مرکز رسیدگی به امور مساجد

مراجعات متعدد کارگزاران و افراد مرتبط با مسجد به نماینده ولی فقیه و فقدان مرکز و مرجع مقبول، آگاه و نافذ الکلمه برای اجمتع هت پاسخگویی های بروز

۱ مخاطبان مرکز

ائمه جماعت ، گروه‌های بسیج ، متولیان و متصدیان و غیره(آهاد مردم) 

۲ ماموریت‌های مرکز

حفظ قداست مساجد ، تقویت هماهنگ جنبه‌های معنوی و انقلابی و تعلیمی و تبلیغی سلامت و امنیت محیط آن و دور ماندن از منازعات واغتشاشات داخلی

۳ چشم انداز مساجد

  پایگاه‌هایی پررونق، کارآمد و شکوفا برای اسلام و انقلاب، مروج و محور دین و معنویت و اخلاق

۴ چشم انداز مرکز

 مرکزی مقبول، آگاه و نافذ الکلمه در امر مساجد


ضرورت تاسیس مرکز رسیدگی به امور مساجد

مراجعات متعدد کارگزاران و افراد مرتبط با مسجد به ولی فقیه و فقدان مرکز و مرجع مقبول آگاه و نافذ الکلمه نشان دهنده ضرورت تشکیل مرکزی برای رسیدگی به امور مساجد است

 

۱ مخاطبان مشتریان مرکز ابلاغیه رهبری اصولاً مخاطب محور و مشتری مدار است چرا که رهبری خود اشاره مرتبطین با مساجد من جمله ائمه جماعت گروه‌های بسیج متولیان و متصدیان و غیر هم دارند که مراجعات آنها سبب اصلی تشکیل مرکز است بنابراین ضروری است مرکز سوالات نیازها و بایسته‌های آنان را بشناسد و در ارائه خدمات خود به آنان توجه جدی داشته باشد

۲ ماموریت‌های اصلی مرکز ماموریت‌های اصلی مرکز بدین شرحند حفظ قداست مساجد تقویت هماهنگ جنبه‌های معنوی و انقلابی و تعلیمی و تبلیغی سلامت و امنیت محیط آن و دور ماندن از منازعات واقشات داخلی

۳ چشم انداز مساجد در افق عملکرد مرکز پایگاه‌هایی پررونق کارآمد و شکوفا برای اسلام و انقلاب مروج و محور دین و معنویت و اخلاق

۴ چشم انداز مرکز رسیدگی به امور مساجد مرکزی مقبول آگاه و نافذ الکلمه در امر مساجد

[/dt_sc_callout_box]

نمودار سازمانی  ماموریت مرکز

مسئولیت ها و حدود اختیارات حوزه رئیس

۱٫ تهیه نقشه جغرافیایی محله و شناسایی اماکن عمومی، آموزش، تجاری و ………

۲٫ شناسایی نیازمندان واقعی محل، دسته بندی و اولویت بندی نیازهای آن ها و ثبت اطلاعات ایشان در نرم افزار مربوطه

۳٫ شناسایی امدادیاران و نیکوکاران حقیقی و حقوقی و ایجاد بانک های اطلاعاتی و ثبت اطلاعات آنان.

۴٫ ارتباط و تعامل موثر با نیکوکاران و اطلاع رسانی شفاف و به موقع به آن ها در خصوص نحوه بهره گیری از خدمات آن ها و چگونگی هزینه کرد کمک ها.

۵٫ ایجاد مجامع نیکوکاری در محله و بهره گیری از ظرفیت آنان جهت تحقق اهداف مرکز نیکوکاری.

۶٫ برنامه ریزی مشترک با واحد اجرایی کمیته امداد به منظور ارائه خدمات مددکاری به نیازمندان شناسایی شده با رویکرد توانمندسازی.

۷٫ ارائه خدمات مددکاری عمومی به نیازمندان مطابق شیوه های ابلاغی از سوی

مسئولیت ها و حدود اختیارات رئیس مرکز

۱٫برنامه ریزی،سازماندهی،هماهنگی ونظارت برحسن اجرای فعالیتهای مرکز .

۲ .برنامه ریزی و همکاری جهت شناسایی و بهره گیری از ظرفیت و امکانات منطقه در راستای تحقق اهداف مرکز .

۳٫برنامه ریزی وهمکاری جهت شناسایی،جذب ونگهداشت نیکوکاران حقیقی وحقوقی.

۴٫برنامه ریزی در خصوص ایجاد فضای همدلی و همکاری در محل و بسیج امکانات در جهت تحقق اهداف.

۵٫ارتباط وتعامل باامداد امام(ره)،پیگیری حسن اجرای امورواگذار شده از سوی آن نهاد.

۶٫ تبلیغ و ترویج سنت های حسنه اسلامی به ویژه انفاق، احسان، اکرام ایتام، و تقویت حس نوعدوستی، مسئولیت پذیری و مشارکت جمعی در محله.

مسئولیت ها و حدود اختیارات مشاوران رئیس

۸٫ معرفی و ارجاع افراد نیازمند به کمیته امداد جهت بهره مندی از خدمات مددکاری تخصصی.

۹٫ پیگیری اجرای طرح های مشارکت های مردمی طبق شیوه های ابلاغی از سوی

۱۰٫ تبلیغ و ترویج سنت های حسنه اسلامی به ویژه انفاق، احسان، اکرام ایتام، تقویت حس نوعدوستی، مسئولیت پذیری و مشارکت جمعی.

۱۱٫ توزیع کمک های جمع آوری شده در بین نیازمندان با هماهنگی رئیس هیأت عامل و ثبت در سیستم نرم افزار و فرم های مربوطه.

۱۲٫ اطلاع رسانی مستمر و شفاف در خصوص اقدامات مرکز با بهره گیری از امکانات مرکز و در جهت افزایش اعتماد و شارکت عمومی.

۱۳٫ تهیه گزارش های موردنیاز برای هیأت عامل 

۱۴٫ انجام وظایف رئیس هیأت عامل در غیاب ایشان.

۱۵٫ انجام امور محوله در چارچوب وظایف از سوی مافوق.


نمودار سازمانی و چارت ماموریت مرکز

معاونت اجرایی

 ۱ مدیریت فنی مهندسی ۲ مدیریت تکریم ۳ مدیریت تامین و پشتیبانی ۴ مدیریت اداری منابع انسانی ۵ مدیریت امور مالی

معاونت جذب و آموزش

 ۱ مدیریت تامین و تولید محتوا و محصولات آموزشی ۲ مدیریت سنجش ارزیابی و برنامه‌ریزی ۳ مدیریت آموزش و ارتقای کارگزاران مسجد ۴ مدیریت جذب و استقرار

معاونت فرهنگی اجتماعی

 ۱ مدیریت رصد سنجش و طراحی فرهنگی ۲ مدیریت تامین و تولید محتوا و محصولات فرهنگی ۳ مدیریت برنامه‌های فرهنگی اجتماعی ۴ مدیریت پایگاه تخصصی مسجد

دفتر طرح و برنامه

۱ واحد طراحی جامع و واحد برنامه‌ریزی ۳ واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات

دفتر طراحی و استقرار نظام مالی و حسابرسی

 ۱ استقرار نظام مالی و حسابرسی

دفتر نظارت و ارزیابی

 ۱ واحد سنجش و ارزیابی مساجد ۲ واحد بانک اسناد ۳ واحد صیانت و حل اختلاف

مدیریت هسته گزینش

۱ هسته گزینش

مدیریت روابط عمومی

 ۱ مدیریت روابط عمومی

مدیریت حراست

 ۱ واحد حفاظت فیزیکی ۲ واحد حفاظت اسناد و امنیت فناوری اطلاعات ۳ واحد حفاظت پرسنلی

ابعاد مدیریت و نقش مدیران

ابعاد مدیریت و نقش مدیران

مفاهیم سنتی زمان ، مکان و ساختارهای سازمانی رقابت ، تغییر کرده و هر لحظه در حال تغییر است و مهمترین پدیده حاضر ظهور وگسترش فناوری و تاثیر آن برتمامی جوانب زندگی است و مشغله کارکنان در حوضه کار و زندگی مانع برنامه ریزی بلند مدت بوده و نظارت بر کمیت و کفیت خروجی های مورد انتظار نیز هزینه های زمانی ، انسانی و مالی بالایی را در بر خواهد داشت .

رهبری

هدایت  انگیزش عناصر و پرسنل

برنامه ریزی

تعیین جهت گیریها اهداف و روش دستیابی به آن ها

سازماندهی

تنظیم فرایندکارها، حدود و اختیارات و تزیع منابعش

کنترل

مقایسه فعالیتها با شاخص ها  استانداردها

ابعاد برنامه راهبردی در جایگاه مرکز

علت ترجیح برنامه ریزی راهبردی

علت ترجیح برنامه ریزی راهبردی

ارکان مدیریت راهبردی

 ۱ برنامه ریزی ۲ اجرا  ۳ کنترل


روند برنامه ریزی راهبردی

روند برنامه ریزی عملیاتی

روند برنامه ریزی عملیاتی

برنامه ربزی راهبردی

برنامه ربزی راهبردی

برنامه ریزی استراتؤیک

برنامه ریزی استراتؤیک


برنامه راهبردی راهبرد اول

برنامه های سند استراتژیک مرکز

مدیریت تامین محتوای آموزشی


·        طراحی، تکمیل و بروز رسانی نظام جامع آموزشی مرکز و ارائۀ آن جهت تصویب به شورای آموزشی مرکز.

·        طراحی و تدوین خط مشی آموزشی مرکز در مقاطع مختلف و ارائۀ آن به شورای آموزش جهت تصویب.

·        بررسی نیازها و بایسته­ های مخاطبین و هدف­ گذاری آموزشی برای سطوح مختلف آنان.

·        تعیین سرفصل­ های آموزشی مرکز و ارائۀ سفارش جهت تولید یا تامین محتوای مرجع و کاربردی آموزشی در هر یک از سرفصل­ ها و محورهای آموزشی

·        ارتباط ­گیری مستمر با مراکز و افراد حقیقی تولید کنندۀ محتواها و محصولات آموزشی جهت تامین نیازهای مرکز.

·        ارائۀ سفارش و تامین و تولید محصولات آموزشی مکمل برای مخاطبین برنامه­ های آموزشی مرکز و ذیل هر یک از سرفصل­ ها و محورهای آموزشی


برنامه های راهبرد کوتاه مدت


راهبرد اول توانمندسازی ائمه جماعت و سایر کارگزاران مسجد در راستای استقرار کارگزارانی برخوردار از شایستگی‌های مطلوب در مساجد استان

راهبرد دوم فرهنگ سازی در راستای افق گشایی و انگیزش مساجد در مسیر بهبود و تعالی و ضرورت تقویت جایگاه مسجد در ارزش‌ها و نگرش‌ها و حضور فعال و اثرگذار مردم در مساجد

راهبرد سوم الگوسازی در راستای ضرورت افزایش گستره نفوذ مهندسی کارکردا و تقویت همگرایی شبکه‌های مساجد استان

 راهبرد چهارم جوانسازی در راستای ضرورت ایجاد انسجام یکپارچگی و تقویت اثربخشی مثبت عملکرد دستگاه‌ها نسبت به مساجد

 راهبرد پنجم شبکه سازی جهت تقویت و گسترش ظرفیت ماموریتی و مرجعیت مرکز نسبت به مساجد

راهبرد ششم هماهنگ سازی دستگاه‌ها جهت استقرار کارگزارانی برخوردار از شایستگی‌های مطلوب در مساجد استان

راهبرد هفتم آماده سازی مرکز جهت تقویت و گسترش ظرفیت ماموریتی و مرکزیت مرکز نسبت به مساجد استان

راهبرد اول

توانمندسازی ائمه جماعت و سایر کارگزاران مسجد

در راستای ضرورت استقرار کارگزارانی برخوردار از شایستگی‌های مطلوب در مساجد استان

راهبرد دوم

 فرهنگ سازی

در راستای ضرورت افق گشایی و انگیزش مساجد در مسیر بهبود و تعالی و ضرورت تقویت جایگاه مسجد در ارزش‌ها و نگرش‌ها و حضور فعال و اثرگذار مردم در مساجد

راهبرد سوم

الگوسازی

در راستای ضرورت افزایش گستره نفوذ مهندسی کارکردها و تقویت همگرایی شبکه‌های مساجد استان

راهبرد چهارم

جوانسازی

در راستای ضرورت استقرار جوانانی برخوردار از شایستگی‌های مطلوب در مساجد استان

راهبرد پنجم

شبکه سازی

در راستای ضرورت افزایش گستره نفوذ مهندسی کارکردها و تقویت همگرایی شبکه‌های مساجد استان

راهبرد ششم

هماهنگ سازی دستگاه‌ها

در راستای ضرورت ایجاد انسجام یکپارچگی و تقویت اثربخشی مثبت عملکرد دستگاه‌ها نسبت به مساجد

راهبرد هفتم

آماده سازی مرکز

در راستای ضرورت تقویت و گسترش ظرفیت ماموریتی و مرکزیت مرکز نسبت به مساجد استان

موقعیت مکانی مساجد

رصد فعالیتها با شاخص های  استانداردها

برنامه های راهبرد بلند مدت


مدیریت تامین محتوای آموزشی


·        طراحی، تکمیل و بروز رسانی نظام جامع آموزشی مرکز و ارائۀ آن جهت تصویب به شورای آموزشی مرکز.

·        طراحی و تدوین خط مشی آموزشی مرکز در مقاطع مختلف و ارائۀ آن به شورای آموزش جهت تصویب.

·        بررسی نیازها و بایسته­ های مخاطبین و هدف­ گذاری آموزشی برای سطوح مختلف آنان.

·        تعیین سرفصل­ های آموزشی مرکز و ارائۀ سفارش جهت تولید یا تامین محتوای مرجع و کاربردی آموزشی در هر یک از سرفصل­ ها و محورهای آموزشی

·        ارتباط ­گیری مستمر با مراکز و افراد حقیقی تولید کنندۀ محتواها و محصولات آموزشی جهت تامین نیازهای مرکز.

·        ارائۀ سفارش و تامین و تولید محصولات آموزشی مکمل برای مخاطبین برنامه­ های آموزشی مرکز و ذیل هر یک از سرفصل­ ها و محورهای آموزشی

برنامه­ ریزی به منظور اداره بهینه امور

       برنامه­ ریزی به منظور اداره بهینه امور آموزشی، توانمندسازی و مهارت­ افزایی ائمه جماعات و کارگزاران مساجد با همکاری واحدهای ذیربط.

برنامه­ ریزی به منظور اداره بهینه امور

       برنامه­ ریزی به منظور اداره بهینه امور آموزشی، توانمندسازی و مهارت­ افزایی ائمه جماعات و کارگزاران مساجد با همکاری واحدهای ذیربط.

برنامه­ ریزی به منظور اداره بهینه امور

       برنامه­ ریزی به منظور اداره بهینه امور آموزشی، توانمندسازی و مهارت­ افزایی ائمه جماعات و کارگزاران مساجد با همکاری واحدهای ذیربط.

برنامه­ ریزی به منظور اداره بهینه امور

       برنامه­ ریزی به منظور اداره بهینه امور آموزشی، توانمندسازی و مهارت­ افزایی ائمه جماعات و کارگزاران مساجد با همکاری واحدهای ذیربط.

برنامه­ ریزی به منظور اداره بهینه امور

       برنامه­ ریزی به منظور اداره بهینه امور آموزشی، توانمندسازی و مهارت­ افزایی ائمه جماعات و کارگزاران مساجد با همکاری واحدهای ذیربط.

برنامه­ ریزی به منظور اداره بهینه امور

       برنامه­ ریزی به منظور اداره بهینه امور آموزشی، توانمندسازی و مهارت­ افزایی ائمه جماعات و کارگزاران مساجد با همکاری واحدهای ذیربط.


آموزش کانون های خدمت رضوی آذربایجان غربی:

مفاهیم سنتی زمان ، مکان و ساختارهای سازمانی رقابت ، تغییر کرده و هر لحظه در حال تغییر است و مهمترین پدیده حاضر ظهور وگسترش فناوری و تاثیر آن برتمامی جوانب زندگی است و مشغله کارکنان در حوضه کار و زندگی مانع برنامه ریزی بلند مدت بوده و نظارت بر کمیت و کفیت خروجی های مورد انتظار نیز هزینه های زمانی ، انسانی و مالی بالایی را در بر خواهد داشت .

آموزش سامانه۰۱۳

آموزشهای خود را انتخاب و با برگزاری آزمون گواهینامه دریافت نمایید

آموزش سامانه۰۱۲

آموزشهای خود را انتخاب و با برگزاری آزمون گواهینامه دریافت نمایید

آموزش سامانه۰۱۳

آموزشهای خود را انتخاب و با برگزاری آزمون گواهینامه دریافت نمایید

آموزش سامانه۰۱۴

آموزشهای خود را انتخاب و با برگزاری آزمون گواهینامه دریافت نمایید

آموزش سامانه۰۱۳

آموزشهای خود را انتخاب و با برگزاری آزمون گواهینامه دریافت نمایید

آموزش سامانه۰۱۲

آموزشهای خود را انتخاب و با برگزاری آزمون گواهینامه دریافت نمایید

آموزش سامانه۰۱۳

آموزشهای خود را انتخاب و با برگزاری آزمون گواهینامه دریافت نمایید

آموزش سامانه۰۱۴

آموزشهای خود را انتخاب و با برگزاری آزمون گواهینامه دریافت نمایید

 


آموزش های رایگان استان آذربایجان غربی

که در مساجد، خیریه ها، سرای محله و کانون های اجتماعی مختلف در صف جامعه با هدف شناسایی افراد و خانواده های نیازمند و احصاء مشکلات و نیازها جهت برطرف کردن آنها توسط خادمیاران تخصصی و خیرین تشکیل و اقدام می نمایند.


فرایند کاری