09144451769
SME مخفف عبارت (Small and Medium-sized Enterprises) است و معرف کلیه بنگاه های تجاری کوچک و متوسطی است که در حوزه های مختلفی همچون بازرگانی، کشاورزی، خدماتی، تکنولوژی و… مشغول فعالیت هستند.SMEها مراکز اقتصادی ویژه ای هستندکه بصورت مستقیم و غیر مستقیم بر شاخص های کلان اقتصاد سرزمینشان همچون اشتغالزایی، تولید ناخالص ملی و… تاثیرات مثبت می گذارند. این بنگاه ها یکی از اساسی ترین اجزای مهم و حیاتی رشد اقتصادی کشورها هستند و اهمیت این بنگاه ها در رشد اقتصادی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به خوبی نمایان است.برخی از مزایای این بنگاه ها عبارتند از:
انتخاب نوع زندگی شغلی
شامل تعریف زندگی شغلی، انواع آن، مزایا و معایب آن خواهد بود.
نمایشگر ویدیو
شناسايي فرآيند ارتباطات و عوامل بهبود آن در كسب و كار
شامل مفاهیم اصلی برقراری ارتباط ،اصول و قوانین ارتباط موثر می باشد.
ايده يابی و نوآوری
شامل مفاهیم اولیه ایده،بازار ، نوآوری ، غربال ایده ها و تکنیک های افزایش خلاقیت می باشد.
راه اندازی كسب و كارهای كوچك و متوسط (SME)
این بخش شامل مراحل راه اندازی کسب و کار ،قوانین و مراجع قانونی کسب و کار و مراحل اخذ مجوز می باشد.
اداره كسب و كارهای كوچك و متوسط
شامل ویژگی و وظایف مدیر ، مدیریت زمان،منابع انسانی و منابع مالی می باشد.
SME مخفف عبارت “Small and Medium-sized Enterprises” در انگلیسی است و به کسب و کارهای کوچک و متوسط اشاره دارد. SME ها کسب و کارهایی هستند که در مقیاس کوچک تا متوسط فعالیت میکنند و معمولاً تعداد کارکنان و حجم فروش آنها نسبت به شرکتهای بزرگ کمتر است.
در اکثر کشورها، تعریف دقیقی برای SME وجود دارد که معیارهایی نظیر تعداد کارکنان، حجم فروش سالیانه، سرمایه گذاری، یا دیگر شاخصها را برای تعیین اندازه یک کسب و کار در نظر میگیرد. این تعریفها ممکن است در هر کشور متفاوت باشند.
کارگاه آموزشی “اصول راه اندازی کسب و کار های کوچک و متوسط” یک دوره گام به گام و جامع است که به شما کمک میکند تا یک کسب و کار کوچک یا متوسط موفق راه اندازی کرده و مدیریت کنید. این دوره ابتدا به شما مفاهیم اساسی کارآفرینی را معرفی میکند، از جمله تحلیل مزیت رقابتی، شناخت بازار، و شناخت مشتریان. این مباحث اساسی برای ایجاد ایدههای کارآفرینانه و درک بهتری از فرصتهای بازار بسیار حیاتی هستند، سپس مفهوم کسب وکار های متوسط و کوچک و نحوی ایجاد و مدیرتشان را به شکل گام به گام ارائه می دهد.
ویژگی های اصلی کارگاه:
به طور کلی، شرکت در این دوره آموزشی به شما به عنوان کارآفرین یا مدیر کسب و کار کمک میکند تا بهترین شروع ممکن را برای کسب و کار خود داشته باشید.
امیر جهانی:
دانش آموخته مهندسی صنایع و ارشد مدیریت، دکتری حرفهای کسب و کار از دانشگاه تهران، بیش از ۱۰ سال سابقه مشاوره و راهاندازی کسب و کار در صنایع مختلف و استارتاپها، مدیر و بنیانگذار موسسه رهآوید(مشاور مدیریت، آموزش محور)
هزینه این کارگاه ——— تومان
کارگاه آشنایی با “راه اندازی کسب و کار“
کارگاه راهاندازی کسب و کار یک دوره جامع و چندجانبه است که برای تهیه و اجرای ایدههای کسب و کار جدید طراحی میشود. این دوره مراحل و فرآیندهای مختلفی را شامل میشود از جمله :
تحقیقات و آمادهسازی که در این مرحله، ایده کسب و کار مورد تحقیق و تجزیه و تحلیل دقیق قرار میگیرد. شما نیاز دارید تابازار، مشتریان، رقبا، مدل کسب و کار و فرصتها و تهدیدهای محتمل را مورد بررسی قرار دهید. همچنین باید به تعیین نیازهای مالی، منابع انسانی و سایر منابع برای راهاندازی کسب و کار بپردازید، تدوین مدل کسب و کار که شامل تعریف دقیق از محصول یا خدمات، ارزش ارائه شده، مشتریان هدف، راهبردهای بازاریابی، منابع مورد نیاز و سایر جزئیات است.
در گام بعدی باید برنامه عمل خود را برای راهاندازی کسب و کار تدوین کنید. این شامل مراحل اجرایی، زمانبندی، هدفهای کوتاه و بلندمدت، وظایف و مسئولیتها و جذب منابع مالی و سایر جزئیات عملی است.
راهاندازی و اجرا هم شاملتولید محصول یا ارائه خدمات، بازاریابی، توزیع، ایجاد روابط با مشتریان واجرای فرآیندهای عملیاتی مربوطه است و در نهایت ارزیابی و بهبود که پس از راهاندازی، باید عملکرد کسب و کار خود را مورد ارزیابی قرار دهید. این شامل تجزیه و تحلیل عملکرد مالی، بازارپذیری محصول، رضایت مشتریان و سایر عوامل است. با بررسی نتایج، میتوانید بهبودهای لازم را انجام دهید.
ویژگی های کارگاه
کارگاه راهاندازی کسب و کار برای کارآفرینان دارای ضرورتهایی است که میتوانند به طور مهمی به پیشرفت و موفقیت آنها در جهت تأسیس و راهاندازی کسب و کار کمک کنند:
1. شناخت عمیقتر از فرآیند راهاندازی: کارگاه راهاندازی کسب و کار به کارآفرینان کمک میکند تا با فرآیند کامل راهاندازی از تحقیقات اولیه تا اجرا آشنا شوند و نحوه انجام هر مرحله را بهتر درک کنند.
2. توسعه ایدههای بهتر: کارگاه میتواند به کارآفرینان کمک کند تا ایدههای خود را بهبود بخشند، نوآوریهای لازم را ایجاد کنند و به شکل بهتری برای موفقیت در بازار آماده شوند.
3. شناخت عمیقتر از بازار و مشتریان: کارآفرینان میتوانند از طریق این کارگاه شناخت بهتری از بازار، نیازها و ترجیحات مشتریان خود پیدا کنند و این اطلاعات را در استراتژیهای بازاریابی خود استفاده کنند.
4. آموزش مهارتهای مدیریتی: کارگاه میتواند به کارآفرینان آموزش دهد که چگونه منابع، زمان و تواناییهای خود را برای مدیریت کسب و کار بهینه استفاده کنند.
5. آشنایی با ریسکها و فرصتها: کارآفرینان میتوانند از طریق کارگاه به شناخت بهتر از ریسکهای مختلف کسب و کار، تشخیص فرصتها و مواجهه با چالشهای محتمل آماده شوند.
6. بازارپرسی و بازخورد: این کارگاه فرصتی مناسب برای کارآفرینان ایجاد میکند تا بازخوردهایی از مربیان و همشرکتکنندگان بگیرند و بر پایه آنها استراتژیهای خود را تجدید نظر کنند.
7. پیشگیری از اشتباهات: با شناخت بهتر از مراحل راهاندازی، کارآفرینان میتوانند از اشتباهات رایج در این فرآیند جلوگیری کنند و از تجربیات دیگران بهرهبرداری کنند.
8. آمادهسازی برای موفقیت: با کسب دانش و مهارتهای مورد نیاز از این کارگاه، کارآفرینان آمادگی بهتری برای موفقیت در راهاندازی و رشد کسب و کار خود خواهند داشت.
9. استفاده از منابع موجود: کارگاه میتواند به کارآفرینان کمک کند که منابع مالی، تخصصی و شبکههای موجود را بهرهبرداری بهتری داشته باشند.
10. استفاده از انگیزه و انرژی: کارگاه میتواند کارآفرینان را تحریک کند و انگیزه و انرژی لازم برای شروع یک ماجراجویی کاری را در آنها تقویت کند.
کارآفرینان و مدیران استارتاپی
افرادی که به فکر راه اندازی کسب و کار هستند
مدیران و کارشناسان مراکز رشد و نوآوری
دانشجویان و علاقمندان به کارآفرینی و کسبوکار
امیر جهانی:
دانش آموخته مهندسی صنایع و ارشد مدیریت، دکتری حرفهای کسب و کار از دانشگاه تهران، بیش از ۱۰ سال سابقه مشاوره و راهاندازی کسب و کار در صنایع مختلف و استارتاپها، مدیر و بنیانگذار موسسه رهآوید (مشاور مدیریت، آموزش محور)
هزینه این کارگاه 720.000 تومان است.