بسیاری از مردم خیلی سرشان شلوغ است و وقت نمی‌کنند که از چمن‌های خود مراقبت کنند. این یک شغل پر زحمت است که می‌توانید آن را به یک تجارت پررونق برای خود تبدیل کنید. چمن زنی یکی از خدمات ساده‌ای است که در اوقات فراغتتان می‌توانید به مردم ارائه دهید.

می‌توانید خدمات مختلفی را ارائه دهید، از آراستن باغچه، تا زدودن باغ‌های گل‌ از علف‌های هرز، تا جمع کردن برگ‌های چنگکی و یا تمیز کردن محوطه، یا آبیاری قسمت‌های مختلف حیاطشان و همچنین کاشتن گیاهانی جدید. بر اساس چمن‌های منطقه خود خلاق باشید. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه در نوجوانی بدون شغل پول در بیاورید، این ایده‌ای بسیار عالی است، زیرا به شما امکان می‌دهد سریع شروع به کسب و کار و به دست آوردن درآمد کنید.

 

۳۲. خدمات برف روبی را به عنوان یکی از خدمات جانبی خود ارائه دهید

اگر در یک منطقه سرد زندگی می‌کنید، برف می‌تواند یک تجارت بزرگ برای شما باشد. مردم معمولاً به هر قیمتی از تمیز کردن برف خارج از مسیر خود اجتناب می‌کنند؛ بنابراین، برخی ممکن است حتی از شما بخواهند که برف را از محل پارک ماشین آن‌ها در محل کارشان و یا خانه‌شان پاک کنید. شما می‌توانید از این نیاز استفاده کنید و پیشنهاد پارو زدن در گذرگاه‌ها، پیاده روها، و غیره را بدهید. یک چرخش منظم از مشتریان برای خود تنظیم کنید تا هرگز برف شما برای بیل زدن تمام نشود! به این صورت درآمد خوبی را در زمستان‌ها به دست آورید.

 

۳۳. ارائه خدمات نگهداری از کودکان یکی از راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

به راحتی می‌توانید شغل نگهداری از کودک را برای خود انتخاب کنید. یک مکان عالی برای شروع فعالیت‌های مراقبت از کودک از طریق دوستان خانوادگی است. اگر کار خود را به خوبی انجام دهید، می‌توانند این خبر را در سراسر آشنایان پخش کنند. ممکن است تعجب کنید که چقدر می‌توانید به عنوان یک پرستار کودک قابل اعتماد درآمد کسب کنید. نرخ معمولی برای این کار حداقل ۳۰ هزار تومان در ساعت به اضافه ۱۵ هزار تومان به ازای هر کودک اضافی می‌باشد. بیشتر والدین یک وعده غذایی را به پرستار کودک ارائه می‌دهند. در مراقبت از کودکان باید به این نکته توجه کنید که آن‌ها باید از سنی بزرگ‌تر باشند. زیرا نوجوانان توانایی‌های لازم برای پرستاری از نوزادان را ندارند.

این مقاله را هم بخوانید:  ۸ ترفند وسوسه انگیز کسب و کار از طریق گوشی

فرصت دیگری برای کسب درآمد که شبیه به نگهداری از کودک است، کمک به والدین می‌باشد. این حرفه یکی از بهترین ایده‌ها برای زمانی است که فکر می‌کنید چگونه در نوجوانی بدون شغل درآمد کسب کنید. وقتی شما در اطراف خانه کمک می‌کنید، والدین در خانه خواهند بود. این حرفه ممکن است شامل هر چیزی از سرگرم کردن بچه‌ها گرفته تا، تا کردن لباس‌ها باشد. اگر به تنهایی آماده تماشا و نگهداری از یک بچه نیستید، می‌تواند اولین قدم خوبی باشد. برخی از سایت‌های عالی در کشورهای دیگر که در همین حوزه فعالیت می‌کنند عبارت‌اند از care.com و sittercity.com.

دانش اموزان نوجوان در حال نگاه کردن چیزی تو موبایل

 

۳۴. یک کسب و کار عکاسی یا ویرایش ویدئو راه اندازی کنید

آیا در عکاسی یا ویرایش فیلم شگفت‌انگیز هستید؟ ممکن است این پاسخ شما راهی برای کسب درآمد در دوران نوجوانی باشد. می‌توانید پیشنهاد دهید از یک رویداد عکس بگیرید یا عکس‌های گرفته شده توسط مشتری را ویرایش کنید. اگر می‌خواهید این کار را امتحان کنید اما مطمئن نیستید که چگونه، می‌توانید با یادگیری از طریق ویدئوهای YouTube و مطالعه در مورد عکاسی شروع کنید. ویرایش ویدئو بسیار مشابه ویرایش تصویر است. نوجوانی زمان خوبی برای تقویت مهارت‌های خود و کسب درآمد است. عکاسی و ویرایش فیلم یکی از بهترین مشاغل برای نوجوانان هستند.

 

۳۵. دی جی شوید

اگرچه این ممکن است به سرمایه اولیه برای خرید تجهیزات نیاز داشته باشد، اما تبدیل شدن به یک دی جی بسیار آسان است. به تمام مهمانی‌هایی فکر کنید که به شدت به یک دی جی نیاز دارند. مانند مهمانی‌هایی که دوستان شما راه می‌اندازند!

اگر می‌توانید یک مهمانی را به خوبی برگزار کنید و می‌خواهید بدانید که چگونه در دوران نوجوانی کسب درآمد کنید، ممکن است این فرصت برای شما عالی باشد. برای شروع کنسرت جدید خود، خبر را از طریق آگهی‌ها و دوستان به اطلاع برسانید.

 

۳۶. مربی ورزشی برای لیگ‌های کوچک

مربیگری در ورزش‌های لیگ کوچک می‌تواند راهی سرگرم کننده برای کسب درآمد اضافی باشد. بسیاری از لیگ‌ها به بازیکنان باتجربه برای مربیگری نسل بعدی نیاز دارند. نه تنها مقداری پول نقد به دست خواهید آورد، بلکه الگویی برای کل تیم لیگ‌های کوچک خواهید شد. ممکن است بیشتر از آنچه فکر می‌کنید سرگرم شوید. به علاوه، این حرفه معمولاً بسیار منعطف است.

 

۳۷. کار در باشگاه های ورزشی یکی از راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

اگر در حال حاضر بیشتر وقت خود را در باشگاه می‌گذرانید، ممکن است بتوانید در آنجا نیز کار کنید. اکثر باشگاه‌ها به شما اجازه می‌دهند که به‌عنوان کارمند به صورت رایگان ورزش کنید. نه تنها می‌توانید در هزینه عضویت خود در باشگاه به عنوان یکی از مزایای این کار صرفه جویی کنید، بلکه یک چک حقوقی نیز به خانه می‌آورید. خودتان را به ورزشگاه‌های سنتی محدود نکنید. همچنین از دیگر مراکز ورزشی دیدن کنید. این یک کار بسیار سرگرم کننده برای نوجوانان است. اکثر مشاغل در این مراکز نسبتاً آرام و بدون استرس هستند، بنابراین می‌توانید با این حرفه ورودی نرم به دنیای کار داشته باشید.

پسر نوجوانی که کتاب دستش گرفته و کنار بقیه هم کلاسیهاش نشسته

 

۳۸. از خانه همسایگان خود مراقبت کنید

مانند مراقبت کردن از حیوانات خانگی، مردم به کسی نیاز دارند که هنگام خروج از شهر، از خانه آن‌ها مراقبت کند. این حرفه ممکن است شامل تحویل گرفتن محموله‌های پستی و یا آبیاری گیاهان باشد. برخی از مشتریان ترجیح می‌دهند زمانی که خارج از شهر هستند در خانه آنها بمانید. اما بسیاری از آن‌ها فقط از شما می‌خواهند که هر چند روز یکبار به خانه آن‌ها سر بزنید. بهترین مکان برای شروع این تجارت از طریق دوستان خانوادگی است. همان‌طور که راحت‌تر می‌شوید، این خبر را از طریق آگهی‌ها و معرفی‌های آشنایان منتشر کنید. اگر در این کار خوب عمل کنید، بازخورد خوبی دریافت خواهید کرد که ممکن است بتوانید با مشتریان آینده به اشتراک بگذارید. مراقبت از خانه یکی از بهترین شغل‌های پردرآمد برای نوجوانان است که انجام آن نیز آسان است.

 

۳۹. تمیز کردن گاراژها یکی از راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

اگر در سازماندهی مهارت دارید، بسیاری از مردم به خدمات شما نیاز دارند. با گاراژهای بسیاری که در سرتا سر شهر وجود دارند، می‌توانید در ازای دریافت پول نقد، به پاک‌سازی زباله‌های آنها کمک کنید؛ بنابراین در مورد هزینه ثابت برای خدمات خود تصمیم بگیرید. ممکن است بخواهید بر اساس متراژ و مساحت گاراژ یا تعداد جعبه‌هایی که باید آن‌ها را مرتب کنید، دستمزد خود را تعیین کنید.

 

۴۰. ماشین‌های محله خود را بشویید

خودروها می‌توانند سرمایه گذاری بزرگی باشند. بسیاری از مردم آن‌قدر سرشان شلوغ است که نمی‌توانند ماشین‌هایشان را تمیز کنند. شستن ماشین راه خوبی برای کسب درآمد سریع است. اگر خدمات مخصوص خود را به مشتری ارائه دهید، می‌توانید هزینه بیشتری دریافت کنید. این یکی از بهترین ایده‌ها برای کسب درآمد در دوران نوجوانی بدون هیچ شغلی است. حتماً صابون، پارچه‌های نخی و سایر محصولات پاک‌کننده را با خود همراه داشته باشید!

 

مزیت‌ها و معایب کسب و کار برای نوجوانان

همان‌طور که نوجوانان بزرگ‌تر می‌شوند و شروع به پذیرفتن مسئولیت‌های بیشتری می‌کنند، بسیاری می‌خواهند شغلی پیدا کنند تا شروع به کسب درآمد کنند. ممکن است هیجان زده شوید زیرا ممکن است شما به عنوان یک نوجوان هیچ مهارتی نداشته باشید. ممکن است برای شما هم این سؤال پیش بیاید که آیا کار کردن برای نوجوان ایده خوبی است یا خیر. در این قسمت می‌خواهیم به پاسخ این سؤال مهم برسیم و مزیت‌ها و معایب بزرگی که کار کردن برای شما به عنوان یک نوجوان دارد را بررسی کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سه نوجوان با بک گراند صورتی روی زمین نشسته اند و به تبلت وسطی نگاه میکنند

 

  • نگاهی به مزیت‌های کار کردن برای نوجوانان

درآمد داشتن معمولاً آشکارترین مزیت است، به ویژه از دیدگاه خود نوجوانان. داشتن پول خود برای خرج کردن، احساس پاداش ملموسی در ازای تلاش به نوجوانان می‌دهد. از کسب درآمد گرفته تا خرج کردن و پس‌اندازکردن، آنها درس‌های مهمی در مدیریت پول خواهند آموخت. آنها همچنین احساس استقلال و قدرت بیشتری خواهند کرد. شغل پاره وقت یک راه عالی کار برای نوجوانان است تا بتوانند پول خود را به دست آورند و یاد بگیرند که آن را به طور مؤثر مدیریت کند.

دانش‌آموزان دبیرستانی و نوجوانانی که کار می‌کنند، مهارت‌های مدیریت زمان و سازماندهی را به خوبی یاد می‌گیرند. آنها مهارت‌های ارتباطی مهم و نحوه کار در یک تیم را نیز فرا می‌گیرند. آنها برای خود سابقه کاری ایجاد می‌کنند و می‌توانند این مهارت‌ها را با خود به دنیای کار بزرگسالان ببرند.

همچنین می‌توانند نکاتی درباره ساختن شخصیت خود، مسئولیت پذیری در وظایف و تعهد به کار را یاد بگیرند که ابتکار عمل کنند، مستقل باشند و تعهدات خود را نسبت به کاری که پذیرفته‌اند حفظ کنند.

 

  • چه مشاغلی برای نوجوانان خوب است؟

قانون استانداردهای کار منصفانه (FLSA) استانداردهایی را در مورد تعداد ساعات کاری نوجوانان، میزان حقوق دریافتی و استانداردهای ایمنی تعیین می‌کند. کودکان زیر 18 سال مجاز به انجام کارهای خطرناک مانند حفاری و استفاده از تجهیزات سنگین نیستند. تعداد ساعاتی که آنها مجاز به کار هستند به سن آنها بستگی دارد، به‌طوری‌که نوجوانان بزرگ‌تر از هجده سال و جوان‌تر ساعات بیشتری را مجاز به کار کردن در حوزه‌های مختلف هستند.

برای شرایط خاص، مانند کارهای کشاورزی و کودکانی که برای والدین خود کار می‌کنند، استثناهایی از قوانین وجود دارد. هر ایالت همچنین قوانین خاص خود را در مورد کار کودکان دارد. اگر قانون ایالتی با قانون جهانی متفاوت است، هر دستورالعملی که حمایت بیشتری از کودک داشته باشد اعمال می‌شود.پسر نوجوان عکاس در حال عکاسی

در این دستورالعمل‌ها، گزینه‌های زیادی برای کسانی که به دنبال کار برای نوجوانان هستند وجود دارد. برخی از بهترین مشاغل پاره وقت برای نوجوانان را در لیست زیر آورده‌ایم:

  1. مراقبت از حیوانات خانگی
  2. کمک به انجام کارهای خانه
  3. پیشخدمت
  4. مشاور کمپ
  5. صندوقدار
  6. همکار فروش
  7. معلم خصوصی
  8. ساخت محوطه و چمن زنی
  9. سفیر نام تجاری

 

آیا کار کردن نوجوانان معایبی دارد؟

یکی از بزرگ‌ترین معایب داشتن شغل برای نوجوانان این است که کار و فعالیت‌های بعد از مدرسه ممکن است با هم تضاد داشته باشند. اگر نوجوان شما درگیر ورزش یا بسیاری از فعالیت‌های فوق برنامه دیگر است، در صورت شروع کار ممکن است نتواند با آن برنامه‌ها همراه شود. اگر بار سنگینی از کلاس‌ها را می‌گذرانند، کار ممکن است در انجام تکالیف مدرسه و پروژه‌های مدرسه اختلال ایجاد کند.

تحقیقات مختلف نتوانسته‌اند یک پاسخ مشخص و واضح در مورد اینکه آیا کار برای نوجوانان خوب است یا خیر، تعیین کنند. این موضوع نشان دهنده این است که مزیت یا عیب کار کردن برای نوجوانان به عوامل مختلفی بستگی دارد. یک مطالعه بزرگ که بر روی نوجوانانی که کار می‌کردند، آنها را به چهار گروه طبقه بندی کرد.

گروه اول “بیشترین سرمایه گذاری” که به طور متوسط ​​۲۲ از ۲۴ ماه سال را کار می‌کردند و ساعت کاری آن‌ها بیش از ۲۰ ساعت در هفته بود. همچنین گروه دوم “مستمر” ۲۲ ماه از ۲۴ ماه اما کمتر از ۲۰ ساعت در هفته کار می‌کردند. گروه “پراکنده” بیش از ۲۰ ساعت اما تنها ۱۰ تا ۱۲ ماه از ۲۴ ماه سال را کار می‌کردند. در آخر گروه چهارم “گاه به گاه” کمتر از ۲۰ ساعت در هفته برای ۱۰ تا ۱۲ ماه از ۲۴ ماه سال را کار می‌کردند. در قسمت بعدی به نتیجه ای که از این تحقیق حاصل شد می پردازیم.

این مقاله را هم بخوانید:  ایده­‌هایی جذاب برای کارآفرینی در منزل

دختر و پسران جوان که پسر دستش را روی شونه یکی از دخترها انداخته و به دوریبن نگاه میکنند

نتیجه تحقیقی که بر روی نوجوانان شاغل انجام شده بود

گروه‌های ثابت و گاه به گاه بیشتر احتمال داشت که در یک دانشگاه برای گرفتن مدرک لیسانس شرکت کنند و به سرعت فارغ‌التحصیل شوند. گروهی که بیشترین سرمایه گذاری را انجام دادند، بیشتر احتمال داشت که در یک دانشگاه محلی یا مدرسه حرفه‌ای شرکت کنند. آنها سریع‌تر به سمت مشاغلی رفتند که آنها را شغل خود می‌دانستند. اکثر افراد گروه پراکنده در طول سال‌های پس از دبیرستان بیکار و خارج از مدرسه بودند و در هیچ دانشگاهی ثبت‌نام نکردند.

اگر تصمیم دارید که کار کردن برای شما به عنوان یک نوجوان مناسب است، باید مطمئن شوید که محل کار شما مکانی امن است. قوانین کسب و کار برای نوجوانان را بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا کارفرمای شما از آنها تبعیت می‌کند یا خیر. همچنین باید والدین شما بر روی ساعات کاری‌تان نظارت کنند که چقدر کار می‌کنید تا مطمئن شوند که کار کردن با اهداف شما مطابقت دارد. اگر شما به عنوان یک نوجوان قصد دارید در یک دانشگاه شرکت و ثبت‌نام کنید، احتمالاً باید تصمیم بگیرید که ساعات کاری خود را به کمتر از ۲۰ ساعت در هفته محدود کنید.

همچنین ایده خوبی است که برای شروع از مشاغل پر استرس و با ارزش یادگیری کم دوری کنید. علاوه بر این، بهتر است تصمیم بگیرید که کارهایی را که مجالی برای شرکت در فعالیت‌های فوق برنامه ارزشمند مدرسه‌تان باقی نمی‌گذارد، انجام ندهید. هیچ شغلی برای همه نوجوانان خوب نیست. اما یک شغل برای نوجوانان که به خوبی با برنامه زمانی شما همخوانی داشته باشد، می‌تواند به شما مسئولیت‌پذیری را بیاموزد و همچنین آزادی جدیدی به شما بدهد.

 

راه هایی برای این که چگونه کسب درآمد را به عنوان یک نوجوان شروع کنید

کسب درآمد یک مهارت حیاتی در زندگی است. خرید غذا و لباس یا حتی لوازم مدرسه یک امر یکباره نیست، بلکه بخشی از زندگی است و همیشه تکرار شونده می‌باشد. از آنجایی که برای پرداخت هزینه‌ها به پول نیاز دارید، باید پول کافی برای پوشش این هزینه‌ها به دست آورید. به عنوان یک نوجوان، ممکن است این اولین باری باشد که در حال بررسی نحوه کسب درآمد هستید و ممکن است ندانید چگونه شروع کنید. نگران نباشید تیم دانشگاه کسب و کار اینجاست تا به شما کمک کند! در زیر چند نکته و توصیه اساسی را مورد بحث قرار می‌دهیم که به شما کمک می‌کند از هم‌اکنون شروع به کسب درآمد کنید، بنابراین می‌توانید ببینید که این فرایند چقدر می‌تواند مفید باشد.دو دختر جوان که یکی عینکیه و مشغول کار کردن با لپ تاپ هستن

 

شروع به درخواست کار کنید

اولین جایی که باید شروع کنید این است که از خانواده و دوستان خود بخواهید راه‌هایی را که می‌توانند به شما در شروع کسب درآمد کمک کنند را به شما نشان دهند. چند نمونه کوچک‌تر از کارهایی که ممکن است بتوانید برای خانواده خود انجام دهید عبارت‌اند از:

  1. کارهای منظم خانه
  2. ظرف شستن
  3. رسیدگی به حیوانات خانگی

این نوع فرصت‌های کاری فراتر از خانواده شما نیز هستند. استفاده از ارتباطات اجتماعی خود به عنوان راهی برای کسب درآمد ایده خوبی است. در اینجا چند شغل برای نوجوانان وجود دارد که می‌توانید به همسایگان یا خانواده‌های همسایه خود پیشنهاد دهید:

  1. چمن زنی آنها
  2. شستن ماشینشان
  3. نگهداری از کودکان آن‌ها
  4. جمع کردن برگ‌ها در فصل پاییز
  5. پاروکردن برف‌ها در فصل زمستان
  6. رسیدگی به حیوانات خانگی آن‌ها

شروع با یکی از این مشاغل یک راه عالی برای وارد شدن شما به دنیای کار و کسب درآمد است و از آنجا می‌توانید یک برنامه تکراری برای خود تنظیم کنید. این کمک می‌کند تا جریان درآمد قابل‌اعتمادتری به دست آورید. وقتی شروع به پرسیدن از اطرافیان خود کردید که آیا مردم به کمک نیاز دارند، متوجه خواهید شد که بیشتر آنها واقعاً از محبت شما قدردانی می‌کنند.

اگر در مورد شغلی مطمئن نیستید یا می‌خواهید مهارت جدیدی یاد بگیرید، یوتیوب نیز یک منبع عالی است!

پسر جوانی که روی مبل دراز کشیده وداره با موبایلش کار میکنه

 

  • مثل یک کارآفرین هیاهو کنید

داشتن شغل برای نوجوانان در واقع می‌تواند لذت بخش باشد. یک مهارت منحصر به فرد را انتخاب کنید و آن را به راهی برای کسب درآمد تبدیل کنید: اگر در یک ورزش عالی هستید، سعی کنید مربیگری کنید یا به بچه‌های کوچک‌تر درس خصوصی بدهید.

تدریس خصوصی هم‌کلاسی‌ها در موضوعی که به آن علاقه دارید می‌تواند به شما کمک کند ضمن کسب درآمد، دانش خود را افزایش دهید. آموزش موسیقی یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای تبدیل سختی کار شما به پول است.

همچنین راه‌های خلاقانه آنلاین زیادی برای کسب درآمد وجود دارد. بازارهای آنلاین مختلفی مانند دیجی‌کالا و دیوار وجود دارند. می‌توانید اقلامی را پیدا کنید که ارزان هستند یا نیاز به تعمیر کمی دارند، آن‌ها را بخرید و پس از تعمیر با قیمت بالاتری بفروشید. همچنین می‌توانید مهارت‌هایتان را در حوزه کامپیوتر افزایش دهید. این مهارت می‌تواند شامل طراحی گرافیک، ویرایش ویدئو، مهارت‌های اولیه وب سایت یا حتی تولید محتوا باشد.

 

  • قوانین استخدامی خود را بشناسید

مهم است که حقوق خود را به عنوان یک کارمند بدانید. حداقل دستمزد خود را در ساعت مشخص کنید که به این معنی است که کارفرمایان ملزم به پرداخت این مبلغ برای هر ساعت کار به شما هستند. برخی از کشورها از نوجوانان می‌خواهند که حقوق بیشتری دریافت کنید. به عنوان مثال، کلرادو، کالیفرنیا و اورگان حداقل دستمزد ۱۲ دلار در ساعت دارند و واشنگتن دی سی با ۱۵ دلار در ساعت یکی از بالاترین دستمزدها است. کارفرمای شما همچنین ملزم به ارائه وقفه‌های پنج دقیقه‌ای است که در زمان کار در ساعات کاری شما گنجانده شده است. برای شیفت‌هایی که بیش از پنج ساعت طول می‌کشد، استراحت ناهار الزامی است. پس حتماً با قوانین کاری آشنا باشید.

چند جوان خوشحال که دستاشون رو روی شونه هم انداختن و دارن میخندن

 

نحوه گرفتن شغل

فرض کنید به عنوان یک نوجوان شما شغلی را پیدا کرده‌اید که دوست دارید، حالا باید چه کار کنید؟ شما باید برای آن درخواست دهید. بسته به شغل، مراحل مختلفی برای این فرایند وجود دارد. با این حال در قسمت‌های بعدی مراحل کلی را برای شما آورده‌ایم.

 

  • برنامه کاربردی

این برنامه راهی برای کارفرما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما و سابقه شغلی شما است تا ببیند آیا مهارت‌ها و تجربه شما را واجد شرایط انجام کار می‌کند یا خیر. اگر این اولین شغل شماست، ایده خوبی است که جزئیاتی در مورد تجربه خود در زمینه مسئولیت پذیری، تعهد به کار و قابل اعتماد بودن درج کنید. آیا عضو شورای دانش آموزی، داوطلب یا کاپیتان یک تیم ورزشی هستید؟ آن‌ها را در برنامه کاربردی خود بنویسید.

 

  • رزومه

علاوه بر درخواست کار، ممکن است درخواست رزومه نیز داشته باشند. رزومه یک سند کوتاه است که اطلاعات مشابهی از جمله اطلاعات تماس، مدرسه‌ای که در آن تحصیل می‌کنید، و کار مرتبطی که قبلاً داشته‌اید، مهارت‌های زندگی و سایر تجربیات شما را نشان می‌دهد. رزومه تمام مشخصات و تجربیات شما را برای کارفرما مشخص می‌کند. به راحتی می‌توانید یک رزومه خوب را با استفاده از الگوهای آنلاین یا راهنمایی والدین خود یا بزرگسال مورد اعتماد دیگر جمع آوری کنید. لینکدین یک پلتفرم عالی دیگر برای ساخت رزومه آنلاین شماست.

 

  • مصاحبه

مصاحبه جایی است که شما و کارفرما این فرصت را دارید که در مورد مجموعه مهارت‌های خود و آنچه که شغل مستلزم آن است، ملاقات کنید و اطلاعات بیشتری از یکدیگر کسب کنید. این یک راه عالی برای توضیح بیشتر نکات ذکر شده در رزومه یا بیان درخواست‌های شما است. مصاحبه باید یک مکالمه دو طرفه باشد. در مصاحبه نه تنها کارفرما می‌بیند که آیا شما برای این حرفه مناسب هستید یا خیر، بلکه می‌توانید در مورد این موقعیت نیز اطلاعات بیشتری کسب کنید و مطمئن شوید که آیا این شغل برای نوجوانان و شخص شما مناسب است یا خیر!

 

پایان بندی

این روزها نوجوانان بسیاری به فکر کسب درآمد و داشتن شغلی پاره وقت برای گذران وقت و یادگیری مهارت هستند. این مسئله بسیار قابل تحسین است؛ چرا که پرداختن به حرفه و مهارتی خاص در نوجوانی می­‌تواند تاثیر بسیار خوبی در آینده‌­ی شغلی و حرفه‌­ای افراد داشته باشد و دید بازتری از بازار کار آینده، پیش روی آن­‌ها قرار دهد.

دانشگاه کسب و کار در این مقاله برخی از روش‌­های کسب درآمد و کار برای نوجوانان را بررسی کرد که امیدواریم برای شما مفید واقع شود. شما نیز در دوران نوجوانی روشی برای کسب درامد داشتید؟ آیا مشاغل پاره وقت حضوری را برای نوجوانان مناسب می­‌دانید؟