مهارت هایی که در باشگاه می آموزید

 

مهارت مربیگری ۱
مفهوم کوچینگ، فرآیند کوچ یا رهیاری

 

مهارت مربیگری ۲- ۳ -۴
حضور در لحظه و مدیریت احساسات

در فرایند کوچینگ نیازمند انجام پنج مهارت اصلی هستیم. اولین مهارت، حضور در لحظه و مدیریت احساسات است. در این مرحله رهیار نیاز به آماده سازی اولیه و پاکسازی ذهنیت خود دارد. زیرا بسیار مهم است که رهیار در طول جلسه کاملا حاضر و روی مباحث متمرکز باشد که یکی از بهترین تمرین­ها برای تقویت تمرکز، انجام مدیتیشن است.

 

مهارت مربیگری ۵
شنیدن همدلانه

خوب گوش دادن، هنر و مهارتی است که نیاز به تمرین و تمرکز دارد. این مهارت لازمه یک رهیار خوب است. رهیار باید بتواند شنونده فعال و صبوری باشد و دیگران را بدون قضاوت و پیش زمینه ­ای بشنود.

 

مهارت مربیگری ۶
بکارگیری چارچوب ذهنی رشد

در این ویدیو با دو نوع تفکر آشنا خواهید شد: چارچوب ذهنی ثابت و چارچوب ذهنی رشد

افراد با ویژگی­های مادرزادی بدنیا می­آیند و برخی بدون تغییر این ویژگی­ها، در مسیر زندگی با قوانین ثابت حرکت می­کنند. برخی افراد هم از این چارچوب فراتر می­روند تا استعدادهای خود را پرورش دهند و با پشتکار و اعتماد به نفس بیشتر، به اهداف و راه­حل­های جدیدتری دست یابند.

 

مهارت مربیگری ۷
پرسیدن سوالات اکتشافی

وظیفه یک رهیار، هدایت و راهنمایی افراد برای کشف مسیرهای هدف، بدون القاء نظرات شخصی خود است. بدین معنی که یک رهیار نباید طرز تفکر خود را به دیگران تحمیل کند بلکه باید با پرسیدن سوالات خوب و راهنمایی فرد، او را برای رسیدن به جوابی که متعلق به خودش است کمک نماید.

 

مهارت مربیگری ۸
دادن بازخورد آینده نگر (فیدفوروارد)

افراد معمولا عادت دارند که به دنبال اشتباهات یکدیگر بگردند ولی این کار جز القاء حس تحقیر و ناتوانی به فرد، هیچ راه حلی ارائه نمی­دهد. در این مهارت، یاد می­گیریم که به فرد کمک کنیم تا شکست قبلی را تجربه نکند و با ارائه بازخوردهای مثبت، او را به موفقیت نزدیک­تر نماییم. آینده دست­یافتنی و قابل اصلاح است پس می­توانیم با ارائه این نوع از بازخورد، به افراد کمک کنیم تا بهتر از گذشته عمل نمایند.

 

مهارت مربیگری ۹
جمع بندی

 

بازخورد‌ها
آپلود بازخورد‌ها۲(حداکثر حجم فایل آپلودی: ۱۵۰M)

 

محتوای درس

آزمون جلسه نهم مهارت مربیگری

 

Course Reviews

نامعلوم

ratings
  • 5 stars0
  • 4 stars0
  • 3 stars0
  • 2 stars0
  • 1 stars0

No Reviews found for this course.

شرکت در دوره
  • تومان100,000
  • 150 روز

اساتید

1 دانشجو ثبت نام کرد

Search Courses