مقدمه”
در دنیای امروز یکی از مؤلفه های توسعه اقتصاد دانش بنیان نهادینه سازی گفتمان ارزش آفرینی و خلق ثروت از اختراع نوآوری و عرصه های نوظهور» است که همواره به عنوان یکی از مهمترین راهبردهای کشور مورد توجه سیاست گذاران کشور بوده است. تحقق این راهبرد در کنار توسعه زیر ساختهای سخت افزاری مالی حقوقی و قانونی نیازمند توجه مطلوب به فرهنگ سازی در این عرصه به ویژه در میان قشر نوجوان به عنوان اصلی ترین سرمایه کشور در تحقق اقتصاد دانش بنیان است ورود نوجوانان به حوزه نوآوری نیازمند مشوقها و راه حلهای کارآفرینانه است. مفاهیم مرتبط با موضوعات نوآوری فناوریهای نو کسب وکار، مالکیت فکری همزمان با پرورش مهارتهای دانش آموزی نظیر پرسشگری تفکر سازگار خلاقیت و نوآوری حل مسأله مهارتهای ارتباطی و همکاری یکی از مؤثرترین این راه حل ها است. برنامه های مسأله محور میتوانند بستر ورود دانش آموزان را به حوزه های فناوری و نوآوری فراهم سازند و با شبیه سازی فرآیندهای واقعی اختراع و ارزش آفرینی به آنها کمک کند تا هم زمان با فراگیری مفاهیم مرتبط با موضوعات نوآوری و مالکیت فکری اختراع و مهارتهای کسب و کار در عرصه فناوریهای نوظهور علایق خود را دقیق تر بشناسند و استعداد و توانایی هایشان را محک بزنند. علاوه بر این صنعت نرم افزار خصوصا بازیهای دیجیتال نیز در حال حاضر یکی از پردرآمدترین و آینده دارترین حوزه های شغلی در سطح جهان است و علاوه بر عایدات مالی تاثیر فرهنگی و آموزشی ماندگاری بر کلیه سطوح جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان دارد. در این راستا آموزش مهارتهای برنامه نویسی، هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال بر اساس ضرورتها و اهداف مندرج در این راهنما در دستور کار دفتر آموزش دوره اول متوسطه قرار گرفته است.
ضرورت
در عصر حاضر مهارت برنامه نویسی و حوزه های مرتبط با آن مانند هوش مصنوعی داده کاوی اینترنت اشیاء، اقتصاد دیجیتال متاورس و…. در حال دگرگونی همه جنبه های زندگی بشر هستند و جزء پردرآمدترین و اثر گذارترین مشاغل دنیا محسوب میشود. این تغییرات فرصتها و تهدیدهایی برای افراد ایجاد میکنند که بسته به وضعیت مهارتهای فرد شرایط فردی و حرفه ای را برای ایشان رقم خواهد زد. به این ترتیب ضروری است نوجوانان امروز در مواجهه با این تغییرات و همراهی پویا با شرایط جدید و آینده آماده شوند. وضعیت کشورها در هوش مصنوعی بر اساس شاخصهایی همچون برنامه های ملی تربیت نیروی انسانی تحقیقات بنیادین و کاربردی ثبت اختراع تولید فناوری زیر ساختهای ارتباطی محصولات و شرکتهای فناور سرمایه گذاری فضای کسب وکار، بسترهای نوآوری قوانین و مقررات وضعیت اقتصادی و دسترسی به داده های باز قابل اندازه گیری هستند. در حال حاضر کشور ایران از نظر پذیرش و اجرای هوش مصنوعی رتبه ۷۷ دنیا را به خود اختصاص داده که این رتبه با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد. در حالی که کلان داده ها از ثروتهای اصلی کشورها بوده و به مثابه منابع طبیعی محسوب میشوند و راهکار بهینه برای تبدیل آنها به ارزش افزوده استفاده از هوش مصنوعی است. در کشور ما نیز مسأله کلان داده ها و کیفیت اطلاعات یکی از بزرگترین چالش هاست و نیازمند فرهنگ سازی پذیرش و هنجار سازی همچنین زیر ساختهای پردازشی است. لذا در راستای اهداف و راهکارهای سند تحول بنیادین تجلى مفهوم حیات طیبه فراهم کردن شرایط همه جانبه پویایی فرد در راستای کسب دانش و مهارت های مورد نیاز برای زندگی مؤمنانه سالم فردی و اجتماعی و نیز ایفای نقش مثبت در رشد و توسعه فرهنگی و اقتصادی جامعه اسلامی هم چنین مطابق ماده ۶ قانون اهداف و وظایف وزارت آموزش و پرورش (مصوب (١٣۶۶٫۱۱٫۲۵) و کیفیت بخشی حوزه تربیت و یادگیری درس کار و فناوری طرح شهید فخری زاده در صدد د ! است زمینه کسب حداقل یک مهارت مورد نیاز جامعه نسل آینده و توانمندسازی علمی فنی و مهارتی دانش آموزان در زمینه برنامه نویسی آماده سازی آنها برای ورود به بازار کار و کسب درآمد از طریق انجام پروژه های آزادکاری فریلنسری) و ایجاد زمینه موفقیت در تولید محصولات نوآورانه و موفق صنعت نرم افزار و بازی های دیجیتالی متناسب با نیاز دانش آموزان را فراهم نماید.
اهداف کلی
-
آشنا کردن دانش آموزان و معلمان دوره اول متوسطه با موضوع و ابزارهای برنامه نویسی تفکر سیستمی، تفکر الگوریتمیک مفاهیم مدیریت پروژه و کاربرد آن
-
آموزش مهارتهای ارزش آفرینی در عرصه فناوری های نوظهور
-
ارتقای مهارتهای پایه در دانش آموزان به منظور ایفای نقش مؤثر برای زندگی در عصر حاضر
اهداف کمی
-
۲۰ درصد مدارس دوره اول متوسطه مطابق جدول پیوست
-
۱۰۰ درصد مدارس شبانه روزی و نمونه دولتی
تعاریف
-
هدف کلان شماره ۷ ارتقای اثربخشی و افزایش کارایی در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی
هدفهای عملیاتی راهکار شماره ۱۷ –ارتقای کیفیت فرایند تعلیم و تربیت با تکیه بر استفاده هوشمندانه از فناوری های نوین
راهبرد کلان شماره – توسعه و نهادینه کردن عدالت آموزشی و تربیتی در مناطق مختلف کشور و تقویت آموزش و پرورش مناطق مرزی با تأکید بر توانمندسازی معلمان و دانش آموزان این مناطق با تمرکز بر کیفیت فرصتهای تربیتی هماهنگ با نظام معیار اسلامی
راهبرد کلان شماره ۷ بهره مندی هوشمندانه از فناوریهای نوین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی مبتنی بر نظام معیار اسلامی
آموزشهای نظری باید به نحوی برنامه ریزی و اجرا شود که دانش آموزان ضمن ممارست کارهای عملی و تجربی متناسب با سن و جنس و رشته تحصیلی آنها با رعایت اولویتهای منطقه ای و شرایط بومی حداقل یک مهارت مورد نیاز جامعه را کسب نمایند.
آموزش مهارتهای اقتصاد دیجیتال
آموزش مهارتهای اقتصاد دیجیتال علاوه بر مهارتهای فنی پیش نیاز ورود به بازار کسب و کارهای دیجیتال هوش مصنوعی و اینترنت اشیا شامل مهارتهای نرم حوزه کسب و کار میشود تا بستر ورود دانش آموزان به حوزه های فناوری و نوآوری را از طریق شبیه سازی فرآیندهای واقعی ارزش آفرینی فراهم سازد و به نوجوانان کمک کند تا علاوه بر توسعه مهارتهای اساسی توانایی های خود را محک بزنند.
هم چنین معلمان و دانش آموزان شرکت کننده در این طرح علاوه بر آشنایی با موضوعات روز فناوری با روشهای نوین آموزش و ظرفیت های این حوزه آشنا شده و راهنمای تخصصی مخاطبان در عرصه های نوظهور باشند.
ایران دیجیتال
این راهنما در راستای توانمندسازی علمی فنی و مهارتی دانش آموزان و معلمان در زمینه برنامه نویسی آماده سازی آنها برای ورود به بازار کار و کسب درآمد از طریق انجام پروژه های آزادکاری (فریلنسری) و ایجاد زمینه موفقیت در تولید محصولات نوآورانه و موفق صنعت نرم افزار متناسب با سطح دانش آموزان و تسهیل گری معلمان و همراهی والدین اجرا و مفاهیم برنامه نویسی، هوش مصنوعی بازی سازی و اقتصاد دیجیتال آموزش داده میشود.
در تمام این مراحل فرآیند استعداد سنجی و هدایت آموزشی و شغلی برای دانش آموزان علاقمند انجام میشود به طوری که ابتدا دانش آموزان در یک آزمون استعداد سنجی برخط (آنلاین) شرکت نموده و بر اساس اهداف علایق و استعدادشان دوره آموزشی مناسب به آنها پیشنهاد میشود.
دانش آموزان پس از گذراندن دوره آموزشی مرتبط با استعدادهای خود در آزمونهای ارزیابی دوره شرکت نموده و در صورت قبولی گواهی نامه مهارت متناسب با سطح خود در آن دوره آموزشی دریافت می نمایند.
-
ارکان و شرح وظایف
-
. ستاد
کمیته تخصصی آموزشی و پرورشی
-
تدوین راهنما و ابلاغ به ادارات کل آموزش و پرورش
-
آماده سازی و تولید محتوا
-
مدیریت و راهبری دوره های آموزشی توانمندسازی
-
نظارت و ارزیابی بر اجرای برنامه در سطح کشور
-
آسیب شناسی تحلیل نتایج و تهیه گزارشهای فصلی و پایانی
-
اداره کل آموزش و پرورش استان
-
-
بر اساس نامه معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع شماره ۷۱۰٫۱ مورخ ۱۳۹۹٫۰۱٫۲۰)، اداره کل آموزش و پرورش استان با مسئولیت معاون محترم آموزش متوسطه کمیته تخصصی آموزشی و پرورشی را برابر با شرح وظایف زیر تشکیل دهد.
-
صدور ابلاغ برای عوامل مربوط
-
تبیین برنامه توجیه کارگروه های شهرستانی با برگزاری جلسات و کارگاه های توجیهی
-
کنترل و رصد امکانات در شهرستان و مناطق
-
نظارت بر حسن برگزاری تمامی بخشهای راهنمای آموزش مهارتهای برنامه نویسی هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال نظارت بر فرآیند گردآوری و ارزیابی پروژه های تولید شده در هر دوره آموزشی توسط دانش آموزان و معلمان، مستندسازی و ثبت سوابق آنها
-
پیگیری و نظارت بر ارائه پروژه های تولید شده توسط دانش آموزان و معلمان در رویدادهای مربوط
-
جمع آوری نتایج و ارسال آن به دبیرخانه هوش مصنوعی مستقر در اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان
-
ارسال گزارش مستند و جامع از فرایند اجرای طرح در استان
-
آزمون استعداد سنجی دانش آموزان استثنایی مدارس پذیرا و خاص با هوش بهره عادی با آسیب شنوایی آسیب بینایی معلول جسمی حرکتی و اوتیسم با هماهنگی سازمان آموزش و پرورش استثنایی مناسب سازی شود.
گواهی نامه مهارت توسط شرکتهای دانش بنیان طرف قرارداد تهیه و پس از تایید ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش صادر می شود.
کارگروه تخصصی منطقه ناحیه شهرستان
کارگروه تخصصی منطقه ناحیه شهرستان با دعوت از مدیران و کارشناسان مرتبط با موضوع و برابر با شرح وظایف زیر تشکیل و نسبت به برگزاری جلسات آن هر دو ماه یکبار اقدام نماید:
-
-
-
صدور ابلاغ عوامل علمی و اجرایی مربوط
-
تبیین برنامه توجیه مدیران و دبیران با برگزاری جلسات و کارگاه های توجیهی
-
کنترل و رصد تهیه امکانات مورد نیاز برای اجرای طرح در کلیه مدارس متوسطه اول
-
آماده سازی مدارس برای اجرای طرح از نظر فضا، تجهیزات نیروی انسانی و زمان مناسب
-
نظارت بر حسن برگزاری کلیه بخشهای پروژه در مدارس منطقه
-
نظارت بر فرآیند گردآوری و ارزیابی پروژه های تولید شده در هر دوره آموزشی توسط دانش آموزان معلمان، مستندسازی و ثبت سوابق آنها
-
پیگیری و نظارت برای ارسال پروژه های تولید شده توسط دانش آموزان و معلمان به رویدادهای مربوط
-
تحلیل و ارزیابی نتایج در سطح منطقه ناحیه ٫ شهرستان
-
-
شرح وظایف مدیر مدرسه
با عنایت به ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی مدارس ناظر بر وظایف و اختیارات مدرسه بند ۵ و ۱۲ از وظایف مدیریتی مدیر واحد آموزشی ضمن انجام وظایف زیر، موضوع مهارت آموزی را در شوراها از جمله شورای مدرسه دبیران انجمن اولیا و مربیان و دانش آموزان مطرح نموده و ضمن اخذ مصوبات لازم یک نفر از دبیران درس کار و فناوری را به عنوان ناظر بر فرآیند آموزش مهارت و انجام پروژه های مربوطه توسط دانش آموزان انتخاب نماید
-
-
-
-
مطالعه کامل راهنمای حاضر و مستندات ارسالی از سوی اداره کل آموزش و پرورش منطقه ناحیه ٫ شهرستان
-
بهره گیری از مشارکت معاونان آموزشی فناوری پرورشی و مشاور دبیرستان به عنوان حامیان و تسهیلگران برنامه های مهارتی و تربیتی دبیران علاقمند و توانمند در موضوعات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات برنامه نویسی هوش مصنوعی و بازی های دیجیتال اطلاع رسانی تبیین و توجیه دستور العمل برای تمامی دانش آموزان پایه هفتم هشتم و نهم و اولیای آنان
-
نظارت بر فرایند ثبت نام آنلاین دسترسی به سامانه های مربوطه و حضور و غیاب دانش آموزان
-
پیگیری و نظارت جهت حضور مستمر و مؤثر دانش آموزان در کلاسهای غیر حضوری (برخط)
-
همکاری در برگزاری آزمونهای مهارتی
-
همکاری در فرآیند گردآوری و ارزیابی پروژه های تولید شده در هر دوره آموزشی توسط دانش آموزان و معلمان، مستندسازی و ثبت سوابق آنها
-
پیگیری و نظارت بر ارایه پروژه های تولید شده توسط دانش آموزان و معلمان در رویدادهای مربوط
-
ثبت و صدور گواهی مهارتی و ارایه به دانش آموزان
-
-
-
-
-
-
-
حامیان پروژه
تمامی هزینه های اجرا و سازوکارهای تأمین منابع مالی این پروژه از طریق حمایت ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» و «همراه اول» در حوزه آموزش برنامه نویسی، هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال و صنعت بازیهای دیجیتال با مدیریت و نظارت دفتر آموزش دوره اول متوسطه انجام میشود. لذا ارائه آموزشهای مهارتی برای مدارس مجری کاملا رایگان است.
-
برنامه ریزی برای ترویج و توسعه فعالیتهای جذاب و متناسب با نیاز و علایق دانش آموزان و ایجاد مدرسه ای ایمن پویا، بانشاط و شوق انگیز بند ۱۲ برنامه ریزی به منظور ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان
-
-
-
-
-
-
-
بستر اطلاع رسانی ثبت نام استعدادسنجی صدور گواهی مهارت و…..
اطلاع رسانی از طریق شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) و بستر فرآیندهای ثبت نام استعداد سنجی صدور گواهی مهارت و … از طریق سکوی (پلتفرم) طراحی شده در سامانه https:٫٫my.medu.ir و پلتفرم شرکتهای تأیید شده و دارای مجوز انجام می شود.
روش مکان و زمان آموزش
-
-
-
-
-
-
-
با توجه به فضا، تجهیزات و امکانات مدارس آموزش به سه روش حضوری غیر حضوری و تلفیقی مطابق زمان فعالیت های فوق برنامه خارج از زمان رسمی و یا روزهای پنج شنبه در مکانهای زیر انجام میشود
-
دبیرستانهای دوره اول متوسطه
-
هنرستانهای فنی حرفه ای و کاردانش
-
کانونهای فرهنگی تربیتی
-
پژوهش سراهای دانش آموزی
شایان ذکر است؛ در صورت استفاده از ظرفیتهای خارج از مدرسه ضروری است؛ مقررات مربوط به ضوابط خروج دانش آموزان از واحد آموزشی رعایت شود.
-
-
شاخص های انتخاب معلم و دانش آموز
-
-
-
-
-
-
-
-
آموزشهای مورد نظر برای ۲۰ درصد مدارس دوره اول متوسطه و ۱۰۰ درصد مدارس شبانه روزی و نمونه دولتی استانهای مجری مطابق جدول پیوست در قالب فوق برنامه پیش بینی شده است. لذا در انتخاب مدارس معلمان و دانش آموزان برای بهره گیری بیشتر از دوره های آموزشی به ملاحظات زیر توجه نمایند
-
. علاقمند و برخوردار از مهارتهای پایه
-
. دسترسی کافی و منظم به رایانه در منزل مدرسه
-
. دارای پشتکار و احساس مسئولیت برای شرکت منظم در دوره های آموزشی و انجام تکالیف و پروژه پایانی
نکته غیبت بیش از ۲ جلسه منجر به حذف شرکت کنندگان از فرآیند آموزش خواهد شد.
-
-
-
-
مشوق ها
-
-
-
-
-
صدور گواهی نامه ملی طلایی بالاتر از حد انتظار، نقره ای در حد انتظار، برای دانش آموزان و معلمان
-
. مجوز ورود به آموزشهای پیشرفته هوش مصنوعی برای دارندگان گواهی نامه طلایی
-
معرفی دانش آموزان برگزیده به بنیادهای نخبگانی استان
-
معرفی برگزیدگان به شرکتهای دانش بنیان معتبر و مورد تایید معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری
-
صدور گواهی ضمن خدمت برای دبیران
-
اخذ گواهی مدرسی برای دبیران برتر دبیرانی که موفق به دریافت امتیاز بالاتر از حد انتظار شده اند.
-
تشویق دبیران تلاشگر در تسهیل گری راهبری و داوری پروژه های دانش آموزی
-
تشویق مدیران تلاشگر در اجرای طرح مدیرانی که ضمن تمهید مقدمات ایجاد سایت رایانه و تأمین تجهیرات مورد نیاز زمینه آموزش و اخذ گواهی نامه مهارتی برای جمعیت بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان و دبیران مدرسه فراهم نموده اند.
-
-
-
-
استلزامات
-
-
-
-
-
در آموزشهای هوش مصنوعی به دانش آموزان مسائل تربیتی و اتخاذ رویکرد اخلاق محور مورد تأکید است
اگر چه هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار قدرتمند شناخته میشود که میتواند تأثیرات مهمی در جامعه داشته باشد با این حال ضروری است؛ ضمن ایجاد مسئولیت پذیری در دانش آموزان و ایجاد زمینه درک استفاده صحیح آنها از این فناوری کمک نمود تا به نفع انسانها کشور و جامعه بشری گام بردارند.
همچنین در آموزش مسائل امنیتی مرتبط با هوش مصنوعی میبایست دانش آموزان را با مخاطرات مرتبط با استفاده از هوش مصنوعی آگاه نمود تا مهارتهای مورد نیاز برای حفاظت از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود را بیاموزند. این موضوع باید به صورتی مشخص تبیین شود تا دانش آموزان بتوانند همگام با تغییرات جدید و بهره وری لازم از هوش مصنوعی در حفظ امنیت خود و دیگران توانمند و موثر باشند.
-
-
-
-
نظارت و ارزیابی
نظارت بر اجرای این طرح از طریق بازدید مدیران و کارشناسان دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و نیز دریافت نظرات و بازخوردهای مخاطبان در قالب فرم ها و چک لیستهای مربوط انجام خواهد شد.
جدول زیر به اختصار فرآیند اجرا استانهای تحت پوشش زمان بندی آموزش و … را نشان می دهد. |
|
|
|
|
||||
حوزه های مهارتی |
مجریان پروژه |
استان های تحت پوشش مجریان پروژه |
زمان اجرا |
فرایند اجرا |
|||
١٣٠٢ |
۱۳۰۳ |
||||||
آبان ماه و آذرماه |
بهمن ماه اسفندماه |
تیر ماه الى شهریورماه |
|||||
۱٫ آموزش مهارتهای نیازسنجی ۲٫ ۳٫ طراحی و مهندسی پروژه ۴٫ ۵٫ آموزش برنامه نویسی ۶٫ ۷٫ آموزش مهارت های آزادکاری (فریلنسری) در حوزه برنامه نویسی ۸٫ ۹٫ هوش مصنوعی ۱۰٫ ۱۱٫ بازی سازی ۱۲٫ ۱۳٫ اقتصاد دیجیتال ۱۴٫ ۱۵٫ ایجاد کسب و کار ۱۶٫ ۱۷٫ مدیریت پروژه |
معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری |
آذربایجان غربی هرمزگان بوشهر همدان خوزستان |
۲ |
۲ |
۱٫ ارسال برنامه عملیاتی و راهنما به استانها ۲٫ برگزاری و بینار گردهمایی تشریح و تبیین برنامه برای معاونان آموزش متوسطه روسای ادارات آموزش روسای ادارات تکنولوژی و گروه های آموزشی و تولید محتوا، مدیران و معلمان ۳٫ استعداد سنجی دانش آموزان آموزش تعاملی متناسب با سطح دانش و مهارت فعلی ۴٫ آموزش و ارزشیابی معلمان ۵٫ آموزش و ارائه پروژه به دانش آموزان ۶٫ پیگیری و نظارت معلمان بر پروژه های دانش آموزان و ارائه بازخورد به آنها ۷٫ صدور گواهی مهارتی ۸٫ هدایت فرآیند تحصیلی و شغلی ۹٫ توانمندسازی دانش آموزان ۱۰٫ برای کسب مهارت و تخصص در بازار کار ۱۱٫ صدور گواهی مهارت ۱۲٫ ارائه آثار تولید شده در جشنواره ها ۱۳٫ بررسی و داوری آثار ۱۴٫ برپایی نمایشگاه آثار دفاع مقدس دهه فجر و …. ۱۵٫ هدایت آموزشی و شغلی در مسیر صنعت نرم افزار |
||
اردبیل، سمنان کرمانشاه، زنجان مازندران گلستان |
|||||||
خراسان جنوبی |
|||||||
در تمام انواع مدارس) در تمام انواع مدارس) |
|||||||
تمام مدارس شبانه روزی |
۱ |
۲ |
ه |
||||
صداوسیما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات |
سیستان و بلوچستان آذربایجان شرقی کردستان، گیلان قزوین یزد اصفهان کرمان خوزستان فارس، قم |
۲ |
٩ |
||||
چهار محال و بختیاری خراسان رضوی |
|||||||
همراه اول |
تمام مدارس نمونه دولتی |
۲ |
۱ |
٩ |
|||
دبیرخانه هوش مصنوعی |
۳۲ استان ها |
/ |
۲ |
۲ |
|||
در تمام انواع مدارس) |
|||||||
معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان |
مرحله اول: البرز، خراسان شمالی شهرستان های تهران |
٩ |
۲ |
||||
ریاست جمهوری |
مرحله دوم مرکزی لرستان |
— |
۲ |
۹ |
|||
مرحله سوم: |
— |
– |
۲ |
||||
ایلام، تهران کهگیلویه و بویراحمد |
|||||||
-
-
-
-
-
ارسال برنامه عملیاتی و راهنما به استانها
-
برگزاری و بینار گردهمایی تشریح و تبیین برنامه برای معاونان آموزش متوسطه روسای ادارات آموزش روسای ادارات تکنولوژی و گروه های آموزشی و تولید محتوا، مدیران و معلمان
-
استعدادسنجی دانش آموزان آموزش تعاملی متناسب با سطح دانش و مهارت فعلی
-
آموزش و ارزشیابی معلمان
-
آموزش و ارائه پروژه به دانش آموزان
-
پیگیری و نظارت معلمان بر پروژه های دانش آموزان و ارائه بازخورد به آنها
-
صدور گواهی مهارتی
-
هدایت فرآیند تحصیلی و شغلی
-
توانمندسازی دانش آموزان برای کسب مهارت و تخصص در بازار کار
-
صدور گواهی مهارت
-
ارائه آثار تولید شده در جشنواره ها
-
بررسی و داوری آثار
-
برپایی نمایشگاه آثار دفاع مقدس دهه فجر و ….
-
هدایت آموزشی و شغلی در مسیر صنعت نرم افزار
-
-
-
-
-
-
-
-
-
آموزش مهارتهای نیازسنجی
-
طراحی و مهندسی پروژه
-
آموزش برنامه نویسی
-
آموزش مهارت های آزادکاری (فریلنسری) در حوزه برنامه نویسی
-
هوش مصنوعی
-
بازی سازی
-
اقتصاد دیجیتال
-
ایجاد کسب و کار
-
مدیریت پروژه
-
-
-
-
فراخوان ثبتنام دورههای تخصصی آموزشی
-
-
-
-
مرکز آموزش و توسعه مهارتهای حرفهای با افتخار دورههای ویژه و کاربردی زیر را برای علاقهمندان و متخصصان برگزار میکند:
-
-
-
لیست دورهها:
-
-
-
-
- آموزش مهارتهای نیازسنجی
- طراحی و مهندسی پروژه
- آموزش برنامهنویسی از پایه تا پیشرفته
- آموزش مهارتهای آزادکاری (فریلنسری) در حوزه برنامهنویسی
- ورود به دنیای هوش مصنوعی
- بازیسازی و توسعه بازیهای دیجیتال
- شناخت و کاربردهای اقتصاد دیجیتال
- ایجاد کسبوکار از ایده تا اجرا
- مدیریت پروژه با استانداردهای روز دنیا
-
-
-
ویژگیهای دورهها:
-
-
-
-
- برگزاری توسط اساتید مجرب و متخصص در هر حوزه
- ارائه گواهینامه پایان دوره معتبر
- مناسب برای تمامی سطوح (مبتدی تا پیشرفته)
- امکان شرکت در دورهها به صورت حضوری یا آنلاین
-
-
-
زمان و مدت برگزاری:
-
-
-
-
- شروع دورهها: [تاریخ شروع]
- مدت زمان هر دوره: [تعداد جلسات یا هفتهها]
-
-
-
محل برگزاری:
-
-
-
-
- دورههای حضوری: [آدرس محل برگزاری]
- دورههای آنلاین: دسترسی از طریق پلتفرم اختصاصی مرکز
-
-
-
هزینه ثبتنام:
-
-
-
-
- [رایگان یا هزینه دورهها به تفکیک]
-
-
-
ثبتنام و اطلاعات بیشتر:
شماره تماس: [شماره تماس]
وبسایت یا لینک ثبتنام: [لینک سایت/فرم ثبتنام]
ایمیل: [ایمیل تماس]
فراخوان همکاری و جذب مدرسین و مربیان تخصصی
مرکز آموزش و توسعه مهارتهای حرفهای با هدف ارتقای سطح دانش و مهارتهای تخصصی، در نظر دارد با اساتید و متخصصان برجسته در حوزههای زیر همکاری کند:
زمینههای همکاری:
مهارتهای نیازسنجی
طراحی و مهندسی پروژه
برنامهنویسی (از مقدماتی تا پیشرفته)
آزادکاری (فریلنسری) در حوزه برنامهنویسی
هوش مصنوعی و کاربردهای آن
بازیسازی و توسعه بازیهای دیجیتال
اقتصاد دیجیتال
ایجاد کسبوکار و استارتاپها
مدیریت پروژه با رویکردهای مدرن
شرایط همکاری:
تجربه عملی و تخصصی در زمینه موردنظر
توانایی تدریس و انتقال مفاهیم به صورت حرفهای
آشنایی با روشهای نوین آموزشی و تعامل با فراگیران
تسلط بر ابزارها و نرمافزارهای مرتبط در هر حوزه
ویژگیهای همکاری:
امکان تدریس به صورت حضوری یا آنلاین
انعطافپذیری در زمانبندی کلاسها
دسترسی به زیرساختهای آموزشی پیشرفته
پرداخت منصفانه و مناسب با تجربه و تخصص
مراحل ارسال درخواست:
ارسال رزومه حرفهای به ایمیل: [ایمیل تماس]
تکمیل فرم درخواست همکاری از طریق لینک: [لینک فرم ثبتنام]
در صورت تأیید اولیه، مصاحبه تخصصی با متقاضی انجام خواهد شد.
مهلت ارسال درخواست:
[تاریخ مهلت ارسال درخواست]
اگر تخصص و علاقهمندی شما در حوزههای ذکر شده است و مایلید به توسعه مهارتهای حرفهای جامعه کمک کنید، ما مشتاق همکاری با شما هستیم!
جهت اطلاعات بیشتر:
شماره تماس: [شماره تماس]
وبسایت: [آدرس وبسایت]
همراه ما باشید و دانش و تجربه خود را به اشتراک بگذارید!
به نام خدا
مدیر محترم آموزش و پرورش ناحیه یک/دو ارومیه
با سلام و احترام
احتراما، به استحضار میرساند مرکز آموزش و توسعه مهارتهای حرفهای این مؤسسه (کانون جواان سیج) در راستای ارتقای سطح دانش و مهارتهای علمی و عملی دانشآموزان، معلمان، مدیران، و کارکنان محترم آموزش و پرورش و همچنین خانوادههای آنان، اقدام به برگزاری مجموعهای از دورههای تخصصی آموزشی در موضوعات زیر نموده است:
(بروشور پیوستی)
- مهارتهای نیازسنجی
- طراحی و مهندسی پروژه
- آموزش برنامهنویسی
- آزادکاری (فریلنسری) در حوزه برنامهنویسی
- هوش مصنوعی
- بازیسازی
- اقتصاد دیجیتال
- ایجاد کسبوکار
- مدیریت پروژه
لذا خواهشمند است دستور فرمایید جهت اطلاعرسانی مناسب و بهینه:
- نمونه بروشورهای آموزشی این مرکز به مدارس ناحیه ارسال گردد.
- این بروشورها در تابلو اعلانات مدارس نصب و اطلاعیههای مربوطه در اختیار مدیران و معلمان محترم قرار گیرد.
- نامه مربوطه و اطلاعات دورهها از طریق سیستم اتوماسیون اداری به مدارس ارسال شود تا دانشآموزان و خانوادههایشان نیز از این فرصت بهرهمند گردند.
اطمینان داریم که این همکاری ارزشمند نقش بسزایی در توانمندسازی جامعه آموزش و پرورش و ایجاد فرصتهای رشد و توسعه مهارتهای کاربردی ایفا خواهد کرد.
پیشاپیش از حسن توجه و همکاری شما صمیمانه سپاسگزاریم.
با احترام
[نام و سمت فرستنده]
[نام مؤسسه آموزشی]
شماره تماس: [شماره تماس]
ایمیل: [ایمیل تماس]
وبسایت: [آدرس وبسایت]
به نام خدا
مدیر محترم آموزش و پرورش ناحیه یک/دو ارومیه
با سلام و احترام
احتراما، به استحضار میرساند مرکز آموزش و توسعه مهارتهای حرفهای این مؤسسه، در راستای تحقق اهداف والای توانمندسازی اقشار مختلف جامعه بهویژه دانشآموزان، معلمان، و خانوادههای محترم ایشان و همچنین اعضای فعال بسیج فرهنگیان و دانشآموزی، اقدام به طراحی و برگزاری مجموعهای از دورههای آموزشی کاربردی و مهارتمحور نموده است. این دورهها با محوریت توسعه دانش و تقویت مهارتهای نوین در حوزههای مختلف، گامی مؤثر در راستای ارتقای توانمندیهای فردی و گروهی جامعه هدف خواهد بود.
دورههای پیشنهادی شامل:
-
مهارتهای نیازسنجی
-
طراحی و مهندسی پروژه
-
آموزش برنامهنویسی (از مقدماتی تا پیشرفته)
-
آزادکاری (فریلنسری) در حوزه برنامهنویسی
-
هوش مصنوعی و کاربردهای آن
-
بازیسازی و توسعه بازیهای دیجیتال
-
اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک
-
ایجاد کسبوکار و استارتاپها
-
مدیریت پروژه با استانداردهای روز دنیا
این دورهها با هدف تجهیز شرکتکنندگان به مهارتهای عملیاتی و دانش تخصصی، بستری مناسب برای آمادهسازی نسل آینده جهت ورود به بازار کار، توسعه توانمندیهای فردی، و نقشآفرینی در حوزههای مختلف اجتماعی و اقتصادی فراهم خواهد کرد.
لذا خواهشمند است، در راستای ترویج این اهداف ارزشمند، دستور فرمایید:
-
نمونه بروشورهای آموزشی این مرکز به مدارس ناحیه ارسال گردد.
-
این بروشورها در تابلو اعلانات مدارس و پایگاههای بسیج دانشآموزی و فرهنگیان نصب و اطلاعیههای مربوطه به اطلاع عموم رسانده شود.
-
نامه اطلاعرسانی دورهها از طریق سیستم اتوماسیون اداری مدارس به معلمان، دانشآموزان، و خانوادههایشان ارسال گردد.
-
همکاری لازم جهت معرفی این دورهها به فرهنگیان بسیجی و دانشآموزان مستعد جهت ثبتنام انجام پذیرد.
بدیهی است این اقدام مشترک که با ارایه تسهیلات ویژه بخصوص ارایه گواهینامه های معتبر و تخفیفات حداکثری ارایه میگردد، در راستای توانمندسازی جامعه فرهنگیان و دانشآموزان بسیجی و رشد اقتصادی و مهارتی خانوادههای ایشان، نقشی بسزا در ارتقای توانمندیهای علمی و مهارتی این اقشار ایفا خواهد کرد.
پیشاپیش از حسن توجه و تلاش شما در این مسیر پرافتخار سپاسگزاریم.
با احترام و آرزوی توفیق روزافزون
[نام و سمت فرستنده]
[نام مؤسسه آموزشی]
شماره تماس: [شماره تماس]
ایمیل: [ایمیل تماس]
وبسایت: [آدرس وبسایت]