گزارش آزمونهای اینترنتی عملی

البرز- فنی حرفه ای ۰۰۱
نامه-آزمون-فنی-و-حرفه-ای-۹۷۰۴-۰۰۱
نرم افزار مکاتبات آزمون-۹۷۰۴

فرایند سامانه پیشنهادی برگزاری آزمون‌های کتبی و عملی دوره‌های پروژه‌محور

 

  1. اطلاع‌رسانی پروژه‌های اولویت‌دار:

    • پروژه‌های اولویت‌دار (مصوب دبیرخانه) از طریق سامانه اینترنتی به آموزشگاه‌ها اطلاع‌رسانی مشود.

  2. ثبت‌نام در سامانه:

     

  3. مربیان و آموزشگاه‌ها در سامانه ارجاع پروژه ثبت‌نام نموده و نام کاربری و رمز عبور دریافت می‌کنند.
  4.  

  5. دریافت پروژه‌ها توسط مربیان و ارائه پروژه به کارآموزان:

     

  6. مربیان لیست پروژه‌های اولویت‌دار و مباحث مربوطه را از طریق کارتابل اختصاصی خود در سامانه دریافت نموده و به کارآموزان ارائه می‌دهند.
  7.  

  8. ارسال پروژه‌ها توسط مربیان:

     

  9. مربیان فایل پروژه کارآموزان را به صورت فایل دریافت نموده و مطابق الگوی ارائه‌شده از طریق سامانه به مسئول آزمون ارسال می‌کنند.
  10.  

  11. ارجاع پروژه‌ها به ارزیابان:

     

  12. مسئول آزمون پروژه‌ها را از طریق سامانه جهت بررسی به ارزیابان و کارشناسان سازمان ارجاع می‌دهد.
  13.  

  14. بررسی پروژه‌ها توسط ارزیابان:

     

  15. ارزیابان و کارشناسان سازمان پروژه‌های ارسالی را بر اساس بارم آزمون و شاخص‌های مد نظر بررسی نموده و نمره ارزیابی و نظرات فنی خود را بازگشت می‌دهند.
  16.  

  17. تبصره: ارزیابان می‌توانند پیشنهادات و تمرین‌های اجرایی را به کارآموزان تکلیف نمایند.
  18.  

  19. ابلاغ نظرات به مربیان:

     

  20. مسئول آزمون نظرات فنی و اجرایی را دریافت و به مربیان/آموزشگاه‌ها ابلاغ می‌کند.
  21.  

  22. ارسال پروژه به آزمونگران جلسه:

     

  23. پروژه تایید‌شده توسط ارزیابان به آزمونگران جلسه ارسال می‌گردد.
  24.  

  25. حضور کارآموزان و ارائه و دفاع از پروژه در روز آزمون عملی:

     

  26. کارآموزانی که در آزمون کتبی موفق به کسب نمره قبولی شده‌اند، در روز ارائه پروژه (تعیین‌شده توسط مرکز آزمون) جهت ارائه و دفاع از پروژه خود حاضر می‌شوند.
  27.  

  28. ارزیابی نهایی توسط آزمونگران:

     

  29. آزمونگران پس ازبررسی پروژه ودریافت توضیحات کارآموزان،نمره رابه مسئول آزمون ارسال می‌کنند.
  30.  

  31. تبصره: آزمونگران و کارشناسان معین می‌توانند در روز ارائه پروژه حضور داشته و در امتیازات قبلی دخل و تصرف نمایند.
  32.  

  33. اعلام نتیجه نهایی:

    • مسئول آزمون امتیازات داده‌شده را دریافت و به مرکز اعلام نتیجه می‌کند.

فرم گزارش آزمون عملی فنی و حرفه ای بخش شماره (۳)

موضوع گزارش:

*          برنامه پیشنهادی آزمون عملی بصورت الکترونیکی

*          برنامه مکانیزه کردن فرآیندهای آزمونهای عملی

*          استاندارد سازی و توسعه کیفیت آزمونهای عملی

*          گزارش نقاط ضعف و قوت بخش مربوطه برای تعدیل توسعه و پیشرفت- بازنگری مهندسی مجرد

سلام علیکم

احتراما بر حسب وظایف و تکالیف بخش مرتبط جهت :

بهبود¨  بهینه سازی¨ هم افزونی¨ وضعیت موجود در ارتقاء و تعالی تعامل مؤسسه¨ و تعهد متقابل ¨   

به استناد: جلسه موضوع توافق برگزاری آزمون عملی ………….. ………….. ………….. جلسات و تصمیمات واصله ………….. ………….. …………..

اجماع گزارش فرایندی بخش مربوطه در یک هفته اخیر بشرح ذیل به پیوست تجزیه و تحلیل  مستندات کارشناسی مرتبط ایفاد و خواهشمند است با عنایت به اهمیت / فوریت / ابهامات  این بخش اقدامات مقتضی برای جلسه بحث و تبادل نظر نهایی/ جلسه هماهنگی میان بخشی / دستورات صریح و شفاف اجرایی با تمهیدات و تجهیزات مورد نیاز صادر فرمائید.

مدیریت زمان ومشارکت لازم در تهیه گزارش حاضر

ردیف

شرح مورد (موارد)

مدیریت زمان

درصد عملیات منفرد و مسئولین

در صد بخش و عملیات و کارشناسی تیمی

درصد میانی بخش

طول روز ایام

تاریخ شروع برنامه و پایان

ادامه دار

تقسیم ساعات کاری و آنالیز ساعات کاری

ساعات صبح

توجیه و جمع آوری اطلاعات

بررسی و کارشناسی

مراجعه موضوع دیداری و طرح

 

آزمون عملی

مهارتهای رایانه

۱

۱۳۹۶/۱۰/۱۴

 

۹ نفر

۴ نفر

۱ نفر

۹

۱۱ نفر

۶ نفر

۵۵ درصد

شرح فهرست اهم گزارش و روشهای بکارگیری جهت حصول بهینه پیشرفت و نتیجه

۱٫     آزمون در دو فاز اخذ و نتایج مورد نقد و نظر کارشناسی قرار گرفت.(مرحله اول ۴ نفر و مرحله دوم ۹ نفر)

۲٫     در فاز اول که با چهار نفر برگزار گردید(در مرحله اول دو نفر مردود شدند و دو نفر قبول شدند. (مستندات هردو موجود) و در مرحله دوم یکنفر آزمون داده و قبول شد (مستندات ایشان موجود) و نفر بعدی بشکل قبلی آزمون دادند (مستنداتی ندارد)).

۳٫     در فاز دوم که با ۹ نفر برگزار گردید (در مرحله اول یک نفر قبول (مستندات ایشان موجود)  و در مرحله دوم که ۷ نفر آزمون دادند ۴ نفر قبول شدند (مستندات همه موجود) و دو نفر بعدی بشکل قبلی آزمون دادند (مستنداتی وجود ندارد)).)

ضمایم پیوست برای مستندسازی و پیگیری اقدامات بعدی

چکیده اطلاعات جمع آوری شده اطلاعات احصاء شده برای تکمیل گزارش

متدهای (سناریوهای اجرائی استاندارد مورد قبول به زبان آمار و اطلاعات نموداری برآوری و پردازش شده

استناد کارشناسی فاز مطالعاتی ¨  مورد فاز طراحی ¨ مورد فاز اجرائی ¨ مورد فاز ارزیابی مهندسی مجدد¨

 

ماتریس ارزیابی داخل سازمانی  و بیرون سازمانی گزارش

نقاط قوت

 

نقاط ضعف

 

 رعایت عدالت در تخصیص زمان

رعایت مدیرت شفاف و بروز فردی زمان آزمون

تخصیص سوالات به تفکیک بارم سوالات

تفکیک واقعی امتیاز سوالات بر حسب بارم

اعلام فوری نمره و کاهش استرس و شبهات

سنجش واقعی و اکتساب نمره قریب به واقعیت

 

 

 

 

 

تخصیص زمان معنی ندارد

عدم مدیرت شفاف و بروز فردی زمان آزمون

جمع بندی سوالات در یک سوال کلی

نبود معیار واقعی امتیاز سوالات بر حسب بارم

عدم اعلام نمره و ایجاد استرس و شبهات

سنجش صوری و عدم تشخیص نمره واقعی

 

 

 

 

فرصت ها

 

تهدیدها

 

شرایط رقابت یکسان و کنترل شده برای همه

انجام آزمون یصورت مکانیزه و بدون خطای انسانی

مدیریت زمان و افزایش کار و کاهش هزینه

ایجاد نظم در نحوه برگزاری آزمونها

 

 

 

شرایط رقابت سلیقه ای و خارج از کنترل

اعمال سلیقه و افزایش خطای انسانی

نبود مدیرت زمان و عدم کنترل کار و زمان

رفع نابسامانی و اختلالات روشهای برگزاری

 

 

 

 

 

بالانس وضعیت با ارزیابی معدل …………………… …………………… …………………… …………………… ……………………

توصیه و پیشنهادات قابل اجرا و با لحاظ توان مؤسسه در بهره وری و توسعه استحقاقی مؤسسه بشرح

۱٫     دموی آزمون قبلا در اختیار آموزشگاهها قراد داده شود

که چون آزمونگران و آزمون شوندگان توجیه نبودند در دقایق اولیه با ابهام و سردرگمی مواجه بودند.

۲٫     سیستمها قبلا آماده سازی شوند.

که چون در فاز اول انجام نشده بود با نارضایتی و چون در فاز دوم کنترل شده بود رضایت فنی وجود داشت (نتایج گزارش در دو فاز اول و دوم بدلیل شبکه و سخت افزاری متفاوت بود)

۳٫     تخصیص آزمون قبلا انجام شود

 که چون انجام نشده بود , شروع آزمون با اتلاف زمان و اختلال روانی آزمون انجام شد.

در ضمن فرم جدول نمرات آزمون هفته گذشته جهت هماهنگی و اصلاح و ابلاغ نهائی پیوست می باشد.

 

امضاء و تاریخ