اصول مربی گری و مدیریت عملکرد: شناسایی استعداد های بالقوه کارکنان و هدایت آنها جهت شکوفایی توانمندی ها
مدیریت کیفیت نظیر انواع ایزو ها: آشنایی با انواع نظام های کیفیت نظیر ISO۹۰۰۰:۲۰۰۸
اصول تصمیم گیری ، تشخیص و حل مساله : توانایی ارزیابی راه حل ها و انتخاب بهترین گزینه جهت اقدام
مدیریت تعارض و تضاد سازمانی : رفع تعارض و اختلاف نظر ها و تضاد منابع بین افراد و واحدها
مدیریت تغییر و تحول سازمانی: برنامه ریزی و سازماندهی مناسب فرایند تغییر و تحول سازمانی
مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع: درک اهمیت و جایگاه مشتری و برآورد بموقع نیازهای آنها در داخل و خارج از سازمان
مدلهای تعالی و ارزیابی سازمان: آشنایی با نظام های مختلف تعالی و ارزیابی عملکرد سازمانی نظیر EFQM,BSC …,
برنامه ریزی اجرایی و عملیاتی: پیش بینی عملیات و اقدام لازم جهت تحقق اهداف تعیین شده
اصول کنترل و نظارت: مقایسه عملکرد با استاندارد ها و تشخیص انحراف ها جهت بهبود وضع موجود
مدیریت استراتژیک و ترسیم چشم انداز: توانایی ترسیم چشم انداز، تحلیل عوامل محیطی و اتخاذ استراتژی های مناسب
مدیریت ریسک: کاربرد سیستماتیک سیاست های مدیریتی، رویه ها و فرایندهای مربوط به فعالیت های تحلیل، ارزیابی و کنترل ریسک
اصول ایمنی و ارگونومی: آشنایی با اصول و فرایند های ایمنی و ارتقای سطح ارگونومی) تناسب بدن و ابزار کار
نظام آراستگی محیط کار: تنظیم، نظافت و حفظ آراستگی محیط کار نظیر ۵S
مهندسی فکر: فرآیند برنامه ریزی وکنترل افکار جهت هدایت ضمیر ناخودآگاه انسان در مسیر رشد و شکوفایی
مدیریت زمان: استفاده بهینه از زمان در جهت پیش بینی و سازماندهی امور محوله
اصول کار تیمی و مشارکتی: توانایی انجام کار گروهی و هم افزایی در جهت انجام فعالیتهای جمعی
تفکر خلاق: تلفیق مهارت های حل مسائل و تصمیم گیری جهت کشف و انتخاب راه حل های جدید
اصول رهبری و انگیزش کارکنان: توانایی نفوذ در دل کارکنان و ایجاد انگیزه جهت انجام مطلوب امور سازمانی
ارتباط موثر: ایجاد روند مداوم از تبادل اطلاعات، عقاید و تجربیات ، بمنظور رسیدن به درک و تفاهم مشترک
مدیریت جلسات: توانایی برنامه ریزی و مدیریت جلسات اثربخش در سازمان
تفکر سیستمی و تحلیل جامع مسائل: توانایی ایجاد ارتاط بین عناصر یک سیستم و تحلیل و ریشه یابی جامع مسائل
قدرت بیان و ارتباطات شفاهی: بیان واضح و روشن اهداف و نقطه نظرات بصورت شفاهی
اصول و فنون نگارش و مکاتبات اداری: توانایی تدوین، اصلاح و نگارش نامه ها و مکاتبات سازمانی
اصول و فنون مذاکره: تسلط به تکنیک های مذاکره موثر با مخاطب و جلب نظر آنها جهت رسیدن به تفاهم
استاندارد سازی و اصلاح روش ها: اصلاح و مهندسی مجدد فرایندهای سازمانی و تدوین رویه های مطلوب ج(یاز
- اصول مربی گری و مدیریت عملکرد: شناسایی استعداد های بالقوه کارکنان و هدایت آنها جهت شکوفایی توانمندی ها
- مدیریت کیفیت نظیر انواع ایزو ها: آشنایی با انواع نظام های کیفیت نظیر ISO۹۰۰۰:۲۰۰۸
- اصول تصمیم گیری ، تشخیص و حل مساله : توانایی ارزیابی راه حل ها و انتخاب بهترین گزینه جهت اقدام
- مدیریت تعارض و تضاد سازمانی : رفع تعارض و اختلاف نظر ها و تضاد منابع بین افراد و واحدها
- مدیریت تغییر و تحول سازمانی: برنامه ریزی و سازماندهی مناسب فرایند تغییر و تحول سازمانی
- مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع: درک اهمیت و جایگاه مشتری و برآورد بموقع نیازهای آنها در داخل و خارج از سازمان
- مدلهای تعالی و ارزیابی سازمان: آشنایی با نظام های مختلف تعالی و ارزیابی عملکرد سازمانی نظیر EFQM,BSC …,
- برنامه ریزی اجرایی و عملیاتی: پیش بینی عملیات و اقدام لازم جهت تحقق اهداف تعیین شده
- اصول کنترل و نظارت: مقایسه عملکرد با استاندارد ها و تشخیص انحراف ها جهت بهبود وضع موجود
- مدیریت استراتژیک و ترسیم چشم انداز: توانایی ترسیم چشم انداز، تحلیل عوامل محیطی و اتخاذ استراتژی های مناسب
- مدیریت ریسک: کاربرد سیستماتیک سیاست های مدیریتی، رویه ها و فرایندهای مربوط به فعالیت های تحلیل، ارزیابی و کنترل ریسک
- اصول ایمنی و ارگونومی: آشنایی با اصول و فرایند های ایمنی و ارتقای سطح ارگونومی) تناسب بدن و ابزار کار
- نظام آراستگی محیط کار: تنظیم، نظافت و حفظ آراستگی محیط کار نظیر ۵S
- مهندسی فکر: فرآیند برنامه ریزی وکنترل افکار جهت هدایت ضمیر ناخودآگاه انسان در مسیر رشد و شکوفایی
- مدیریت زمان: استفاده بهینه از زمان در جهت پیش بینی و سازماندهی امور محوله
- اصول کار تیمی و مشارکتی: توانایی انجام کار گروهی و هم افزایی در جهت انجام فعالیتهای جمعی
- تفکر خلاق: تلفیق مهارت های حل مسائل و تصمیم گیری جهت کشف و انتخاب راه حل های جدید
- اصول رهبری و انگیزش کارکنان: توانایی نفوذ در دل کارکنان و ایجاد انگیزه جهت انجام مطلوب امور سازمانی
- ارتباط موثر: ایجاد روند مداوم از تبادل اطلاعات، عقاید و تجربیات ، بمنظور رسیدن به درک و تفاهم مشترک
- مدیریت جلسات: توانایی برنامه ریزی و مدیریت جلسات اثربخش در سازمان
- تفکر سیستمی و تحلیل جامع مسائل: توانایی ایجاد ارتاط بین عناصر یک سیستم و تحلیل و ریشه یابی جامع مسائل
- قدرت بیان و ارتباطات شفاهی: بیان واضح و روشن اهداف و نقطه نظرات بصورت شفاهی
- اصول و فنون نگارش و مکاتبات اداری: توانایی تدوین، اصلاح و نگارش نامه ها و مکاتبات سازمانی
- اصول و فنون مذاکره: تسلط به تکنیک های مذاکره موثر با مخاطب و جلب نظر آنها جهت رسیدن به تفاهم
- استاندارد سازی و اصلاح روش ها: اصلاح و مهندسی مجدد فرایندهای سازمانی و تدوین رویه های مطلوب ج(یاز