فیلم بنیانگذار (The Founder)

فیلم بنیانگذار (The Founder) گذشته

فیلم بنیانگذار (The Founder)

رایگان

درباره برنامه

یکی از 15 فیلم تاثیر گذار در حوزه بازیابی و کسب کار فیلم بنیان گذار است که درباره برند مک دونالد و داستان شکل گیری این امپراطوری بزرگ ساخته شده است. فست فود های مک دونالد بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان هستند که با برخورداری از بیشتر از ۳۵ هزار شعبه در ۱۱۹ کشور در طول روز به ۶۴ میلیون نفر سرویس می‌دهند.

فیلم بنیانگذار (The Founder)

یکی از ۱۵ فیلم انگیزشی حوزه بازاریابی و کسب کار فیلم بنیان گذار است که درباره برند مک دونالد و داستان شکل گیری این امپراطوری بزرگ ساخته شده است. فست فود های مک دونالد بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان هستند که با برخورداری از بیشتر از ۳۵ هزار شعبه در ۱۱۹ کشور در طول روز به ۶۴ میلیون نفر سرویس می‌دهند.

محصولاتی که مک دونالد به مشتریان خود ارائه می‌کند شامل چیز برگر، صبحانه، همبرگر، نوشابه، سیب زمینی سرخ کرده، مرغ و بسیاری از موارد دیگر است که در بعضی از مواقع مطابق با ذائقه و فرهنگ محلی ممکن است با تغییراتی همراه باشد. در سال ۱۹۴۰ شرکت مک دونالد توسط موریس و ریچارد مک‌دونالد با مشارکت ری کراک در سن برناردینو کالیفرنیا تأسیس شد. در حال حاضر نیز در دفتر مرکزی شرکت در ایلینوی واقع شده است.

این معرفی به این دلیل بود که فیلم بنیانگذار (یکی از ۱۵ فیلم انگیزشی حوزه بازاریابی و کسب و کار) در مورد چگونگی تأسیس و شکل گیری برند مک دونالد است. در واقع فیلم بنیانگذار یک اثر فاخر سینمایی در حوزه بیوگرافی محسوب می‌شود که به تصویر کشیدن روزهای شروع به کار مک دونالد و توصیف کردن مراحل رشد یکی از بزرگترین فست فود های زنجیره‌ای جهان می‌پردازد. در سراسر دنیا کمتر کسی وجود دارد که با نام فست فود های مک دونالد و همبرگرهای خوشمزه او آشنا نباشد.

پیشرفت، شکل‌گیری و دستیابی به موفقیت این امپراتوری بزرگ و پر قدرت بیشتر از هر چیز دیگری به استراتژی صحیح بنیانگذارِ آینده نگر آن را مدیون است. همانگونه که گفته شد فیلم بنیانگذار که یکی از ۱۵ فیلم انگیزشی حوزه بازاریابی و کسب و کار است با نقش‌آفرینی مایکل کیتون به چگونگی آغاز کار رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد می‌پردازد و داستان آن را به تصویر می‌کشد.

معرفی فیلم سینمایی بنیان گذار (یکی از ۱۵ فیلم انگیزشی حوزه بازاریابی و کسب و کار)

ماجرای اصلی فیلم بنیان گذار در مورد یک فرد نابغه و باهوش به نام ری کراک است که به عنوان یک فروشنده ی دوره گرد زندگی می‌کند؛ تا اینکه یک روز به صورت تصادفی با ریچارد و موریس مک دونالد ملاقات می‌کند و متوجه می‌شود که آنها یک همبرگر فروشی پیشرفته و خلاقانه در کالیفرنیا راه اندازی کرده اند و با کمک سیستم تهیه غذای پرسرعتی که توسط آن‌ها ساخته شده است کسب و کاری پر رونق دارند. همان سیستم پر سرعتی که باعث شده است امروزه به این‌گونه غذاها فست فود گفته شود.

در آغاز این فیلم بیشترین تمرکز داستان بر روی ری کراک است. این موضوع باعث می‌شود تا در ابتدای فیلم این سؤال در ذهن بینندگان به وجود بیاید که اگر شخصیت اصلی داستان و موسسان رستوران‌های مک‌دونالد ریچارد و موریس هستند؛ چرا ری کراک شخصیت اصلی فیلم است؟ اما کمی که از ابتدای فیلم فاصله می‌گیریم معلوم می‌شود که اسم فیلم تنها یک کنایه است.

در حقیقت این داستان دو نوع مؤسس و بنیانگذار دارد. اولی بنیانگذارانی هستند که با تلاش و فکر خودشان ابتکار و خلاقیت به خرج می‌دهند و باعث به وجود آمدن انقلابی در کسب و کار خود می‌شوند و نوع دوم بنیانگذارانی هستند که خود را به یک کسب و کار موفق می‌چسبانند و با ترفندهای زیرکانه‌ای آن را به نام خودشان می‌زنند و خود را به عنوان بنیانگذار آن معرفی می‌کنند. در حقیقت اسمی که بر روی این فیلم گذاشته شده است به نوع دوم اشاره دارد. زیرا ری کراک تصمیم می‌گیرد تا رویای ریچارد و موریس را بدزدد و آن را به نام خود ثبت کند. فیلم بنیان گذار را می‌توان به عنوان یک دروغ شیرین از یک کسب و کار بزرگ دانست. اما این دروغ شیرین از اتفاقات ناخوشایندی پر شده است که اتفاقات ناخوشایند آن از داستان حذف شده اند و تنها شکوهی از آن باقی مانده است که به آن کمی شاخ و برگ داده شده است.

ویژگی های فیلم بنیان گذار (یکی از ۱۵ فیلم انگیزشی حوزه بازاریابی)

فیلم بنیان گذار را می‌توان به عنوان یک دروغ شیرین از یک کسب و کار بزرگ دانست. اما این دروغ شیرین از اتفاقات ناخوشایندی پر شده است که اتفاقات ناخوشایند آن از داستان حذف شده اند و تنها شکوهی از آن باقی مانده است که به آن کمی شاخ و برگ داده شده است.

این فیلم که یکی از ۱۵ فیلم انگیزشی حوزه بازاریابی و کسب و کار حسوب می شود؛ به کارگردانی لی هنکاک ساخته شده است. این کارگردان به خوبی توانسته است قدرت طلبی و طمع کار بودن ری کراک را به نمایش بگذارد و نشان دهد که او برای دستیابی به موفقیت از هر روشی استفاده می کند. نکته‌ای که در مورد فیلم بنیانگذار وجود دارد این است که در این فیلم یک تصویر ایده آل و فوق العاده از رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد به بینندگان ارائه شده است این موضوع موجب شده است تا این فیلم به جای اینکه ژانری بیوگرافی داشته باشند بیشتر به عنوان یک اثر تبلیغاتی فوق العاده و جذاب شناخته شود.

فیلم بنیان گذار : فیلمی بی نظیر برای کارآفرینان

تمام مواردی که در این فیلم به نمایش در آمده‌اند برای کارآفرینان بسیار مفید هستند. زیرا در این فیلم از پنجره جدیدی که با صراحت کامل به توصیف کردن جدیت لازم برای شکل گیری یک کسب و کار و همچنین فراز و فرودهایی که در آن وجود دارد می‌پردازد.

دیالوگ های فوق العاده و جذابی که در این فیلم (که یکی از ۱۵ فیلم انگیزشی حوزه بازاریابی و کسب و کار محسوب می شود) برای معرفی محصولات استفاده شده است و همچنین به تصویر کشیدن تصمیم‌های تجاری و شخصی بسیار سخت و دشوار برای شخصیت‌های اصلی فیلم بنیانگذار می‌توانند برای افرادی که قصد گسترش کسب و کار خود را دارند بسیار مفید و کارآمد باشند.

موضوع دیگری که در این فیلم به زیبایی به تصویر کشیده شده است این است که تفاوت بین متخصص و کارآفرین و همچنین جایگاه هر کدام از این افراد به روشنی در فیلم بنیانگذار نشان داده شده است.

دیدن فیلم بنیانگذار (یکی از ۱۵ فیلم انگیزشی حوزه بازاریابی و کسب و کار) به همه افرادی که آرزوی داشتن یک کسب و کار موفق را در سر می‌پروراند و یا سودای کار و کارآفرینی دارند توصیه می شود.

نکات کلیدی مفید در فیلم بنیانگذار که برای هر بازاریاب مفید است

ایده های منحصر به فرد و اورجینال

حتماً نیاز نیست که شما یک ایده منحصر به فرد و فوق العاده داشته باشید. تنها کافی است که ایده ای را که در حال حاضر در اختیار دارید، گسترش دهید.

امروزه فقط اورجینال بودن، دست نیافتنی نشده است. بلکه اگر این امکان وجود داشته باشد که شما یک ایده و خلاقیت اصیل را معرفی کنید و تمایل داشته باشید که روند تجاری‌سازی آن را طی کنید؛ قطعاً انرژی و زمان زیادی را باید صرف آن کنید. همه ما مطلع هستیم که برندها و شرکت‌های زیادی وجود دارند که با گسترش ایده‌هایی که در بازار وجود دارد و به وجود آوردن تفاوت کمی در بین آنها سودهای بسیار زیادی را به دست می‌آورند.

نکته کلیدیِ این موضوع این است که شما باید اطمینان حاصل کنید که ایده‌ای که تمایل دارید روی آن کار کنید یک مشکل را برای مشتریان شما حل کند. این نقطه شروع خوبی برای کسب و کار و تجارت شما می‌شود.

بهتر است دور خود را از آدم‌های حرفه‌ای و ماهر پر کنید

تمام افرادی که به موفقیت دست پیدا کرده‌اند ایده‌های موفقی نیز دارند و شما لازم نیست که باهوش‌ترین فرد در یک جمع باشید. در حقیقت به ندرت امکان دارد که یک فرد بیشترین آگاهی و دانش را در هر حوزه از یک تجارت داشته باشد. زیرا سال‌ها تجربه و آزمون و خطا نیاز دارد تا یک چشم انداز خوب و مناسب از تجارت به شما بدهد. اما شما می‌توانید با استخدام افرادی که در زمینه‌های مختلف تجارت شما تخصص دارند شانس موفقیت کسب و کار خود را افزایش دهید.

 در مورد حوزه فعالیت خود به‌خوبی تحقیق کنید و آگاهی خود را از بازار کار خود افزایش دهید.

بهتر است قبل از اینکه وارد یک حوزه تجاری شوید، به خوبی رقیبان خود را آنالیز کنید و در مورد تهدیدهای احتمالی که ممکن است در کسب و کار از سمت رقیبانتان با آنها مواجه شوید به خوبی تحقیق کنید و نقاط قوت و ضعف خود را مشخص کنید. بهترین کار برای شما برای دستیابی به موفقیت، شناسایی نقاط تمایز و فرصت‌هایی است که می‌توانید از آنها استفاده کنید. توصیه‌ای که ما می‌توانیم در این زمینه به شما داشته باشیم این است که در رابطه با محصول و خدمات خود و تاریخچه آن‌ها به خوبی مطلع باشید.

همانگونه که در قدیم می‌گویند تاریخ همیشه در حال تکرار است. در نتیجه انجام این کار به شما کمک می‌کند تا با اطلاعات پیش زمینه ای مناسب‌تری، اقدام به راه اندازی کسب و کار خود نمایید و با خطاهای احتمالی کمتری در زمان شروع فعالیت خود رو به رو شوید. در فیلم سینمایی بنیانگذار که یکی از 15 فیلم تاثیر گذار در حوزه بازیابی و کسب و کار است، ریچارد و موریس مک دونالد در مقابل تغییراتی که در کسب و کار با آنها مواجه می‌شدند مقاومت می‌کردند. زمانی که ایده‌هایی برای بهتر کردن و کارآمدتر کردن کسب و کار خود در مقابل ریسک کیفیت مطرح می‌شد آنها علاقه‌ای به گوش دادن به آن از خود نشان نمی‌دادند.

از تغییرات استقبال کنید و در کسب و کار خود انعطاف داشته باشید

در فیلم سینمایی بنیانگذار که یکی از ۱۵ فیلم انگیزشی حوزه بازاریابی و کسب و کار است، ریچارد و موریس مک دونالد در مقابل تغییراتی که در کسب و کار با آنها مواجه می‌شدند مقاومت می‌کردند. زمانی که ایده‌هایی برای بهتر کردن و کارآمدتر کردن کسب و کار خود در مقابل ریسک کیفیت مطرح می‌شد آنها علاقه‌ای به گوش دادن به آن از خود نشان نمی‌دادند.

شاید شما بگویید که خب این کار آنها قابل درک است و منطقی به نظر می‌رسد. اما اثبات شده است که این حرکت می‌تواند به راحتی آنها را از معاملات و تغییراتی که در آینده با آن روبه رو می‌شوند دور نگه دارد.

 بهتر است که از محدوده امن خود فاصله بگیرید و ریسک کنید

منظورم از چنین پیشنهادی این است که بهتر است خود و کسب و کارتان را به چالش بکشید و با مشورت کردن با متخصصانی که در پیرامون خود دارید تجارت و کسب و کار خود را به اهدافتان نزدیک‌تر کنید.

به عنوان مثال شما می‌توانید در زمان بازاریابی خدمات و محصولات خود تغییراتی را در نوع بازاریابی‌تان ایجاد کنید. ممکن است که شما ایده‌ای نو برای بازاریابی اینترنتی محصولات و خدمات خود داشته باشید. ممکن است بتوانید برای اینکه ارتباط مؤثرتری با مشتریانتان برقرار کنید سایتی برای تجارت و کسب و کار خود تهیه نمایید و یا پرسنل جدید جذب کنید.

امکان دارد که هردو عملکرد و رخدادهای دلهره آور و چالش برانگیزی برایتان باشد و یا حتی گرانقیمت به نظر برسند. اما قطعاً در دراز مدت می‌تواند کارایی و فرصت‌هایی را برای شما به وجود بیاورند که در صورت استفاده کردن از سیستمی که در گذشته از آن استفاده می‌کردید برای شما در دسترس نبود.

 گسترش پیشرفت و رشد خود را پیش بینی کنید

بهتر است که به فکر تحقق بخشیدن رؤیا و اهداف خود باشید. والت دیزنی در این رابطه گفته است :

 اگر می‌توانید خواب ببینید، می‌توانید این کار را انجام دهید.

این شرکت کوچک در سال ۱۹۲۸ تأسیس شد. اما امروزه به عنوان بزرگترین کمپانی‌ ساخت انیمیشن شناخته می‌شود که ارزشی بیشتر از ۷۵ میلیارد دلار دارد.

 همیشه کار خود را سفت و سخت بگیرید

بهتر است هیچ وقت قراردادی را بدون اینکه آن را بخوانید امضا نکنید و به هر فردی در دنیای تجارت و کسب و کار خود اعتماد نداشته باشید. توصیه ما به شما این است که کار خود را سفت و سخت بگیرید و با حرف دیگران تصمیمات خود را تغییر ندهید. به عبارت دیگر تجارت و کسب و کار شما باید برایتان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. در نتیجه باید تمام قراردادها را با توجه به نکات و جزئیات خاص شرایط آن زمان منعقد کنید و همیشه به جزئیات یک قرارداد که ممکن است شما را در آینده به دردسر بیندازد توجه ویژه داشته باشید.

ده برداشت قابل تأمل از فیلم بنیانگذار (یکی از ۱۵ فیلم انگیزشی حوزه بازاریابی)

  • پشتکار داشتن، خلاق بودن، موفقیت، ایده پردازی و تلاش برای رسیدن به هدف به سن و سال ارتباطی ندارد.
  • اگر می‌خواهید برنده باشید تنها به ظرفیت و دید خود نسبت به خودتان و محیط اطرافتان اتکا کنید. زیرا این موارد سهم زیادی در برد شما دارند.
  • ریسک پذیری از جمله مهمترین ویژگی‌های کارآفرینان است که برادران مک دونالد از آن برخوردار نبودند.
  • اگر به توسعه کسب و کار و تجارت خود فکر می‌کنید و قصد دارید که به آن دست پیدا کنید، بهتر است که اصل ساده سازی را فراموش نکنید.
  • انتخاب یک نام مناسب برای برند تجارت و کسب و کار شما اهمیت بسیار زیادی دارد، تا جایی که می‌تواند در رسیدن شما به موفقیت نیز اثرگذار باشد.
  • کمک گرفتن از نیروهای کم تجربه اما با انگیزه خیلی بهتر از استفاده کردن از نیروهای با تجربه اما بی انگیزه است.
  • اگر تصور می‌کنید که کارآفرینی تنها پشت میز نشستن و دستور دادن به کارمندان است کاملاً اشتباه می‌کنید.
  • هوش، استعداد و موقعیت عوامل اصلی و تاثیرگذار بر موفقیت افراد نیستند؛ بلکه پشتکار و تلاش اصلی‌ترین عامل برای دستیابی به اهداف و موفقیت است.
  • اگر کوتاه بین باشید درگیر حواشی می‌شوید و اصل ماجرا را رها می‌کنید. در این صورت دستیابی به موفقیت برایتان کاملاً به دور از انتظار است.
  • توجه داشته باشید که باید برای کسب و کار و تجارت خود حتماً یک برنامه منظم و مستمر برای توسعه و بهینه‌سازی در نظر بگیرید تا بتوانید راحت‌تر از رقیبان خود تجارتتان را گسترش دهید و به موفقیت برسید.

 دیالوگ زیبا و تأثیر گذار از فیلم سینمایی بنیانگذار (یکی از ۱۵ فیلم انگیزشی حوزه بازاریابی و کسب و کار)

ری کراک: «توی دنیای واقعی این طور نیست که کله گنده ها مثل سگ همدیگر رو تیکه پاره کند پاها هستند که مثل موش به جون همدیگه می‌افتد»

موارد جانبی

    دیدگاه ها

    بدون دیدگاه

    ارسال دیدگاه