توانمند سازی و ارتقای تاب آوری فرهنگی اجتماعی شهروندان

توانمند سازی و ارتقای تاب آوری فرهنگی اجتماعی شهروندان

توانمند سازی و ارتقای تاب آوری فرهنگی اجتماعی شهروندان

شرکت آموزش و پژوهش بیلگی سایار
توانمند سازی و ارتقای تاب آوری فرهنگی اجتماعی شهروندان 

در باشگاه مجازی شهر هوشمند

 ازطریق

آموزشهای مشارکتی و همگانی حقوق شهروندی

دفتر تحقیق و توسعه سرمایه انسانی

 

تاب آوری فرهنگی اجتماعی

مقدمه :

باور همگان این است که برای کنترل جنگ، ترویج صلح و پیشرفت و آبادانی جوامع، باید نگرش‌ها و بینش‌ها را اصلاح کرد، تا انسانها صلح جویانه بیاندیشند و برای پیشرفت و آبادانی محیط زندگی خود و افزایش تاب آوری جامعه خود ، عالمانه مشارکت و تلاش کنند.

 

از آنجاکه :

  • امروزه بخصوص آموزش مهارتهای اساسی زندگی ، به عنوان مرکز ثقل تمام عناصر و مولفه های توسعه پایدار قلمداد شده و موتور حرکت تمام شئون زندگی انسانهاست.
  • آموزش استعدادها و توانایی های خدادادی انسان ها را شکوفا ساخته و به آنها کمک می کند تا مراتب تعالی و کمال را بصورت تدریجی طی کنند.
  • آموزش در بیرون کشیدن مردم از فقر و ناتوانی و استیصال و همچنین در مسائل مربوط به سلامت، سبک و شیوه زندگی، کسب اعتماد به نفس برای حل مسائل و مشکلات روزمره و افزایش امید به زندگی و تاب آوری تاثیر گذار است.
  • آموزش روحیه مشارکت جویی و مشارکت پذیری در تمام امور جامعه را افزایش داده و ظرفیت تحمل تفاوت ها و انتقاد از نابرابری ها و تاب آوری را توسعه می دهد.
  • آموزش ظرفیت کاربری پایدار منابع طبیعی و صیانت از اکوسیستم های مختلف را افزایش داده و موجب حفاظت، مصرف صحیح آب و انرژی و درک مردم از تغییرات اقلیمی و زیست محیطی شده است.
  • آموزش در روشهای زراعی پایدار و درک مفاهیم تغذیه سالم و حفاظت از منابع طبیعی، تنوع زیستی و جلوگیری از اتلاف منابع و کاهش تولید زباله ، نقش اساسی دارد.

 

لذا ایجاد دسترسی برابر به آموزش فراگیر، باکیفیت و متناسب با تواناییهای اقتصادی جامعه، در کاهش نابرابری های اجتماعی و اقتصادی، اثر جدی داشته و در رشد و تعالی اجتماعی، پویایی اقتصادی، توسعه کارآفرینی و اشتغال بسیار ضروری و پر اهمیت میباشد.

بنابراین برای رسیدن به جامعه تاب آور باید افراد، خانواده‌ها و سازمان های تاب آور داشت و به همین منظور این شرکت طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی را در سطح استان از طریق ایجاد و راه اندازی سامانه مجازی پنجره واحد آموزش و توانمندسازی برای ارایه خدمات مشاوره،استعدادیابی و آموزش و توانمندسازی برای ذینفعان سازمانهای حامی (کمیته امداد امام، بنیاد شهید و ایثارگران، بهزیستی و …) و متولی و خدمات عمومی (آموزش و پرورش، شهرداری، ورزش و جوانان و …) و سازمانهای مردم نهاد (موسسات خیریه، انجمنها و سمنهاو …) پیشنهاد میدهیم.

محور برنامه‌های حوزه حقوق شهروندی و اجرای طرح توان افزایی و تاب آوری فرهنگی اجتماعی شهروندان   

  • اجرای طرح ملی تاب آوری اجتماعی زنان در معرض آسیب های اجتماعی با مشارکت معاونت امور زنان ریاست جمهوری و همکاری ۲۷ سازمان مردم نهاد
  • طرح تاب آوری زنان نه تنها موجب افزایش قدرت تحمل و سازگاری فرد در برخورد با مشکلات می شود بلکه مهم تر از آن منجر به حفظ و ارتقای سلامت روانی فرد دارای مشکل خواهد شد.
  • از آنجایی که بانوان از جمله اقشار آسیب پذیر جامعه محسوب می شوند، توانمند سازی آنان از طریق مداخلات آموزشی و مشاوره ای می تواند راهکار مناسبی در راستای ارتقای تاب آوری اجتماعی باشد.
  • میتوان کاهش خشونت ها و اختلافات در خانواده ها و اجتماع را از مهم ترین رویکردهای این طرح عنوان کرد و یکی از معضلات و چالش های موجود که زمینه بسیاری از آسیب هاست، کاهش تحمل مردم در مواجهه با مشکلات است.
  • تاب آور شدن افراد به این معنا نیست که آنها آزار و رنج کمتر را نسبت به سایر مردم تجربه کنند، بلکه آنها می توانند با فراگیری آموزش های لازم مشکلات خود را مدیریت کرده و در رویارویی با مسائل قوی ظاهر شوند.
  • تاب آوری اجتماعی از مولفه‌های سلامت اجتماعی است و تاب آوری اجتماعی‌ جامعه ما به دلایل مختلف پایین آمده و افراد در شرایط عصبی، عصبیت خود را از خانه به جامعه و از جامعه به خانه منتقل می‌کنند.
  • کاهش خشونت و نزاع‌ در خانواده و جامعه از جمله اهداف این طرح میباشد و مفهوم تاب آوری از سه بعد قابل بررسی می باشد که شامل افزایش ظرفیت چیره شدن بر ناملایمات، پذیرش واقعیت موجود و منطبق شدن به معنای درس آموختن از تجربیات گذشته و تنطیم کردن خود با چالش‌های آینده در زندگی است و توانایی ایجاد توانمندی برای مقابله با بحران‌های آتی را نیز شامل می شود.
  • افراد تاب آور قادر هستند مهارت‌ها و توانایی‌های خود را برای فائق آمدن بر مسائل به کار گیرند و خود را پس از رویارویی با چالش‌ها بازیابی کنند و افراد تاب آور به جای ناامید شدن یا پنهان کردن مشکلات و یا اتخاذ استراتژی‌های ناسالم مقابله، با مشکلات پیش رو به درستی مقابله می‌کنند.
  • این طرح در قالب کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود که در مرحله اول، جمعی از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد درباره مفاهیم و روش‌های ارتقای تاب آوری آموزش می‌بینند و سپس این آموزش‌ها با شیوه‌های مختلف از جمله بروشورهای آموزشی و کلیپ‌های آموزشی گستره بیشتری پیدا می‌کند.
  • در مرحله اجرای این طرح، تعدادی تسهیل گر برای برگزاری کارگاههای آموزشی به مدت چتد ساعت آموزش می بینند و در مرحله بعد این کارشناسان با حضور در جوامع محلی در معرض آسیب، آموزش های مورد نیاز و لازم را به زنان و خانواده های در معرض خطر ارائه می کنند.
  • این طرح که تاکنون از نگاه روانشناسی مورد بررسی قرار می‌گرفت اما رویکرد این طرح از سال جاری اجتماعی خواهد بود.
  • دانش، نگرش، خلاقیت و توان مدیریتی از جمله مواردی که برای مواجه شدن با مشکلات است، کسب مهارت برای مدیریت احساسات در برابر ناملایمات و مشکلات یکی از مواردی است که باید در فرا روی فرد در جامعه و خانواده قرار گیرد.
  • مراجعه کارآمد و بکارگیری تمهیدات مناسب در برابر مشکلات و معضلات، شناسایی شیوه‌های مناسب و خلاقانه، توان‌افزایی فردی و جمعی با محوریت بانوان، مشارکت حداکثری بانوان، تقویت تعاملات اجتماعی جوامع محلی و … از جمله اهداف این طرح می‌باشند.
  • با تعامل بین اداره‌کل بهزیستی، اداره‌کل امور اجتماعی و سایر نهادهای مرتبط با این حوزه ، آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.
  • ۶ رویکرد و ۱۲ محور برنامه‌های حوزه زنان : تقویت و تحکیم خانواده مبتنی بر شاخصه‌های اسلامی، هماهنگی و نظارت بر عملکرد اجرایی استان با موضوع زنان، کودکان و جوانان، پیگیری رویکرد برنامه‌های توانمندی زنان، پیگیری و هماهنگی برنامه‌های سلامت و بهداشت زنان و …
  • در اجرای تحکیم خانواده و تعالی خانواده یکی از برنامه‌های اداره‌کل امور بانوان باید از جزیره‌ای عملکردن پرهیز کنیم.
  • اجرای طرح الگوی مدیریت مصرف، اجرای طرح سفیران فرهنگی، آگاه‌سازی زنان مطلقه، ارتقای سلامت زنان، اجرای طرح مهارت‌های زندگی، بررسی سند جامع زنان و … از دیگر برنامه‌ها هستند.
  • راه‌اندازی چهار نمایشگاه فصلی برای توانمندسازی و اشتغال حوزه زنان , اعطای تسهیلات خوداشتغالی به بانوان , آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج , پیگیری ساماندهی مراکز مشاوره به صورت استانی هستیم، همچنین راه‌اندازی مرکز اشتغال
  • کنگره زنان شهید و ایجاد بانک اطلاعاتی زنان سیاسیون از دیگر اقدامات است
  • زنان در معرض بیشترین آسیب های اجتماعی نظیر افسردگی و بیماری های روانی قرار دارند و طرح تاب آوری زنان نه تنها موجب افزایش قدرت تحمل و سازگاری آنان در برخورد با مشکلات می شود بلکه مهم تر از آن منجر به حفظ و ارتقای سلامت روانی زنان دارای مشکل خواهد شد.
  • کاهش خشونت ها و اختلافات در خانواده ها و اجتماع از مهم ترین رویکردهای این طرح است.
  • ایجاد صندوق های خرد زنان در استان ، تامین اعتبار برای این صندوق ها به منظور ایجاد اشتغال برای زنان روستایی که یکی از راههای توسعه کلیدی در روستاها، جلوگیری از مهاجرت و ایجاد اشتغال توانمندسازی و بهبود کارکرد زنان در مدیریت، تصمیم گیری و اجرا در محیط خانواده و جامعه روستایی است.
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی و رشد حاشیه‌نشینی و سکونت در بافت‌های ناکارآمد استان‌ مهاجرپذیر که محلی برای شکل‌گیری و گسترش آسیبهای اجتماعی است.
  • امار خام از وضعیت موجود در حوزه اشتغال و بیکاری، طلاق، اعتیاد، سلامت و بهداشت و غیره جمع‌آوری شده
  • جوامع محلی سرمایه‌ها و استعدادهایی دارند که گاهی به تنهایی نمی‌تواند مشکلات آنها را برطرف کند بنابراین باید مسئولان هم در کنار آنها قرار بگیرند. این طرح به بهبود فضای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی عمرانی در این جوامع منجر میشود.
  • ارتقاء آگاهی‌ها و سطح سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی زنان و خانواده‌هادر راستای فزایش تاب‌آوری اجتماعی خانواده‌ها در مقابل آسیب‌های اجتماعی و تعارضات خانوادگی است.
  • این طرح به بانوان کمک می‌کند تا در صورت وقوع مشکل، مهارت رویارویی با مشکل را داشته باشند به نحوی که رویکردهای خانواده دچار اخلال و خدشه نشود.
  • مسائل، مشکلات و آسیب‌های حوزه بانوان و خانواده در همه مناطق کشور یکسان نیست و از این رو تلاش می‌شود برای حل این مشکلات از روش‌های منطقه‌ای و جامعه‌محور استفاده شود.
  • طرح با هدف توان افزایی و توانمندسازی گروه‌های در معرض آسیب با همکاری سازمان‌های مردم نهاد در سطح استان علاوه بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی، به منظور اشتغال‌زایی و کارآفرینی بانوان، پرداخت تسهیلات کم بهره در دستورکار قرار دارد.
  • ظرفیت‌های کم نظیر روستاها برای اشتغال‌زایی که به منظور توانمندسازی جوامع روستایی تسهیلات اشتغالزایی تا سقف ۲ میلیارد تومان به تعاونی های روستایی پرداخت ‌شود.
  • حمایت از تشکل‌های محلی و ارتقاء سطح مشارکت مردمی از اهداف و اولویت‌های دولت است که در این راستا تلاش می‌شود با واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های به سازمان‌های مردم نهاد از توان تخصصی سمن‌ها برای پاسخ به مطالبات مردمی بهره ببریم.

 

ضرورت:

با عنایت یه اینکه مباحث مورد نظر جزو فعالیتهای آموزشی و فرهنگی بوده و هرگونه آموزش در حوضه توانمندسازی مستلزم هزینه میباشد بنابراین با لحاظ حداقل هزینه برای هر دوره ( برای هر نفر ساعت چهار هزار تومان ) و در نظر گرفتن اینکه هر فرد سالانه بمدت ۱۵ ساعت آموزش نیاز داشته باشد در اینصورت مبلغ لازم برای آموزش هر فرد معادل (۶۰۰۰۰ تومان) خواهد بود که با استفاده از بسته پیشنهادی ( توانمند سازی ) می توان سالانه چند صدمیلیون تومان در هزینه های آموزش صرفه جویی نمود.                                                                                         یک نفر دوره

 

بدینصورت که اگر تعداد ۱۰۰۰۰ نفر لحاظ کنیم هزینه های آموزشی مورد نیاز فقط برای این دوره , معادل (۰۰۰/۰۰۰/۰۶۰) تومان خواهد شد که در صورت استفاده از روشهای پیشنهادی , معادل چندصد میلیون تومان در هزینه های اجرایی صرفه جویی به عمل خواهد آمد.                                                             درسال

 

پیشنهاد:

با توجه به محتوای بسته پیشنهادی (شجره طوبی) که شامل ۱۲ + ۶  موضوع آموزشی و فرهنگی میباشد میتوان :

  • در شیوه آموزش : تعداد ۱۲ موضوع , بصورت منظم در طی ۱۲ ماه و در هرماه یک موضوع , بصورت دوره های آموزشی اجرا شود.
  • در حوزه فرهنگ: تعداد ۶ موضوع , بصورت موضوعی در مناسبتهایی خاص , طی سا ل بصورت مسابقه و جشنواره برگزار شود.

                               مهارتهای زندگی مهارتهای ارتباطی سواد رایانه سواد آموزش سواد رسانه

دوره کارآفرینی و کسب و کار – دوره تجارت الکترونیک – دوره فنون مذاکره – دوره آموزش خلاقیت و نوآوری– دوره مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد – دوره پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اسلامی– دوره روش های کار تیمی – دوره  حقوق شهروندي – دوره شهروند الکترونیک – دوره راه اندازي کسب و کارهای اینترنتی

 

اگر به طور متوسط هر فرد در هر روز نیم ساعت آموزش را از طریق سیستم پیشنهادی مذکور طی نماید , در ماه میتواند محتوای ۱۵ ساعت آموزش را فرا بگیرد. ( معادل آموزش در نظر گرفته شده برای هر فرد در یکسال خواهد بود ).

 

با توجه به اینکه مجموعه پیشنهادی که شامل ۱۸ لوح فشرده میباشد و با قیمت ۶۰۰۰۰ تومان به آن سازمان قابل واگذاری است, بنابر این برای آموزش اقشار با در نظر گرفتن تعداد ۱۰۰۰۰ نفر , جمع کل هزینه بسته های ارائه شده معادل ۰۰۰/۰۰۰/۵۰۰ تومان خواهد بود. ( چیزی معادل کل هزینه یکسال آن سازمان برای فقط ۱۵ ساعت ).

اگر قرار باشد از مبلغ بسته ارائه شده معادل ۵۰ درصد آن بصورت نقدی پرداخت و ۵۰ درصد آن نیز بصورت تهاتری ارائه گردد خواهیم توانست با هزینه آموزش فقط یک دوره برای کارکنان , هزینه یکسال آموزش معادل ۱۲ دوره و ۶ جشنواره را صرفه جویی کرد.

با توجه به مبلغ (۰۰۰/۰۰۰/۶۰۰)  تومان که برای یک سال کلیه ذینفعان ( تعداد ۱۰۰۰۰  نفر ) هزینه میگردد , هزینه کلیه کارمندان در یک ماه حدودا معادل ۰۰۰/۰۰۰/۵۰ تومان خواهد شد که به ازای هر نفر ۵۰۰۰ تومان خواهد شد. (کمتر از ۱۰% )

 

روش :

بدلیل اینکه هر فرد برای هر دوره مبلغ ۶۰۰۰ تومان پرداخت مینماید بنابر این در کاربردی نمودن محتواهای ارائه شده نیز نهایت دقت را خواهد نمود که در نتیجه موجب اثر بخش بودن طرح اجرایی و متعاقبا موجب رضایتمندی شهروند و افزایش کارایی و بهره وری شده و در نهایت تاب آوری را بدنبال خواهد داشت.

 

برای ایجاد و تقویت روحیه مشارکت اقشار هر فرد با پرداخت مبلغ ۶۰۰۰ تومان حق ثبت نام , در قرعه کشی (تا ۱۰۰۰) برابری جایزه شرکت داده خواهد شد.

 

درامد :

 

 

 

جایزه در هر ماه : برای هر نفر سه میلیون تومان پول نقد یا پانزده میلیون تومان تخفیف خدمات خرید کالا و یا سی میلیون تومان استفاده از خدمات و محصول فرهنگی

یعنی اینکه هر فرد ماهانه در یک آزمون شرکت خواهد نمود و برای هر آزمون شش هزار تومان هزینه شرکت در آزمون داده در صورت برنده شدن تا هزار برابر جایزه خواهد گرفت.

و با توجه به اینکه این فرد طی یکسال با شرکت در ۱۲ نوبت آزمون فقط ۷۲۰۰۰ تومان هزینه خواهد کرد در صورت برنده شدن در همه موارد جایزه ای معادل ۰۰۰/۰۰۰/۳۶ تا ۰۰۰/۰۰۰/۷۲ تومان جایزه خواهد گرفت که بسیار کلان بوده و میتواند با مشارکت در پروژه های سرمایه گذاری سالانه تا هفتصدو بیست میلیون تومان نیز سود کسب نماید.

 

بنابر این میتوان با تشویق و مشارکت آهاد در همگانی نمودن توانمندسازی اقشار در حوزه های فرهنگی و اجتماعی با انگیزشی و خودجوش کردن یادگیری این آموزش ها , افزایش میزان اثر بخشی و بهره وری خدمات و کیفیت معیشت و در نهایت , افزایش تاب آوری اجتماعی را شاهد بود .

 

 

در نتیجه:

با اعطای جوایز نفیس در متقاضیان انگیزه اولیه ورود و بکارگیری محتوا ایجاد و تقویت خواهد شد. بطوریکه این فعالیت بصورت عادات و جزو روزمرگی فعالیتها گردیده و خواهد توانست در افزایش تاب آوری جامعه نقش بسیار مهمی ایفا نماید.

 

اگر هرفرد بتواند هرروز موردی را یاد گرفته و در امورات زندگی خود بکار بگیرد خواهد توانست در طی یک سال حداقل ۳۶۰ مورد از موارد موجود در جامعه را تحلیل و در صورت امکان اصلاح و بهینه نماید.

 

در نتیجه می توان فقط با هزینه پنج جشنواره کل محتوا را خریداری و در اختیار کارکنان قرار داده و حدود چندصد میلیون تومان صرفه جویی کرده و چندین میلیارد تومان ارزش افزوده ایجاد کرد.

 

بی شک مهمترین پدیده حاضر ظهور و گسترش فناوری اطلاعات و تاثیر آن بر تمامی جوانب زندگی بشر است.

مفاهیم سنتی زمان ، مکان و ساختارهای سازمانی رقابت ، تغییر کرده و هر لحظه در حال تغییر است.

 

ضروری است سازمانها بطور مداوم با توجه به اهداف کمی و کیفی خود نسبت به باز تولید روش ها و فرایندها و امکانات ، برای تطبیق خود با ساختارهای جدید و متنوع اقدام نمایند تا از این طریق به حفظ موجودیت سازمان ، رقابت پذیری و افزایش بهره وری ، در راستای دستیابی به اهداف سازمان ، کمک کنند .

 

در این راستا نیروی انسانی مهمترین رکن سازمان را تشکیل میدهد و تمامی اجزای سازمان شامل فرایندها ، امکانات ، و حتی اهداف سازمان تحت تاثیر کیفیت انسانی قرار دارد. از این رو شناخت استعدادها ، دانش ، مهارت و علایق نیروی انسانی و تقویت آن با آموزش در راستای اهداف سازمان و مدیریت منابع انسانی همیشه مورد توجه بوده و در عصر حاضر این ضرورت بسیار آشکارتر است .

بعلاوه ضرورت دارد در گزینش و سنجش نیروی انسانی کاستی ها و نیازهای آموزشی فرد به درستی تشخیص داده شده و براساس آن اقدام به طراحی دوره های آموزشی گردیده و پس از طی دوره های آموزشی با سنجش دقیق , میزان اثر بخشی دوره آموزشی تائید شود.

 

همچنین مشغله کارکنان در حوضه کار و زندگی مانع برنامه ریزی بلند مدت بوده و در صورت انجام این کار , نظارت بر کمیت و کفیت خروجی های مورد انتظار نیز مقوله های قابل اعتنایی میباشند که در صورت امکان و انجام نیز هزینه های زمانی ، انسانی و مالی بالایی را در بر خواهد داشت .

 

هر سیستمی امروزه با نفوذ فناوری اطلاعات در صورت به هنگام سازی و استفاده بهینه از این ابزار به نحو موثری پویا و بهره ور میگردد. لذا , شناخت دقیق اجزای سیستم و نقاط ضعف و قوت و استفاده مناسب از فناوری اطلاعات در جهت تقویت نقاط قوت و برطرف نمودن نقاط ضعف ، کوتاه تر کردن مسیرهای ارتباطی و تسهیل فرایندها , در مجموع مهندسی مجدد فرایندهای مبتنی بر فناوری اطلاعات را تشکیل میدهد .

 

طبعا در صورت طرح ریزی و پیاده سازی دقیق و آرایش مجدد فرایندها با استفاده از نرم افزاری مناسب , استفاده از امکانات سخت افزاری متناسب با آن نیز ضروری است. لیکن در گام اول شناخت دقیق سیستم و ارایه طرحی مناسب در جهت اصلاح و بهبود فرایندها ، اولویت بالاتری نسبت به تجهیز مرکز به امکانات سخت افزاری خواهد داشت.

 

به منظور کمک به مدیریت منابع انسانی و سازمانها , ایجاد ( آزمایشگاه نیروی انسانی ) مبتنی بر فناوری اطلاعات ضروری میباشد تا به کمک آن مدیران و متولیان سازمانها قادر باشند با روشهای علمی ، دقیق ، سریع و کم هزینه بواسطه شناخت نیروی انسانی , مدیریت مناسب را در استخدام ، جایگذاری ، آموزش و هدایت منابع انسانی اعمال نمایند .

 

در این راستا طراحی سامانه جامع سنجش و توانمند سازی نیروی انسانی ، تدوین و تولید ویژگی های هر شغل و خصوصیات لازم برای هر شغل و همچنین ایجاد دوره های آموزشی ضروری و حذف دوره های غیر ضروری و جهت دهی آنها ، باعث خواهد شد که نیل به سمت اهداف سازمانها آسان شود.

ماده ۱ موضوع تفاهم نامه:

راه اندازی باشگاه مجازی ارائه خدمات مشاوره , آموزش و ارزیابی و توانمند سازی مهارتهای فرهنگی و کارآفرینی و کسب و کار برای حداقل۱۰۰۰۰ نفر از جامعه بانوان استان برحسب سرانه بودجه بندی( سال اول ۲۰% و سال دوم ۳۰% و سال سوم۵۰% )

 

ماده ۲ اهداف تفاهم نامه:

  • ایجاد صندوق رفاه و حمایت از فرصتها و طرحهای کارآفرینی و کسب و کار نوآورانه اعضای باشگاه.
  • برگزاری ایده شوهای کسب و کار و مشاوره و پشتیبانی از ایده های مرتبط با مشاغل کوچک و خانگی.
  • برگزاری مسابقات و جشنواره های متنوع الکترونیکی آنلاین و ایجاد انگیزه و مشارکت در فعالیتهای اجتماعی.
  • تحلیل رفتار و سنجش مهارت و مشاوره شغلی کارکنان و کارشناسان و مشاوران و ذینفعان بر اساس مدل جهانی دیسک
  • ارزیابی و تعیین صلاحیت و آموزش مهارتهای هفتگانه و پیشرفته ICDL   , کارآفرینی و کسب و کار , خلاقیت و نوآوری و ..
  • مشاوره و ارتقای مهارتهای زندگی ( ازدواج , طلاق , آیین همسرداری , تربیت فرزندان , تغذیه , بهداشت , آسیبهای اجتماعی و ..
  • آموزش و تقویت مهارتهای تحصیلی ( مشاوره , برنامه ریزی و هدایت تحصیلی محصلین و دانشجویان در دروس مدارس و دانشگاهی و .
  • ارائه واحدهای درسی و مهارتهای آموزشی منجر به اخذ دیپلم برای بازماندگان از تحصیل و علاقمندان به تغییر رشته های تحصیلی خود
  • ایجاد شناسنامه آموزشی و سابقه فعالیت و ارزش افزوده برای کارکنان و کارشناسان و مشاوران و اعضای خانواده های محترم ذینفعان در زمینه های ( مدیریت , امور اداری , کامپیوتر , زبان , حسابداری , معماری , عمران , برق , الکترونیک , مکانیک , حقوق , روانشناسی , اقتصاد , بازرگانی , کشاورزی , پزشکی و پرستاری و …)

 

ماده ۲   جامعه هدف تفاهمنامه :

  • اعضای شوراهای اسلامی شهر ها و روستاها و دهیاران و منتخبین و ریش سفیدان و معتمدین محلات           ۱۰۰ نفر
  • روسا و اعضای هیت مدیره و کارکنان اتاقهای اصناف و اتحادیه های صنفی و تعاونیها و بنگاههای اقتصادی ۱۰۰ نفر
  • مدیران و کارکنان و مدرسان و فراگیران فرهنگسراها و مراکز آموزشی و فرهنگی و ورزشی و تفریحی ۱۰۰ نفر
  • هیت امنا و مسئولان و اقشار تاثیر گذار و اعضای هیتهای مذهبی و انجمنها و تشکلهای مردم نهاد ۱۰۰ نفر
  • روسا و مدیران و معاونان و اساتید و دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ۱۰۰ نفر
  • روسا و مدیران و معاونان و معلمان و دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی آموزش و پرورش ۱۰۰ نفر
  • روسا و موسسان و مدیران و کارکنان و مربیان و کارآموزان مراکز دولتی آموزشگاههای آزاد ۱۰۰ نفر
  • روسا و مدیران و کارمندان و خانواده های دستگاههای اجرایی دولتی و غیر دولتی و ..  ۱۰۰ نفر
  • سایر موارد ۲۰۰ نفر

 

ماده ۴- نحوه اجرای تفاهم نامه

مدیریت سامانه و کلیه مسولیتهای کارشناسی و فنی آن بعهده شرکت بوده و با مجموعه واحدهای مرتبط  همکاری خواهد نمود که عبارتند از (کانون امور بانوان , مشاوران و اموربانوان فرمانداریها و بخشداریها و دستگاههای اجرایی , انجمنها , سمنها و تشکلهای مردم نهاد کارآفرینی و واحدهای فرهنگی و اجتماعی امور زنان و خانواده ها و ..)

محل اصلی مرکز , کانون بانوان شهرستان ارومیه بوده و سامانه اینترنتی www.urm-academy.ir جهت ساماندهی و مدیریت خدمات پیکر بندی و سایر محلها با توافق طرفین به عنوان دفاتر کمکی فعالیت خواهند نمود.

تبصره۱: کارکنان و کارشناسان و مشاوران و ذینفعان و اعضای محترم خانواده آنها با معرفی طرف اول نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام و کدرهگیری دریافت نموده و خواهند توانست از دوره های آموزشی و خدمات و تسهیلات قابل ارائه سامانه بهره مند گردند.

 

ماده ۶- ضوابط مالی  :

  • درآمد حاصل از بر گزاری دوره های آموزشی بصورت حضوری , کارگاهی , سمیناری و همایش مشترک خواهد بود که بر اساس تعرفه های مصوب و مورد تایید شورا بوده و به نسبت ۲۵% سهم طرف اول و ۷۵% سهم طرف دوم تقسم خواهد شد.
  • تخفیفات مورد توافق به هزینه های خدمات ارائه شده بر اساس تعرفه های سازمانهای متولی بوده که بصورت خدمات و تسهیلات ویژه در اختیار ذینفعان قرار داده خواهد شد.

تبصره۲: سایر مواردی که امکان مشارکت در اجرا را میطلبد در صورت توافق طی قراردادهای جداگانه قابل اجرا خواهند بود.

 

ماده ۷- تعهدات طرف اول :

  • هماهنگی و ایجاد بستر مناسب خدمات و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط و جذب اعتبارات و توسعه خدمات
  • اطلاع رسانی و تبلیغات رسانه ای جهت فرهنگ سازی و معرفی ذینفعان تحت پوشش ( بصورت استانی )
  • ارائه خدمات حمایتی به طرح های نوین کارآفرینی و توسعه کسب و کار در امور خدمات بیمه ای
  • همکاری در تدوین دوره ها و سرفصلها و تامین اساتید خبره و سرشناس در حوزه بیمه
  • همکاری در اخذ و صدور و کاربردی نمودن گواهینامه های صادره

 

ماده ۸- تعهدات طرف دوم:

  • پیکربندی سامانه ارائه خدمات عضویت و اخذ آزمون اعتبار سنجی و تخصیص کداعتباری به اعضا
  • فعالسازی و اعطای مجوز جهت بهره مندی کاربران از اعتبار تخصیص یافته سامانه تا سقف توافق شده
  • تولید محتوا و ایجاد زیرساخت امکانات ارائه دوره و برگزاری دوره های آموزشی و توانمند سازی به کلیه کاربران
  • ارائه خدمات مشاوره به طرحهای کارآفرینی و کسب و کار و پشتیبانی از فروش خدمات و محصولات کاربران سامانه
  • تشكيل شناسنامه مهارت حاوي رزومه مشاوران و مدرسان ، ارزشيابي فراگيران ، (آزمونهای ارزيابي و پايانی و اعلام نتايج بازخوردها)

تبصره: شرکت در آزمون تعیین سطح برای تعیین مبلغ اعتبار داخلی و نیز داشتن کارت عضویت جهت دریافت اعتبار تخصیص یافته از طریق سیستم برای هر کاربر الزامی می باشد.

 

ماده ۹ اعضاء و شرح وظائف کمیته اجرائی:

مفاد این تفاهم نامه و سازوکارهای اجرائی و جزئیات موارد فوق در کمیته همکاری مشترک بر اساس تصمیمات نمایندگان طرفین (شامل یکنفر از هر طرف) پیشنهاد , تصویب و به مرحله اجرا گذارده خواهد شد.

 

ماده ۱۰  نسخ تفاهم نامه:

این تفاهم نامه در ۱۰ ماده و ۱ تبصره و در ۳ نسخه با اعتبار واحد تنظیم امضاء و مبادله گردید.

 

ذکریا محترم

رییس هیت مدیره شرکت آموزش و پژوهش بیلگی سایار

.

 

 

 

 

فرایند ثبت نام و شرکت در آموزش و آزمون دوره های مجازی

با ارائه گواهینامه شرکت در دوره

دریافت گواهینامه معتبر سایر مراجع ذیصلاح با رعایت ضوابط
پرداخت هزینه

آزمون ادواری

عدم پرداخت هزینه

عدم تایید عضویت

عدم قبولی در آزمون

پرداخت هزینه آزمون

۱٫  Portaltvto.com

۲٫  ارائه مدارک ثبت نام

۱٫  پرداخت هزینه آزمون

۲٫  هزینه ۳۰۰۰۰۰ ریال

۳٫  دریافت کارت آزمون

۴٫  شرکت درآزمون ادواری

ثبت نام در پورتال
شرکت در آزمون دوره
قبولی در آزمون و دریافت گواهینامه
قبولی در آزمون
پرداخت هزینه

تایید عضویت

عدم پرداخت هزینه

عدم تایید عضویت

عدم قبولی در آزمون

پرداخت هزینه آزمون

۱٫  shahabir.ir

۲٫  اخذ کد رهگیری

۳٫  اخذ نام کاربری

۴٫  اخذ رمز عبور

 

۱٫ پرداخت هزینه عضویت

۲٫ تایید نام و رمز کاربری

۳٫ ورود به سامانه آموزش

۴٫ هزینه ۵۰۰۰۰ ریال

۱٫   آموزش محتوای دوره

۲٫   شرکت در آزمون

۳٫   ارزیابی اثربخشی دوره

عضویت در سامانه شرکت
هزینه عضویت
شرکت در آزمون دوره
قبولی درآزمون ودریافت گواهی دوره
قبولی در آزمون

 

 

 


 

با سلام و احترام

در خصوص تولید محتوا و برگزاری دوره های آموزشی بصورت مجازی , باستحضار عالی میرساند :

  1. محتوای تولیدی دوره آموزشی فوق الذکر بصورت ترکیبی از فایلهای word و pdf و فایل های صوتی و فایل های مالتی مدیا و به شکل انیمیشن و فیلم میباشند که در سامانه اینترنتی به آدرس urm-academy.ir/LMS بارگذاری و نسبت به برگزاری آنها بصورت مجازی اقدام گردید.
  2. جهت برگزاری دوره فوق الذکر برای کارکنان سازمانها و اعضای محترم خانواده هایشان هماهنگی و اقدامات لازمه جهت ثبت نام , آموزش و ارزیابی اثربخشی دوره برگزار شده , انجام میگردد.

 

مزیت آموزش دوره :

با عنایت به اینکه در برگزاری دوره ها , خدمات انگیزشی میتواند بسیار کارا و اثر بخش گردد بنابر این پیشنهاد میشود:

  • برای شرکت کنندگان در دوره و قبول شدگان در آزمون مربوطه گواهینامه معتبر ارائه گردد.
  • برای فعالیتهای مفید و اثر بخش شرکت کنندگان در دوره جوایر نفیس به رسم یادبود اعطا گردد.

 

فرایند آموزش دوره :

کاربران با ورود به سامانه در گام اول اقدام به احراز هویت نموده و در گام دوم ضمن ثبت نام اولیه , دوره مورد نظر را انتخاب و پس از تایید اطلاعات وارد شده از طریق مدیر سامانه , در گام سوم مجوز شرکت در آموزش دوره مجازی را دریافت و پس از آموزش دوره , در نهایت در زمان های مشخص و معینی در آزمونهای مربوطه شرکت نموده و در صورت کسب نمره حد نصاب قبولی در آزمون برگزار شده , بصورت آنلاین و الکترونیکی گواهی حضور در دوره را دریافت و امکان پرینت گواهی نامه و استعلام آن در سامانه را نیز خواهند داشت.

 

روش آموزش دوره :

جهت شرکت در دوره ها برای هر کاربر , نام کاربری و رمز عبور ارائه میشود و کاربر با نام کاربری و رمز عبور خود وارد صفحه شخصی شده و دوره‌هایی را که در آنها ثبت نام نموده را مشاهده و با کلیک بر روی هر دوره به محتوای دوره دسترسی می یابد.

 

 

 

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه