
تحلیل رفتار کارکنان و ارتباطات اثربخش
با مدل جهانی دیسک DISC
(Analysis of employee behaviour and
Effective communication with DISC global model)
مدیران سازمانها هر روزه با چالش های زیادی روبرو هستند و بیشتر زمان خود را صرف پاسخ دادن به سئوالاتی همچون سوالات زیر میکنند :

مقدمه:
معرفیDISC
علاوه بر این,
ابزار DISC در شناسایی سبک رهبری ، افزایش فروش و ارتباط با مشتری, ارزیابی ریسک رفتاری افراد و بهبود روابط بین فردی کاربرد دارد .
از این پکیج به شکل گسترده ای در سازمان های تراز اول جهانی استفاده می شود.
.
پکیج DISC یک پکیج بین رشته ای است که با حوزه های ، روانشانسی، جامعه شناسی ، مدیریت و طب سنتی در ارتباطات است و قدرت، اثرگذاری ، دقت و ثبات خود را در حوزه کسب و کار نشان داده است .

هداف کارگاه:
شناسایی و درک مدل رفتاری خویش – شناسایی مدلهای رفتاری دیگران – توانایی تطبیق مدل رفتاری خویش با دیگران – برقراری ارتباطات مؤثر

کاربرد / سرفصل دوره :
DISC یک دوره آموزشی نیست بلکه یک پکیج یکپارچه و بسیار کارامد است که به زعم انجمن مدیریت آمریکا در زمینه های زیر کاربرد دارد:
- حل مسئله و تصمیم گیری
- بهبود اثربخشی فردی
- بهبود روابط بین فردی و اثربخشی تیم ها
- مدیریت زمان
- مدیریت تعارضات
- ایجاد تیم های حرفه ای
- و تغییرات سازمانی کاربرد دارد
سایر موارد استفاده DISC!
نتخاب شغل بهبود ارتباطات حرفه ای تشکیل تیم های کاری بهبود رفتار سازمانی مدیریت موثر منابع انسانی حفظ و نگهداری افراد کلیدی تشکیل تیم های کاری با رویکرد کارآفرینی بهبود فروش و بازاریابی شناخت تیپ های شخصیتی خود ارزیابی توسعه فعالیتهای مدیریتی و رهبری سبک های مدیریتی و رهبری
مذاکره زبان بدن سبک های یادگیری مدیریت زمان تصمیم گیری انگیزش فردی و گروهی حل و فصل تنش های درون سازمانی (مدیریت تعارض) بررسی تعارضات کارکردی و غیر کارکردی بهبود روابط بین فردی بهبود روابط خانوادگی بهبود عملکرد و بهره وری سازمانی شناسایی نقش های مکمل
مربی گری آموزش و توسعه بهبود مهارتهای فردی و گروهی بررسی سطوح انرژی بررسی الگوهای ذهنی بررسی زون آسایش فردی مفهوم اتوپایلوت فردی بررسی سنسورهای فردی نحوه چینش کارکنان در کارهای تیمی جذب و استخدام پیش بینی رفتار بررسی ریسک های فردی استعدادیابی
برگزاری دوره در داخل سازمان
طول دوره : ۸ ساعت یک روزه / ۴ ساعت نیم روزه / ۲ساعت یک جلسه
مخاطبین : مدیران ، سرپرستان ، کارشناسان و …
شیوه برگزاری : تعاملی بوده و کارهای عملی و تحلیل تست دیسک می باشد .
محل برگزاری و امکانات کارگاه :
کلاس به شکل U , دارای میز و صندلی متحرک به تعداد فراگیران ، فضای کلاس با توجه به تعداد فراگیران به ازاء هر نفر دو متر مربع ، امکان استفاده از فضای بیرون کلاس برای فعالیت های تیمی و بازی های مدیریتی ، امکان نمایش فایل های پاورپوینت ، نمایش فیلم و

در صورت نیاز به اجرای دوره به صورت کامل توسط مجری در خارج از سازمان طبق سفارش کارفرما محل تعیین و هزینه های مربوطه محاسبه و اعلام خواهد شد. تعداد فراگیران کلاس بین ۲۵ تا ۳۵ نفر خواهد بود و در صورتی که تعداد فراگیران کمتر از ۲۵ نفر باشد تعداد ۲۵ نفر محاسبه خواهد شد. نکته : تهیه امکانات برگزاری دوره از قبیل تجهیزات آموزشی ، جزوات آموزشی ، پذیرایی و فضای کلاس و هزینه های مرتبط با سفر و اقامت مدرس توسط کارفرما خواهد بود

کاربرد / سرفصل دوره :
مقدمه و تعیین اهداف دوره
معارفه فراگیران و ایجاد فضای صمیمی در کلاس جهت تحقق اهداف دوره
- معرفی مدل DISC از طریق رنگ ها C آبی – S سبز – I زرد – D قرمز
- ارائه خصوصیات مدلهای رفتاری مختلف در قالب فعالیت های گروهی و ارائه مثالهای کاربردی
- ارائه نتایج تیم ها در خصوص ویژگی های شخصیتی هر گروه و مشاغل و فعالیت های مورد علاقه هر گروه
- بررسی تعارضات و اختلافات تیپ های شخصیتی متفاوت در حوزه ارتباطات بین فردی
- اهمیت تطبیق مدل رفتاری در بهبود اثربخشی ارتباطات و فعالیت های تیمی و توضیح نتایج تست و نحوه انجام آن برای کارکنان. DISC • انجام تست
- انجام بازی های مدیریتی و توجه به رفتار فراگیران در بازی ها با توجه به خصوصیات رفتاری هر گروه و ارائه نتایج یادگیری توسط فراگیران
- پاسخ گویی به سئوالات
نتایج کلیدی مورد انتظار مدیران و شرکت کنندگان پس از انجام پکیج DISC
-۱پس از اجرای این پکیج شرکت کنندگان به نقاط قوت و قابل بهبود رفتار خود بشکل دقیق آشنا می شوند .
-۲راه کارهای خود توسعه ای شرکت کنندگان در این پکیج به شکل کاربردی و عملیاتی ارایه می شود.
-۳مدیران نسبت به توانایی ها و نقاط ضعف کارکنان خود و نحوه تعامل با آنها آگاه می شوند.
-۴فرآیند تغییرات سازمانی زودتر و سریعتر پیش می رود.
-۵در تشکیل تیم های کاری ماموریت محور حسب نوع ماموریت محوله افراد با آگاهی کامل دست به انتخاب نفرات تیم می زنند.
-۶با داشتن نقشه الگوی رفتاری کلیه افراد سازمان، مدیران می توانند نسبت به جابجایی ، ارتقاء و توسعه افراد تصمیم گیری های آگاهانه تر و دقیق تری انجام دهند .
-۷این پکیج بسیاری از تعارضات غیر کارکردی سیستم، که به دلیل سوء برداشت مدیران و کارکنان است را کاهش می دهد .
-۸استعدادها و توانمندی های کارکنان شناسایی می شود و سازمان می تواند آگاهانه برای این توانمندی ها برنامه ریزی کند
-۹برای ساختن تیم های حرفه ای مذاکره و ارتباطات درون و برون سازمان می توان برنامه ریزی کرد
-۱۰در سازمان می توان به شکل حرفه ای شبکه سازی کرد و از مزایای این شبکه سازی استفاده نمود .
-۱۱برای ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان دیدگاه بهتری به مدیران ارشد ارایه می کند
-۱۲هر الگوی رفتاری و اصطلاحا تیپ شخصیتی، انگیزه متفاوتی در انجام کارها دارد که با شناخت این موضوع می توان برای انگیزش کارکنان آگاهانه برنامه ریزی کرد.
-۱۳مدیران می توانند بهبود چشمگیری در نفوذ بر کارکنان داشته باشند و ارتباطات حرفه ای خود را به شکل چشمگیری ارتقاء دهند .
-۱۴ریسک رفتاری مدیران وکارکنان درانجام کارها شناسایی ومدیران آگاهانه میدانندچه فردی باچه درجه ریسکی مناسب انجام چکاری است
-۲راه کارهای خود توسعه ای شرکت کنندگان در این پکیج به شکل کاربردی و عملیاتی ارایه می شود.
-۳مدیران نسبت به توانایی ها و نقاط ضعف کارکنان خود و نحوه تعامل با آنها آگاه می شوند.
-۴فرآیند تغییرات سازمانی زودتر و سریعتر پیش می رود.
-۵در تشکیل تیم های کاری ماموریت محور حسب نوع ماموریت محوله افراد با آگاهی کامل دست به انتخاب نفرات تیم می زنند.
-۶با داشتن نقشه الگوی رفتاری کلیه افراد سازمان، مدیران می توانند نسبت به جابجایی ، ارتقاء و توسعه افراد تصمیم گیری های آگاهانه تر و دقیق تری انجام دهند .
-۷این پکیج بسیاری از تعارضات غیر کارکردی سیستم، که به دلیل سوء برداشت مدیران و کارکنان است را کاهش می دهد .
-۸استعدادها و توانمندی های کارکنان شناسایی می شود و سازمان می تواند آگاهانه برای این توانمندی ها برنامه ریزی کند
-۹برای ساختن تیم های حرفه ای مذاکره و ارتباطات درون و برون سازمان می توان برنامه ریزی کرد
-۱۰در سازمان می توان به شکل حرفه ای شبکه سازی کرد و از مزایای این شبکه سازی استفاده نمود .
-۱۱برای ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان دیدگاه بهتری به مدیران ارشد ارایه می کند
-۱۲هر الگوی رفتاری و اصطلاحا تیپ شخصیتی، انگیزه متفاوتی در انجام کارها دارد که با شناخت این موضوع می توان برای انگیزش کارکنان آگاهانه برنامه ریزی کرد.
-۱۳مدیران می توانند بهبود چشمگیری در نفوذ بر کارکنان داشته باشند و ارتباطات حرفه ای خود را به شکل چشمگیری ارتقاء دهند .

هداف رفتاری دوره :
فراگیر می بایست بعد از این دوره ، مدل دیسک را بشناسد. ·
کاربرد ابزار دیسک را بداند. ·
ابعاد DISC را بشناسد و ویژگی های هر بعد را نام ببرد. ·
نقاط قوت و ضعف هر الگو را نام ببرد. ·
نقاط قوت و ضعف الگوی خود را درک کند. ·
مفاهیم و اصول دیسک را در کار استفاده نماید. ·
فراگیر می بایست بعد از این دوره ، زبان بدن خود را در ارتباطات مدیریت کند )
متناسب با هر الگو عمل کند
( در ارتباط با دیگران به رفتارهای دیگران توجه کند. ·
الگوی رفتاری دیگران را تشخیص دهد و عکس العمل های مناسب ارائه کند. ·
رفتارهای نامناسب خود را کنترل کند. ·
فراگیر می بایست بعد از این دوره ، نسبت به تاثیر رفتارهای نامناسب خود با دیگران آگاهی نشان دهد. ·
نسبت به نیازهای دیگران و انگیره های آنها حساسیت نشان دهد.
نسبت به رعایت حال دیگران حساسیت نشان دهد. ·
نسبت به تحلیل رفتارهای دیگران علاقه نشان دهد. ·
به نقش الگوهای رفتاری در زندگی ارج نهد.
طرح برنامه ریزی شده برای دوره:
توضیحات دوره:
طول دوره: ۱۶ ساعت
مخاطبین : مدیران ، سرپرستان و کارشناسان سازمان
شیوه برگزاری دوره: دوره تعاملی بوده و کارهای عملی و تحلیل تست دیسک می باشد .
پکیج قابل ارائه :
کتاب : مدل جهانی دیسک معجزه ارتباطی هزاره سوم
جزوه : ارائه پاور پوینت دوره به واحد آموزش
تست : گزارش ۳۰ صفحه ای تست دیسک و تحلیل آن در کلاس
هزینه های دوره :
هزینه برگزاری دوره در داخل سازمان به ازا هر نفر مبلغ ۱۰۰۰٫۰۰۰ تومان می باشد که شامل پکیج آموزشی ( کتاب ، تست دیسک ) و حق التدریس مدرس می باشد .
محل برگزاری کارگاه :
کلاس به شکل U , دارای میز و صندلی متحرک به تعداد فراگیران ، فضای کلاس با توجه به تعداد فراگیران به ازاء هر نفر دو متر مربع ، امکان استفاده از فضای بیرون کلاس برای فعالیت های تیمی و بازی های مدیریتی ، امکان نمایش فایل های پاورپوینت ، نمایش فیلم و …
فعالیت های دوره :
با حضور استاتید مذاکره و ارتباطات
فعالیت گروهی در راستای تعیین خصوصیات رفتاری گروههای مختلف
بازی های مدیریتی بازی آب، بازی حلقه اعتماد و… برای بهبود مهارتهای ارتباطی به همراه شبیه سازی شرایط واقعی ارتباطی
انجام رایگان تست دیسک DISC
هزینه های دوره :
تعداد فراگیران کلاس بین ۲۵ تا ۳۵ نفر خواهد بود و در صورتی که تعداد فراگیران کمتر از ۲۵ نفر باشد تعداد ۲۵ نفر محاسبه خواهد شد.
نکته : تهیه امکانات برگزاری دوره از قبیل تجهیزات آموزشی ، جزوات آموزشی ، پذیرایی و فضای کلاس و هزینه های مرتبط با سفر و اقامت مدرس توسط کارفرما خواهد بود