

فرایند سامانه پیشنهادی برگزاری آزمونهای کتبی و عملی دورههای پروژهمحور
-
اطلاعرسانی پروژههای اولویتدار:
-
پروژههای اولویتدار (مصوب دبیرخانه) از طریق سامانه اینترنتی به آموزشگاهها اطلاعرسانی مشود.
-
-
ثبتنام در سامانه:
- مربیان و آموزشگاهها در سامانه ارجاع پروژه ثبتنام نموده و نام کاربری و رمز عبور دریافت میکنند.
-
-
دریافت پروژهها توسط مربیان و ارائه پروژه به کارآموزان:
- مربیان لیست پروژههای اولویتدار و مباحث مربوطه را از طریق کارتابل اختصاصی خود در سامانه دریافت نموده و به کارآموزان ارائه میدهند.
-
-
ارسال پروژهها توسط مربیان:
- مربیان فایل پروژه کارآموزان را به صورت فایل دریافت نموده و مطابق الگوی ارائهشده از طریق سامانه به مسئول آزمون ارسال میکنند.
-
-
ارجاع پروژهها به ارزیابان:
- مسئول آزمون پروژهها را از طریق سامانه جهت بررسی به ارزیابان و کارشناسان سازمان ارجاع میدهد.
-
-
بررسی پروژهها توسط ارزیابان:
- ارزیابان و کارشناسان سازمان پروژههای ارسالی را بر اساس بارم آزمون و شاخصهای مد نظر بررسی نموده و نمره ارزیابی و نظرات فنی خود را بازگشت میدهند.
-
- تبصره: ارزیابان میتوانند پیشنهادات و تمرینهای اجرایی را به کارآموزان تکلیف نمایند.
-
-
ابلاغ نظرات به مربیان:
- مسئول آزمون نظرات فنی و اجرایی را دریافت و به مربیان/آموزشگاهها ابلاغ میکند.
-
-
ارسال پروژه به آزمونگران جلسه:
- پروژه تاییدشده توسط ارزیابان به آزمونگران جلسه ارسال میگردد.
-
-
حضور کارآموزان و ارائه و دفاع از پروژه در روز آزمون عملی:
- کارآموزانی که در آزمون کتبی موفق به کسب نمره قبولی شدهاند، در روز ارائه پروژه (تعیینشده توسط مرکز آزمون) جهت ارائه و دفاع از پروژه خود حاضر میشوند.
-
-
ارزیابی نهایی توسط آزمونگران:
- آزمونگران پس ازبررسی پروژه ودریافت توضیحات کارآموزان،نمره رابه مسئول آزمون ارسال میکنند.
-
- تبصره: آزمونگران و کارشناسان معین میتوانند در روز ارائه پروژه حضور داشته و در امتیازات قبلی دخل و تصرف نمایند.
-
-
اعلام نتیجه نهایی:
-
مسئول آزمون امتیازات دادهشده را دریافت و به مرکز اعلام نتیجه میکند.
-
فرم گزارش آزمون عملی فنی و حرفه ای بخش شماره (۳)
موضوع گزارش:
برنامه پیشنهادی آزمون عملی بصورت الکترونیکی
برنامه مکانیزه کردن فرآیندهای آزمونهای عملی
استاندارد سازی و توسعه کیفیت آزمونهای عملی
گزارش نقاط ضعف و قوت بخش مربوطه برای تعدیل – توسعه و پیشرفت- بازنگری مهندسی مجرد
سلام علیکم
احتراما بر حسب وظایف و تکالیف بخش مرتبط جهت :
بهبود¨ بهینه سازی¨ هم افزونی¨ وضعیت موجود در ارتقاء و تعالی تعامل مؤسسه¨ و تعهد متقابل ¨
به استناد: جلسه موضوع توافق برگزاری آزمون عملی ………….. ………….. ………….. جلسات و تصمیمات واصله ………….. ………….. …………..
اجماع گزارش فرایندی بخش مربوطه در یک هفته اخیر بشرح ذیل به پیوست تجزیه و تحلیل مستندات کارشناسی مرتبط ایفاد و خواهشمند است با عنایت به اهمیت / فوریت / ابهامات این بخش اقدامات مقتضی برای جلسه بحث و تبادل نظر نهایی/ جلسه هماهنگی میان بخشی / دستورات صریح و شفاف اجرایی با تمهیدات و تجهیزات مورد نیاز صادر فرمائید.
مدیریت زمان ومشارکت لازم در تهیه گزارش حاضر
ردیف |
شرح مورد (موارد) |
مدیریت زمان |
درصد عملیات منفرد و مسئولین |
در صد بخش و عملیات و کارشناسی تیمی |
درصد میانی بخش |
||||||
طول روز ایام |
تاریخ شروع برنامه و پایان |
ادامه دار |
تقسیم ساعات کاری و آنالیز ساعات کاری |
ساعات صبح |
|||||||
توجیه و جمع آوری اطلاعات |
بررسی و کارشناسی |
مراجعه موضوع دیداری و طرح |
|||||||||
|
آزمون عملی مهارتهای رایانه |
۱ |
۱۳۹۶/۱۰/۱۴ |
|
۹ نفر |
۴ نفر |
۱ نفر |
۹ |
۱۱ نفر |
۶ نفر |
۵۵ درصد |
شرح فهرست اهم گزارش و روشهای بکارگیری جهت حصول بهینه پیشرفت و نتیجه
۱٫ آزمون در دو فاز اخذ و نتایج مورد نقد و نظر کارشناسی قرار گرفت.(مرحله اول ۴ نفر و مرحله دوم ۹ نفر)
۲٫ در فاز اول که با چهار نفر برگزار گردید(در مرحله اول دو نفر مردود شدند و دو نفر قبول شدند. (مستندات هردو موجود) و در مرحله دوم یکنفر آزمون داده و قبول شد (مستندات ایشان موجود) و نفر بعدی بشکل قبلی آزمون دادند (مستنداتی ندارد)).
۳٫ در فاز دوم که با ۹ نفر برگزار گردید (در مرحله اول یک نفر قبول (مستندات ایشان موجود) و در مرحله دوم که ۷ نفر آزمون دادند ۴ نفر قبول شدند (مستندات همه موجود) و دو نفر بعدی بشکل قبلی آزمون دادند (مستنداتی وجود ندارد)).)
ضمایم پیوست برای مستندسازی و پیگیری اقدامات بعدی
چکیده اطلاعات جمع آوری شده – اطلاعات احصاء شده برای تکمیل گزارش
متدهای (سناریوهای اجرائی استاندارد مورد قبول به زبان آمار و اطلاعات نموداری – برآوری و پردازش شده
استناد کارشناسی فاز مطالعاتی ¨ مورد فاز طراحی ¨ مورد فاز اجرائی ¨ مورد فاز ارزیابی مهندسی مجدد¨
ماتریس ارزیابی داخل سازمانی و بیرون سازمانی گزارش
نقاط قوت |
|
نقاط ضعف |
|
رعایت عدالت در تخصیص زمان رعایت مدیرت شفاف و بروز فردی زمان آزمون تخصیص سوالات به تفکیک بارم سوالات تفکیک واقعی امتیاز سوالات بر حسب بارم اعلام فوری نمره و کاهش استرس و شبهات سنجش واقعی و اکتساب نمره قریب به واقعیت
|
|
تخصیص زمان معنی ندارد عدم مدیرت شفاف و بروز فردی زمان آزمون جمع بندی سوالات در یک سوال کلی نبود معیار واقعی امتیاز سوالات بر حسب بارم عدم اعلام نمره و ایجاد استرس و شبهات سنجش صوری و عدم تشخیص نمره واقعی
|
|
فرصت ها |
|
تهدیدها |
|
شرایط رقابت یکسان و کنترل شده برای همه انجام آزمون یصورت مکانیزه و بدون خطای انسانی مدیریت زمان و افزایش کار و کاهش هزینه ایجاد نظم در نحوه برگزاری آزمونها
|
|
شرایط رقابت سلیقه ای و خارج از کنترل اعمال سلیقه و افزایش خطای انسانی نبود مدیرت زمان و عدم کنترل کار و زمان رفع نابسامانی و اختلالات روشهای برگزاری |
|
|
|
|
|
بالانس وضعیت با ارزیابی معدل …………………… …………………… …………………… …………………… ……………………
توصیه و پیشنهادات قابل اجرا و با لحاظ توان مؤسسه در بهره وری و توسعه استحقاقی مؤسسه بشرح
۱٫ دموی آزمون قبلا در اختیار آموزشگاهها قراد داده شود که چون آزمونگران و آزمون شوندگان توجیه نبودند در دقایق اولیه با ابهام و سردرگمی مواجه بودند. ۲٫ سیستمها قبلا آماده سازی شوند. که چون در فاز اول انجام نشده بود با نارضایتی و چون در فاز دوم کنترل شده بود رضایت فنی وجود داشت (نتایج گزارش در دو فاز اول و دوم بدلیل شبکه و سخت افزاری متفاوت بود) ۳٫ تخصیص آزمون قبلا انجام شود که چون انجام نشده بود , شروع آزمون با اتلاف زمان و اختلال روانی آزمون انجام شد. |
در ضمن فرم جدول نمرات آزمون هفته گذشته جهت هماهنگی و اصلاح و ابلاغ نهائی پیوست می باشد.
امضاء و تاریخ