SME مخفف عبارت (Small and Medium-sized Enterprises) است و معرف کلیه بنگاه های تجاری کوچک و متوسطی است که در حوزه های مختلفی همچون بازرگانی، کشاورزی، خدماتی، تکنولوژی و… مشغول فعالیت هستند.SMEها مراکز اقتصادی ویژه ای هستندکه بصورت مستقیم و غیر مستقیم بر شاخص های کلان اقتصاد سرزمینشان همچون اشتغالزایی، تولید ناخالص ملی و… تاثیرات مثبت می گذارند. این بنگاه ها یکی از اساسی ترین اجزای مهم و حیاتی رشد اقتصادی کشورها هستند و اهمیت این بنگاه ها در رشد اقتصادی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به خوبی نمایان است.برخی از مزایای این بنگاه ها عبارتند از:
عموما با تعداد نیروی کمی فعالیت میکنند.
این گونه از کسب و کارها نیاز به سرمایه گذاری نسبتاً کمی دارند.
بخشی از امورات بنگاه های بزرگ را می توانند به عهده بگیرند.
تولیدات این مراکز بر اساس نیاز بازار طراحی می شود سپس در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.
سرفصل های این دوره آموزشی عبارتند از:
انتخاب نوع زندگی شغلی
شناسايي فرآيند ارتباطات و عوامل بهبود آن در كسب و كار
ايده يابي و نوآوري
راه اندازي كسب و كارهاي كوچك و متوسط (SME)
اداره كسب و كار هاي كوچك و متوسط
نکات مهم دوره:
دوره شامل یک یا دو دوره حضوری می باشد.
دوره شامل سه دوره به صورت وبینار خواهد بود.
دوره شامل فعالیت های به صورت عملی و حل تمرین و کوئیز می باشد.
تمامی کلاس ها ضبط شده و در صفحه دوره جهت مشاهده قرار خواهد گرفت.
دانشجویان در پایان دوره جهت دریافت گواهی فنی حرفه ای به سازمان فنی حرفه ای جهت آزمون معرفی خواهند شد.
جهت شرکت در وبینار بعد از ورود به سایت به صفحه دوره رفته و کلید ورود به کلاس آنلاین وارد کلاس خواهید شد.
روز و تاریخ کلاس ها توسط پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.
انتخاب نوع زندگی شغلی
شامل تعریف زندگی شغلی، انواع آن، مزایا و معایب آن خواهد بود.
مقدمه ویدئو
نمایشگر ویدیو
00:00
02:06
شناسايي فرآيند ارتباطات و عوامل بهبود آن در كسب و كار
شامل مفاهیم اصلی برقراری ارتباط ،اصول و قوانین ارتباط موثر می باشد.
ايده يابی و نوآوری
شامل مفاهیم اولیه ایده،بازار ، نوآوری ، غربال ایده ها و تکنیک های افزایش خلاقیت می باشد.
راه اندازی كسب و كارهای كوچك و متوسط (SME)
این بخش شامل مراحل راه اندازی کسب و کار ،قوانین و مراجع قانونی کسب و کار و مراحل اخذ مجوز می باشد.
اداره كسب و كارهای كوچك و متوسط
شامل ویژگی و وظایف مدیر ، مدیریت زمان،منابع انسانی و منابع مالی می باشد.