ایجاد کارآفرینی اجتماعی برای دختران

برای چــــه آمــــده‌ایم؟

اشـتغال برنامه‌ایسـت اسـت کـه بـه دانشـجویان کمـک می‌کنـد در بهتریـن جایـگاه خودشـان در دنیای کسـب‌و کار قرار گیرند و برای آن آماده شـوند. با کمک مشاوران و مربیان شـغلی، خود را بهتر می‌شناسـند، مسـیر شـغلی خود را طراحـی می‌کننـد، مهارت‌هـای مـورد نیـاز آن را تمریـن کـرده و بـا انجـام کارآمـوزی در شـرکت‌های برتـر کشـور، مسـیر خـود را آغـاز می‌کننـد.

IMG_20241008_173856_925

استعدادیابی

اگـر ندانیم بـه چه چیزی میخواهیم برسـیم، فرقی نمیکند چه مسیری را برویم. برای آنکه بفهمیم واقعا چه میخواهیم بایـد نگاهـی عمیقتـر بـه خودمـان بیاندازیـم. بسـیاری از نارضایتیهای شغلی نه بعلت عدم شناخت بازار کار، بلکه بـه علـت عدم شـناخت کافـی از خودمـان اسـت! با کمک مشـاوران و مربیان شـغلی کمـک میشـود تـا خـود را بهتـر بشناسـید و بـا اسـتفاده از معتبرتریـن آزمونهـای ارزیابی حرفـه ای توانمندیهـا، انگیزه ها و علاقمندیهای خود را کشف و مسیر شـغلی مـورد نظـر خود را شناسایی و طراحی کنید.

کمیته_امداد

آموزش

مهارتهای محیط کار جایی درس داده نمیشـود اما در دنیـای کسـب و کار انتظـار دارنـد ما آنها را داشـته باشـیم! ایـن مهارتهـا کـه بـه “مهارتهـای نـرم” معروف انـد، شـامل اصـول رفتـار حرفـه ای، مهـارت ارتباط موثر، مدیریت هیجانات، کار تیمی، مدیریت برخود و … هستند. در بخش مهارت آموزی، در کنار با تجربه ترین مربیان و منتورها، مهارتهای نرم در قالـب پروژه هـا و فعالیتهای تیمـی و تجربی تمرین میشـود تا بهتر بتوانید مسـیر شغلی خـود را در محیـط کسـب و کار بشناسید و پیـش ببرید.

۱۱ (۲)

توانمندسازی

متقاضیان بـا توجـه بـه مسـیر شـغلی خـود و مشـورت مشـاوران و نیـز ارزیابی جایگاههـای موجـود، جایگاه مناسـب خـود را در شـرکتهای حامـی اشـتغال پیـدا کرده و ایـن فرصـت را خواهنـد داشـت که در یـک دوره کارآمـوزی، فضـای واقعـی کسـب وکار را تجربـه کننـد و آنچـه کـه آموخته انـد را در محیـط واقعی بـه کار برنـد. ایـن کارآمـوزی بـه نحـوی تنظیـم میشـود کـه بتوانـد نقطـه ی شـروع خوبـی برای مسـیر شـغلی باشـد و در ادامه مسیرهای شغلی پیش رویشان موفق تر عمل نمایند.

۱٫ شناسایی نیازها و فرصت‌ها :

۱۵۴-min

تحقیق و بررسی : با انجام تحقیقات میدانی، نیازها و چالش‌های جامعه هدف (دختران) و همچنین فرصت‌های موجود برای ایجاد کسب‌ و کارهای اجتماعی شناسایی گردد. این تحقیق باید شامل مصاحبه با دختران، بررسی آمارها و داده‌های مربوطه و مطالعات موردی مشابه باشد.

 

تمرکز بر مسائل خاص : بر روی مسائل اجتماعی خاص که دختران با آن مواجه هستند، تمرکز گردد. این مسائل می‌تواند شامل دسترسی به آموزش، بهداشت، اشتغال، یا سایر نیازهای اساسی باشد.

 

شناسایی پتانسیل‌ها : پتانسیل‌ها و استعدادهای دختران در جامعه هدف شناسایی گردد. این امر کمک می‌کند تا ایده‌های تجاری را با توجه به توانایی‌های آنها طراحی کنید.

 ۲٫ توانمندسازی دختران : 

۱۵۵-min

آموزش مهارت‌ها : به دختران آموزش‌های لازم در زمینه‌های مختلف مانند مهارت‌های کسب‌ و کار (مدیریت، بازاریابی، مالی)، مهارت‌های فنی مرتبط با ایده‌های تجاری، و مهارت‌های زندگی، (ارتباطات، حل مسئله، کار گروهی) ارائه دهید.

 

افزایش اعتماد به نفس : با برگزاری کارگاه‌ها و ارائه مشاوره، به افزایش اعتماد به نفس و خودباوری دختران کمک کنید.

 

ارائه الگوهای موفق : معرفی زنان موفق در حوزه کارآفرینی اجتماعی به عنوان الگو می‌تواند برای دختران انگیزه بخش باشد.

 

حمایت مالی : در صورت امکان، به دختران کمک مالی برای راه‌اندازی کسب‌ و کارهای خود ارائه دهید. این می‌تواند شامل کمک‌های بلاعوض، وام‌های کم‌بهره، یا سرمایه‌گذاری‌های کوچک باشد.

۳٫ ایجاد ایده‌های تجاری پایدار : 

۱۵۳-min

ایده‌های نوآورانه : به دنبال ایده‌های تجاری نوآورانه و خلاقانه باشید که بتوانند بطور پایدار به مسائل اجتماعی مورد نظر پاسخ دهند.

 

مدل‌های تجاری پایدار : مدل‌های تجاری را طراحی کنید که هم از نظر اقتصادی پایدار باشند و هم بتوانند به اهداف اجتماعی مورد نظر دست یابند.

 

توجه به جنبه‌های زیست‌محیطی : در صورت امکان، از ایده‌های تجاری استفاده کنید که به محیط زیست آسیب نرسانند و یا حتی به بهبود آن کمک کنند.

 

ایجاد شبکه‌های حمایتی : شبکه‌های حمایتی را برای دختران کارآفرین ایجاد کنید تا بتوانند تجربیات، ایده‌ها و منابع خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند

 

 ۴٫ حمایت و پشتیبانی مداوم :

۱۵۶-min

 راهنمایی و مشاوره : به دختران در طول مسیر کارآفرینی خود، راهنمایی و مشاوره‌های لازم را ارائه دهید.

 

مشارکت در فرایندها : از دختران بخواهید در تمام مراحل فرایند، از ایده پردازی تا اجرا و ارزیابی، مشارکت داشته باشند.

 

پایش و ارزیابی : موفقیت برنامه را به طور مداوم پایش و ارزیابی کنید تا بتوانید در صورت نیاز، تغییرات لازم را انجام دهید.

 

ایجاد روابط با ذینفعان : با سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط، ارتباط برقرار کنید تا بتوانید از منابع و حمایت‌های آنها بهره‌مند شوید.

ملاحظات مهم :

• مشارکت فعال دختران : دختران باید در تمام مراحل طراحی و اجرای برنامه مشارکت فعال داشته باشند. این امر به افزایش حس مالکیت و تعهد آنها کمک می‌کند.

• در نظر گرفتن تفاوت‌های فرهنگی : در هنگام طراحی و اجرای برنامه، تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی را در نظر بگیرید.

• ایجاد محیطی امن و حمایتی : ایجاد محیطی امن و حمایتی برای دختران از اهمیت زیادی برخوردار است.

نموه هایی از کسب و کارها:

Womens-entrepreneurial-ideas.

نموه هایی از کسب و کارهای آنلاین :

: شناسایی بازار هدف : قبل از شروع هر کسب و کاری، بازار هدف خود را به طور کامل بشناسید و نیازها و خواسته‌های آنها را درک کنید.

۲۰۲۴-۱۰-۱۴_۱۹۱۰۴۳

نمونه هایی از کسب و کارهای حضوری :

: شناسایی بازار هدف : قبل از شروع هر کسب و کاری، بازار هدف خود را به طور کامل بشناسید و نیازها و خواسته‌های آنها را درک کنید.

unemployment-150x150

نمونه هایی از کسب و کارهای اجتماعی :

: شناسایی بازار هدف : قبل از شروع هر کسب و کاری، بازار هدف خود را به طور کامل بشناسید و نیازها و خواسته‌های آنها را درک کنید.

نموه هایی از کسب و کارهای آنلاین :

• آموزش آنلاین :

 ارائه آموزش‌های آنلاین در زمینه‌های مختلف. این کار نیاز به تخصص و مهارت در زمینه آموزش و همچنین تسلط بر پلتفرم‌های آموزش آنلاین دارد.

خدمات ترجمه و تایپ :

اگر مهارت نوشتن و ترجمه دارید، می‌توانید این خدمات را به صورت آنلاین یا حضوری ارائه دهید

• مدیریت شبکه‌های اجتماعی :

 مدیریت صفحات اجتماعی برای کسب و کارهای دیگر. این کار نیاز به مهارت در بازاریابی دیجیتال و آشنایی با پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی دارد.

• طراحی و فروش محصولات دیجیتال :

 طراحی و فروش محصولات دیجیتال مانند تم‌های وبسایت، ایبوک‌ها، کلاس‌های آنلاین، گرافیک، و… . این کار نیاز به مهارت‌های خلاقانه و تسلط بر نرم‌افزارهای طراحی دارد و نیازی به سرمایه اولیه زیادی ندارد.

• فروش آنلاین محصولات هنری و صنایع دستی :

 فروش محصولات هنری و صنایع دستی که خودتان می‌سازید یا از طریق دیگر تولیدکنندگان تامین می‌کنید. این کار نیاز به مهارت‌های هنری و خلاقانه و همچنین مهارت‌های بازاریابی آنلاین دارد.

• فروش آنلاین محصولات هنری و صنایع دستی :

 فروش محصولات هنری و صنایع دستی که خودتان می‌سازید یا از طریق دیگر تولیدکنندگان تامین می‌کنید. این کار نیاز به مهارت‌های هنری و خلاقانه و همچنین مهارت‌های بازاریابی آنلاین دارد.

نمونه هایی از کسب و کارهای حضوری :

 

فروشگاه پوشاک یا اکسسوری :

  این کسب و کار نیاز به سرمایه اولیه، مهارت‌های بازاریابی و آشنایی با مد و لباس دارد. 

سالن آرایش و زیبایی :

 این کسب و کار نیاز به آموزش و مهارت در زمینه آرایش و زیبایی دارد.

کافی‌شاپ یا کافه :

 این کسب و کار نیاز به سرمایه اولیه و مهارت‌های مدیریتی و آشپزی دارد. 

آموزشگاه موسیقی، زبان یا هنر : 

 این کسب و کار نیاز به تخصص در زمینه مورد نظر و مهارت‌های آموزشی دارد. 

خدمات مراقبت از کودک :

با آموزش و مهارت‌های مراقبت از کودکان این خدمات  درمنزل  ارائه میشود.

نمونه هایی از کسب و کارهای اجتماعی :

 

مدیریت شبکه‌های اجتماعی : 

تولید و فروش محصولات ارگانیک مانند عسل، مربا، ترشیجات و…

• خدمات مشاوره : 

زمینه‌های مختلف مانند مشاوره تحصیلی، مشاوره تغذیه، مشاوره ازدواج و.

نکات کلیدی برای موفقیت :

: شناسایی بازار هدف : قبل از شروع هر کسب و کاری، بازار هدف خود را به طور کامل بشناسید و نیازها و خواسته‌های آنها را درک کنید.

برنامه ریزی دقیق : قبل از شروع، یک برنامه کسب و کار دقیق تهیه کنید که شامل تمام جوانب کسب و کار شما از جمله هزینه‌ها، درآمد، بازاریابی و … باشد.

توسعه مهارت ها : به طور مداوم مهارت‌های خود را در زمینه‌های مختلف مانند مدیریت کسب و کار، بازاریابی، فروش و …توسعه دهید.

 انعطاف پذیری : در دنیای پویای کسب و کارها، انعطاف‌پذیری و سازگاری با تغییرات بسیار مهم است.

پشتیبانی و شبکه سازی : با دیگر کارآفرینان و متخصصان در زمینه خود شبکه سازی کنید.

در نهایت، مهم‌ترین عامل در موفقیت هر کسب و کاری، علاقه، پشتکار و تلاش مداوم است. دختران با استعداد و با پشتکار، در هر زمینه‌ای می‌توانند موفق شوند. انتخاب کسب و کار مناسب به شخصیت، مهارت‌ها و علایق فرد بستگی دارد.

برنامه ریزی فعالیتهای مرکز  

Womens-entrepreneurial-ideas.

 

برنامه های اجرایی دوره

برگزاری دوره های آموزشی با پاسخ گویی به  آزمون تست ۳۰ سوالی آشنایی با الگوی رفتاری و گروه بندی در گروه های با لایه رفتاری مشابه جهت آگاهی از خصوصیات رفتاری مثبت و قابل اصلاح و همچنین علایق و سمبل­های ارزشی

۲۰۲۴-۱۰-۱۴_۱۹۱۰۴۳

تشکیل گروهی اجتماعی

با تشکیل گروه در شبکه اجتماعی نسبت به تعمیق و تزریق عملی آن با هدایت و راهبری همراهی مدرسین کلینیک اقدام گردد تا این دیدگاه به یک فرهنگ در سازمان تبدیل گردد

unemployment-150x150

ارایه پیشنهادات 

افزایش مدت زمان برگزاری دوره، برگزاری دوره برای همکاران و خانواده ها، تهیه پک آموزشی ویدیویی جهت استفاده و مرور، توسعه و کاربردی نمودن آن و تاکید بیشتر بر مصداق ها که فرایند آموزش و کسب دانش تا به خرد و عمل تبدیل گردد

 

با اعتقاد به اینکه افزایش بهره وری دستگاهها تنها درگرو آموزش نیروهای انسانی میسر می شود، این موسسه با داشتن سوابق درخشان در سطح استان و همکاری و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با نهادها و ارگانهای مرتبط آمادگی خود را برای طراحی ، تدوین و استاندارد سازی دوره های تک درس یک روزه – دو روزه و چند روزه (کارگاهی و مهارت آموزی) و برگزاری آموزشهای تعهدی با حضور مدرسان مجرب و اساتید و هیئت علمی دانشگاهی اعلام می دارد.

در این دوره در گام اول شرکت کنندگان با پاسخ گویی به آزمون تست ۳۰ سوالی طرح شده در سایت کلینیک باالگوی رفتاری خود آشنا شده و در گروه های با لایه رفتاری مشابه گروه بندی میگردند.در گام دوم نسبت به لیست خصوصیات رفتاری بارز مثبت و قابل اصلاح خود و همچنین علایق و ارزشهای اجتماعی خود اقدام نمودند.

ارزیابی میزان مهارت های عمومی و حرفه ای شهروندان و سنجش اثربخشی دوره های اجرا شده 

آموزش مهارتهای همگانی برای شهروندان در راستای فقرزدایی و توسعه تاب آوری اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی خانواده ها.

( مهارتهای زندگی، مهارتهای عمومی کامپیوتر، مهارتهای زبان، مهارتهای خلاقیت، مهارتهای کسب و کار و … )

اجرای برنامه های فرهنگی و اطلاع رسانی جهت شناسایی و جذب و معرفی کارآفرینان به علاقمندان کارآفرینی.

برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی استعدادیابی، کارآفرینی و کسب و کار برای تمام مدیران و کارشناسان

 

برنامه ریزی، فرایندسازی، نظارت، مستندسازی و تولید محتوای راه اندازی طرح های جدید از همان ابتدا.

 

مطابق الگوی سازمان یونسکو ما هم سواد ده گانه را الگوی توانمندی ارزیابی میکنیم

تهیه محتوای معرفی و راهنمای مشاغل و کسب و کارهای مستعد و بومی و موفق استان.

 

هر مرکز حسب نیاز منطقه و امکانات و تجهزات باید حداقل یک مهارت را برگزار نماید 

 

آموزش  آذربایجان غربی:   

 

افزایش بهره وری دستگاهها تنها درگرو آموزش نیروهای انسانی میسر می شود

مفاهیم سنتی زمان ، مکان و ساختارهای سازمانی رقابت ، تغییر کرده و هر لحظه در حال تغییر است و مهمترین پدیده حاضر ظهور وگسترش فناوری و تاثیر آن برتمامی جوانب زندگی است و مشغله کارکنان در حوضه کار و زندگی مانع برنامه ریزی بلند مدت بوده و نظارت بر کمیت و کفیت خروجی های مورد انتظار نیز هزینه های زمانی ، انسانی و مالی بالایی را در بر خواهد داشت

 

آموزشهای مجازی خود را ایجاد کنید و به برگزاری دوره‌های آموزشی، آزمون، تمرین، پروژه‌های کلاسی، ارتباط استاد با فراگیران و پرسش و پاسخ، طراحی فرم نظرسنجی، استخراج نمرات، امکان حضور غیاب و هر آنچه برای یک آموزش مجازی نیاز دارید، بپردازید.

کل مطالب دوره طراحی و تولید محتوای الکترونیکی شده و بصورت ترکیبی از فایلهای word و pdf  و فایل های صوتی و فایل های مالتی مدیا و به شکل انیمیشن و فیلم در سامانه اینترنتی بارگذاری می گردد و با ارائه تقویم آموزشی از طریق سامان آموزشهای الکترونیکی هرماه حداقل یک دوره در اختیار علاقمندان قرار میگیرد تا بتوانند بصورت آفلاین آموزش دیده و در آزمون ارزشیابی مربوطه شرکت نمایند و در صورت عدم قبولی اولیه, در جلسه وبیناری که بصورت آنلاین برگزار میگردد در تعامل با استاد دوره، به ارائه پرسش و پاسخ بپردازند و پس از شرکت در جلسات حضوری، کارگاهی، کارآموزی و بازآموزی (درصورت نیاز) در آزمونهای پایان دوره مربوطه شرکت نموده و گواهی دوره را اخذ نمایند.

 

هر دوره حدود ۱۰ ساعت آموزش آنلاین (وبیناری) و  ۳۰ ساعت آموزش حضوری (کلاسی) و ۹۰ ساعت آموزش غیرحضوری (مجازی) و در صورت انجام پروژه عملی (کارگاهی) بصورت توافقی برگزار خواهد شد.

 

 از آنجاکه محتوای دوره های آموزشی مطابق استاندارد میباشد ، بنابراین هزینه های آموزش توافقی بوده و درصورت درخواست جهت شرکت در آزمون و اخذ گواهینامه دوره دریافت خواهد شد.

 

 

مشاوره آذربایجان غربی: 

 

مشاوره آنلاین در زمینه های بسیاری نظیر مشاوره فردی ، مشکلات فردی و ارتباطی و همچنین مشاوره شغلی آنلاین و مشاوره تحصیلی آنلاین و به عبارتی کلی تر برای داشتن خانواده سالم و…. فعالیت می کند .

هر فردی زمانی که با هرگونه مشکلات فردی رو به رو می شود و توانایی تصمیم گیری درست را ازدست می دهد بهترین راه حل مشورت کردن با یک روانشناس و متخصص آنلاین به صورت مشاوره آنلاین و یا دیگر موارد می باشد .

 

فعالیت‌های این مرکز در دو بخش تعریف شده است.

 

بخش نخست در حوزه توانمندسازی بانوان است و بخش دوم به حمایت از کارآفرینی آن‌ها اختصاص دارد.

گروهی از بانوان که به این مرکز مراجعه می‌کنند از مهارت یا هنر خاصی برای ارائه فعالیت‌های خود برخودار نیستند و به همین دلیل در مرکز توانمندسازی و حمایت از کارآفرینی بانوان ، مسیریابی شغلی انجام شده و مشاوره‌های فردی به‌صورت تخصصی و در زمینه‌های مختلف ارائه می‌شود. لازم به یادآوری است بسیاری از افرادی که پیش از این از مشاوره‌ها بهره‌مند شدند همچنان با ما در ارتباط هستند و به آن ها مشاوره‌های تخصصی ارائه می‌شود. بانوان با استفاده از این مشاوره‌ها و با حضور در کارگاه‌های آموزشی با موضوع شناخت مخاطب، بازار هدف، تبلیغات، تأثیر فضای مجازی در فروش آن‌ها، و همچنین بهره‌گیری از مباحثی که در رشد کارآفرینیِ آن‌ها مطرح است توانمند شده و سپس بحث حمایتیِ آن‌ها مطرح می‌شود که این بخش نیز شامل معرفی بازار فروش، حضور در نمایشگاه‌های دسترنج و معرفی محصولاتشان به سازمان‌های مختلف است. در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۰ کارگاه توانمندسازی در زمینه‌های بازاریابی کسب و کارهای کوچک در مرکز توانمندسازی و حمایت از کارآفرینی بانوان باران شاهین شهر برگزار شد که هر کارگاه شامل ۴ جلسه دو ساعته بود. ورک‌شاپ‌های آموزشی نیز از دیگر فعالیت‌های این مرکز بود که هرماه یک ورک‌شاپ و در مجموع حدود ۷ ورک‌شاپ با هدف ایجاد کسب و کار برای نوجوانان و بانوان و البته برای عموم مردم برگزار شد. کلاس‌های آموزشی نیز با هدف ایجاد کسب و کار، در قالب ترم‌های آموزشی در این مرکز اجرایی شدند. یکی از اقدامات این مرکز در سال گذشته، ویژه بانوانی بود که فاقد سرمایه اولیه بودند که خوشبختانه در این خصوص نیز تعاملات موفقی با موسسه مردم‌نهاد آستان قدس رضوی و همچنین با بنیاد برکت شکل گرفت که در نتیجه آن، بانوان متقاضی، مشغول به کار شدند. برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی درخصوص سلامت و ورزش برای بانوان این مرکز که با تعاملاتی با ورزشگاه‌ها و شبکه بهداشت شهرستان انجام شده است. در حال حاضر در مرکز توانمندسازی و حمایت از کارآفرینی بانوان تعداد ۱۹ شغل به صورت کارگاهی در محل این مرکز فعالیت داشته و به صورت روزمره به تولید اشتغال دارند که این مشاغل شامل دست‌سازه‌های چوبی، محصولات چرم، قالی بافی، گلیم بافی، دارچوبک و تولید تابلوفرش‌های کوچک، تولید محصولات سرامیکی، مکرومه بافی، قلمزنی، تولید شمع‌های پارافین و شمع‌های طبیعی با استفاده از موم زنبور عسل و همچنین تولید میوه و سبزی خشک و ادویه جات است. در این مرکز، فعالیت‌های نیز برای بانوانی تعریف‌شده که تاکنون هیچ هنری را فرا نگرفته اند و قادر به توانمندشدن و روی پای خود ایستادن نیستند. در این خصوص تعاملاتی صورت گرفته که، فعالیت‌هایی مانند لحیم کاری در محل مرکز توانمندسازی و حمایت از کارآفرینی بانوان انجام می‌شود و این بانوان از صبح تا بعدازظهر با حضور در مرکز به فعالیت‌های لازم دراین‌باره مشغول‌اند. لازم به یادآوری است که حقوق آن‌ها ازطرف شرکت پرداخت می‌شود با توجه بهاینکه بخش بزرگی از آسیب‌های اجتماعی و معضلاتی که سست‌شدن بنیان خانواده‌ها را موجب می‌شود مباحث اقتصادی است؛ ازاین‌رو تصمیم گرفتیم با بررسی و شناسایی بانوانی که در حوزه صنایع دستی فعال هستند بازارچه‌هایی را تعریف کنیم. اولین بازارچه برگزار شد و حدود ۳ نمایشگاه با عنوان دسترنج ارائه شد و در آن محصول دست بانوان عرضه شدند. سپس این موضوع در شورای اسلامی مطرح شد و مورد استقبال قرار گرفت و بنا شد تا با هدف حمایت از بانوان کارآفرین، نمایشگاه‌ها به صورت فصلی و دائمی برگزار شوند. بعد از آن و باتوجه به سیاست‌گذرای و دغدغه‌مندی مسؤولان شهر از جمله فرماندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری و … تصمیم گرفتیم مرکزی را با عنوان مرکز توانمندسازی و حمایت از کارآفرینی بانوان ایجاد کنیم. این مرکز تخصصی راه‌اندازی و فعالیت رسمی آن با میلاد امام زمان(عج) آغاز شد. که اولین مرکز در حوزه توانمندسازی و حمایت از کارآفرینی بانوان در سطح است و ویژه قشر خاصی نیست، درب آن به روی همه باز است و هر کسی می‌تواند از ظرفیت آن استفاده کند. ما تمام‌قد در خدمت بانوان در حیطه کسب و کار و درآمد اقتصادی آن‌ها هستیم.

آخرین مطالب و رویدادها در خبرنامه با باشگاه توسعه فردی؟؟

مدرسه خلاقیت و گسترش کارآفرینی باشگاه نوجوانان کارآفرین بیلگی سایار با تمرکز بر آموزش مهارت‌های کارآفرینی، خلاقیت، ارتباط موثر، تفکر سیستمی و تحلیل محیط، فعالیت می‌کند. بازخوردهای بسیار مثبت شرکت‌کنندگان دوره‌های پیش، از جمله تغییر نگاه به زندگی، رفع موانع خلاقیت، افزایش اعتماد به نفس بخصوص در پیدا کردن ایده‌های خلاقانه برای کسب و کار و اجرایی کردن آن ایده‌ها، انگیزه اصلی این مدرسه برای برگزاری دوره به صورت مجازی میباشد. برگزاری دوره‌ به صورت مجازی به “مدرسه خلاقیت و گسترش کارآفرینی باشگاه نوجوانان کارآفرین بیلگی سایار” این امکان را میدهد که علاوه بر اساتید برجسته‌ی دانشگاه ، از مشارکت کارآفرینان و اساتید معتبر ایرانی از سرتاسر دنیا بهره ببرد. علاوه بر این، مجازی بودن این دوره فرصتی مغنتم برای شرکت‌کنندگان غیر بومی است تا بتوانند از آموزش‌های ارائه شده، استفاده کنند. به علاوه، حمایت ویژه از نوجوانان و جوانان مستعد با شرایط اقتصادی سخت در سرتاسر ایران حمایت از اولویت‌های ماست. محتوای این دوره‌ی «مدرسه خلاقیت و گسترش کارآفرینی باشگاه نوجوانان کارآفرین بیلگی سایار» مبتنی بر پروژه و با این هدف تعریف شده است که شرکت‌کنندگان بتوانند صفر تا صد یک پروژه کارآفرینی را در فضایی امن و کم‌ریسک تجربه کنند و بعد از اتمام دوره اعتماد به نفس لازم برای شروع یک کسب و کار خلاقانه در آنها ایجاد شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مدرسه خلاقیت و گسترش کارآفرینی باشگاه نوجوانان کارآفرین بیلگی سایار به نشانی www..ir مراجعه و تا تاریخ اعلامی از طریق سایت برای ثبت نام اقدام کنند