دوره مدیریت فرایند های کسب و کار
یک دوره آموزش کاربردی صفر تا صد مدیریت فرایند های کسب و کار برگزار میشود. در این صفحه سرفصلها، ویژگیها، رزومه مدرس و توضیحات نحوه برگزاری دوره ارائه شده است.
اطلاعات دوره مدیریت فرایند های کسب و کار
نام دوره | مدیریت فرایند های کسب و کار (BPM) |
مدت دوره | ۳۶ ساعت |
زمان برگزاری | پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۰ – ۹ جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۰ – ۹ پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۰ – ۹ جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۰ – ۹ پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۰ – ۹ جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۰ – ۹ پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۰ – ۹ جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۰ – ۹ |
نحوه برگزاری | آنلاین |
هزینه ثبتنام | ۳،۶۴۰،۰۰۰ تومان |
هماکنون آنلاین ثبتنام کنید:
ثبتنام آنلاین (۳،۶۴۰،۰۰۰ تومان)
اطلاعات بیشتر:
۶ ۴ ۵ ۳ ۲ ۰ ۱ ۹ – ۰۲۱
مدیریت فرایندهای کسب و کار، روش بهبود فرایندهای یک کسب و کار از ابتدا تا انتهای آن است. BPM با آنالیز کسب و کار، چگونگی کار کردن آن را مدلسازی و فعالیتهای بهبود را اجرا میکند، همچنین بر فرایندهای بهبودیافته نظارت میکند و به طور مرتب آن را بهینه میسازد.
مدیریت فرایندهای کسب و کار، روشی یکپارچه برای تعریف، اجرا، بازبینی و بهبود فرایندهای کسب و کار را ارایه میکند و با استفاده از متدها و ابزارهای مربوطه، مدیریت امور سازمانی را سهل و کارآمد میکند. بر این اساس میتوان گفت، مدیریت فرایند کسب و کار مجموعهای است از رویکردهای مدیریتی و فناوری مدرن که به نحوی ساختاریافته، منسجم و هماهنگ، برای درک و مستند سازی، مدلسازی، تحلیل و بهبود مستمر فرایندهای کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین، استاندارد نشانهگذاری مدلهای فرایند کسب و کار (BPMN 2.0) یکی از برترین رویکردهای موجود برای نمایش دقیق فرایندهای کسب و کار میباشد که به عنوان ابزاری برای مدلسازی در بسیاری از سازمانها به کار میرود. از مدل BPMN میتوان به عنوان نقطهای برای شروع تجزیه و تحلیل و بهبود عملکرد فرایندها استفاده نمود. در یک کلام، استاندارد نمادگذاری BPMN 2.0 به ما کمک میکند فرایندهایی طراحی کنیم که قابل درک برای تمامی افراد و مشترک بین سیستمهای اطلاعاتی باشند.
در هر زمینه کاری و صنعتی که باشیم، مدیریت فرایندهای کسب و کار به ما کمک میکند سازمانی چابکتر و کارآمدتر با بهرهوری بالاتر داشته باشیم.
با استفاده از خروجیهای مدیریت فرایند، مزایای متعددی مانند کاهش هزینهها، حذف دوبارهکاریها، بهبود کیفیت خدمات و افزایش سرعت که در نهایت همگی منجر به افزایش رضایت مشتریان و افزایش سودآوری میشوند، به دست میآید.
دوره مدیریت فرایندهای کسب و کار در یک نگاه
در دوره مدیریت فرایند ها با کاربرد چه نرمافزارهایی آشنا میشویم؟
پروسس میکر (Process Maker) یکی از برترین راهکارهای متنباز نرمافزاری BPM و ساخت جریان کاری است که برای طراحی، اتوماسیون و اجرای فرایند های کسب و کار در هر سایز و حوزهای کاربرد دارد. | نرمافزار ویژوال پارادایم یکی از قویترین و پرطرفدارترین نرمافزارهای مدلسازی و شبیهسازی فرایندهاست که با قابلیتهای پرشمار خود کار مدلسازی را بسیار راحت و جذاب میکند. |
سرفصلهای دوره مدیریت فرایند های کسب و کار
آموزش طراحی، کنترل، ارزیابی و مدیریت فرایندهای بازاریابی و فروش، پشتیبانی و خدمات پس از فروش، منابع انسانی، مالی، تولید و …
۱- معرفی و ضرورت مدیریت فرایندها
فرایندها در همهجا
ریشهها و تاریخچه مدیریت فرایندها
چرخه مدیریت فرایندها
ارزیابی بلوغ سازمانی برای جاریسازی فرایندها
۲- شناسایی فرایندها
تشخیص فرایندهای کلیدی
روششناسی و سطوح مدلسازی فرایند
رویکرد PDCA
ارتباط فرایندها و ساختار سازمانی (RACI)
کارگاه ۱ – تمرین طراحی RACI Chart
۳- مدلسازی فرایند با BPMN – قسمت اول
بیان مفاهیم مدل سازی
آموزش المانهای اصلی BPMN 2.0 و طراحی فرایند
آموزش نرم افزار Visual Paradigm
کارگاه ۲ – ارائه و حل تمرین طراحی فرایند براساس مثالهای واقعی
۴- مدلسازی فرایند با BPMN – قسمت دوم
آموزش رویدادها
آموزش ایجاد انیمیشن از اجرای فرآیند
آموزش طراحی Process Map
کارگاه ۳ – ارائه و حل تمرین طراحی فرایند براساس مثالهای واقعی
۵- مدلسازی فرایند با BPMN – قسمت سوم
آموزش المانهای پیشرفته BPMN 2.0 و به کارگیری نرمافزارها در طراحی فرایند
آموزش شبیهسازی
تطبیق بلوغ سازمانی و چرخه مدیریت فرآیندها
کارگاه ۴ – ارائه و حل تمرین طراحی فرایند براساس مثالهای واقعی
۶- تهیه شناسنامه فرآیند با Visual Paradigm
دریافت خروجی HTML
دریافت شناسنامه فرآیند
۷- اتوماسیون و هوشمندی فرایندها
معرفی سیستمهای مدیریت فرایندهای کسب و کار (BPMS)
۸- بررسی یک فرآیند اجرایی
تحلیل و بررسی یک نمونه واقعی از فرآیند اجرا شده در نرم افزار BPMS با متد فرایندکاوی
۹- تحلیل فرایند
شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI)
روشهای تحلیل فرایند کیفی و کمی
کارگاه ۵ – تدوین شاخصهای کلیدی عملکرد
۱۰- استفاده از مدلهای مرجع
آشنایی با APQC و استفاده از آن
کارگاه ۶ – بهبود فرایند براساس مدلهای مرجع
۱۱- جاریسازی فرایندها در سازمان
تکنیکهای جاریسازی و مدیریت تغییر
۱۲- جمعبندی آموزشها و پرسش و پاسخ
مدرک پایان دوره
به شرکتکنندگان در این دوره مدرک پایان دوره با امکان استعلام آنلاین از سوی موسسه کاروکسب تقدیم خواهد شد.
نمونه مدرک:
دورههای قبلی برگزار شده مدیریت فرایندهای کسب و کار
نام دوره | زمان برگزاری | وضعیت |
مدیریت فرایندهای کسب و کار | آذر و دی ۱۴۰۱ | برگزار شد. |
مدیریت فرایندهای کسب و کار | مرداد ۱۴۰۱ | برگزار شد. |
مدیریت فرایندهای کسب و کار | اردیبهشت ۱۴۰۱ | برگزار شد. |
مدیریت فرایندهای کسب و کار | اسفند ۱۴۰۰ | برگزار شد. |
مدیریت فرایندهای کسب و کار | آذر ۱۴۰۰ | برگزار شد. |
مدیریت فرایندهای کسب و کار | اردیبهشت ۱۴۰۰ | برگزار شد. |
مدیریت فرایندهای کسب و کار | اسفند ۹۹ | برگزار شد. |
مدیریت فرایندهای کسب و کار | تیر ۹۹ | برگزار شد. |
مدیریت فرایندهای کسب و کار | دی ۹۸ | برگزار شد. |
مدیریت فرایندهای کسب و کار | مهر ۹۸ | برگزار شد. |
مدیریت فرایندهای کسب و کار | تیر ۹۸ | برگزار شد. |
مدیریت فرایندهای کسب و کار | اردیبهشت ۹۸ | برگزار شد. |
مدیریت فرایندهای کسب و کار | اسفند ۹۷ | برگزار شد. |
مدیریت فرایندهای کسب و کار | بهمن ۹۷ | برگزار شد. |
مدیریت فرایندهای کسب و کار | دی ۹۷ | برگزار شد. |
مدیریت فرایندهای کسب و کار | آذر ۹۷ | برگزار شد. |
مدیریت فرایندهای کسب و کار | مهر ۹۷ | برگزار شد. |
۲۰ سوال یا دیدگاه درباره “دوره مدیریت فرایند های کسب و کار”